Opis zagadnienia szkolenia:
Obsługa klienta jest dzisiaj wyznacznikiem profesjonalizmu przedsiębiorstw, placówek kulturalno-oświatowych czy urzędów państwowych lub samorządowych. Warto wobec tego zadbać o poziom obsługi, której „papierkiem lakmusowym” jest zazwyczaj postawa pracownika wobec trudnych sytuacji obsługowych.
Szkolenie, które Państwu proponujemy ma na celu wyposażyć Państwa Pracowników w kompetencje, które pozwolą wykorzystywać kontakt z klientem do ciągłego podnoszenia poziomu obsługi i dostarczać klientom doświadczenia, po których instytucja jako całość pozostanie w świadomości jako godna zaufania. Obszarami dźwigniowymi są w tej sferze umiejętność zarządzania emocjami (własnymi i klienta) oraz konstruktywne rozwiązywanie trudnych sytuacji obsługowych.
Szkolenia ma formę warsztatową, a w jego toku przepracujemy najistotniejsze elementy składające się na kompletny zestaw kompetencji kogoś, kto chce wejść na najwyższy poziom obsługi klienta i swoją pracą budować swoją markę pracodawcy i swoją.
Cel szkolenia:
Podniesienie poziomu jakości obsługi klienta
Zbudowanie wizerunku profesjonalisty i stałe podnoszenie renomy Pracodawcy
Wyposażenie pracowników w niezbędne kompetencje obsługowe
Wyposażenie pracowników w narzędzia zarządzania emocjami i radzenia sobie w trudnych sytuacjach obsługowych
Poznanie mechanizmów skutecznych negocjacji
1. Zespół dający siłę – zespół mający siłę
• Tworzymy dział innowacji
• Grupa a zespół – podobieństwa i różnice
• Niezbędne elementy sprawnie działającego zespołu
• Pojęcie i efekt synergii na przykładzie pracy zespołu obsługowego
2. Moc przekonań, czyli jak oczyścić głowę zanim przystąpię do pracy
• Psychologiczne podstawy „nastawienia do pracy”;
• Rola przekonań w podejściu do klienta;
• Czym jest dla mnie praca i klient?
• Mechanizmy powstawania emocji w różnych kanałach komunikacyjnych
• Jak pracować z przekonaniami
3. Poznaj swojego klienta – style zachowań
• Czym są style zachowań ich przegląd
• Dlaczego warto poznać swojego klienta?
• Jak pracować z poszczególnymi typami klientów?
• Emocje klienta i moje obszary wpływu
4. Empatia jako fundament efektywnej komunikacji z klientem
• Co to znaczy „komunikować się efektywnie”?
• Schemat komunikacyjny i składowe procesu komunikacji
• Pojęcia empatii emocjonalnej i poznawczej - obsługa klienta
• Paradoks decyzyjności – emocjonalne i racjonalne pobudki podejmowania decyzji
• Jak usłyszeć co do mnie mówi klient
• Blokady komunikacyjne i jak z nimi walczyć?
5. Praktyczny wymiar empatycznej i asertywnej komunikacji z klientem
• Trzy punkty koncentracji klienta
• Między agresją a uległością – asertywna;
• Jak mówić „NIE” i bronić własnych „granic”;
• Techniki asertywne w komunikacji z klientem
• Najskuteczniejsze narzędzia kontroli przebiegu rozmowy
• Po czym poznać mistrzostwo w obsłudze klienta?
6. Zarządzanie emocjami w trudnych sytuacjach
• Jak rodzi się „problem”
• Mechanizm frustracji;
• Oczekiwania obu stron procesu obsługowego;
• Model pięciu kroków wychodzenia z trudnej sytuacji.
7. Elementy negocjacji w procesie obsługi klienta
• Cele, etapy i strategie negocjacyjne
• Manipulacja w negocjacjach.
• Konflikt w negocjacjach
• Najczęstsze błędy negocjacyjne
8. Zarządzanie sobą w stresie
• Pojęcie stresu; eustres, dystres
• 3 płaszczyzny objawów stresu
• Umiejętność wyrażania swoich uczuć, jako krok do wyzwolenia od stresu
• Sposoby radzenia sobie ze stresem.
Wykład teoretyczny
Praca w parach i ćwiczenia praktyczne
Analiza przypadków
Dyskusja i wnioski
Udział w szkoleniu, możliwość zadawania pytań, materiały szkoleniowe PDF, imienne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
Dzięki tym kompetencjom uczestnicy poprawią jakość obsługi klienta, zwiększą skuteczność negocjacji i zbudują lepsze relacje biznesowe.
To szkolenie to inwestycja w rozwój – zarówno pracownika, jak i całej organizacji.