549,00 zł
17 paź 2025
Online

Obsługa trudnego klienta

Offer image
Wybrany termin:

Termin:

17 paź 2025

Miejsce:

Online

Czas trwania:

6 godz.

Cena:

549,00 zł

Pozostałe terminy:

  • Rozwijanie profesjonalizmu i odpowiedzialności osobistej w obsłudze klienta.
  • Zwiększenie świadomości własnych postaw i wpływu zachowania pracownika na jakość relacji z interesantem.
  • Zrozumienie mechanizmów psychospołecznych kształtujących relacje z klientem.
  • Doskonalenie komunikacji bezpośredniej, zwłaszcza z tzw. trudnym klientem.
  • Budowanie pewności siebie i postawy asertywnej w kontakcie z klientem.
  • Wzmacnianie odporności psychicznej i umiejętności zarządzania emocjami w sytuacjach stresowych.
  • Podniesienie jakości obsługi w instytucjach publicznych i poprawa ich wizerunku.
Usługa:
Szkolenie/Kurs
Poziom:
Średni

Szkolenie skierowane jest do:

  • Pracowników obsługi klienta w instytucjach publicznych (np. urzędach, jednostkach administracyjnych, placówkach usług publicznych),
  • Osób mających bezpośredni kontakt z interesantem, w tym również z klientami trudnymi i roszczeniowymi,
  • Zarówno pracowników nowych, jak i doświadczonych, pragnących podnieść jakość swojej pracy.

Program szkolenia:

Moduł I: Zacznij od siebie! Jak budować profesjonalizm w obsłudze klienta?

Interesanci bywają różni i często obwiniamy ich o rozmaite niedoskonałości w przebiegu procesu obsługowego. „Jeśli chcesz zmienić świat – głosi stare porzekadło - zacznij od siebie”. Właśnie w tym duchu przebiegał będzie moduł I, w którym przyjrzymy się postawie własnej pracownika i zestawimy ją z pryncypiami profesjonalizmu.

• Jakość obsługi interesanta i jej wpływ na wizerunek i postrzeganie Instytucji

• Przegląd modeli relacji obsługowych – jak wywołać efekt WOW?

• Największe błędy i żelazne zasady obsługi klienta – metoda „SUPER”

• Efektywna komunikacja jako fundament profesjonalizmu

• Istota efektywnej komunikacji

Moduł II: Zrozumieć klienta – psychospołeczne mechanizmy budowania relacji obsługowej

Jeżeli chcesz dotrzeć do dziecka i wpłynąć na nie, musisz zrozumieć jego perspektywę; postrzeganie rzeczywistości. Nie inaczej jest w relacjach obsługowych. Jeżeli twoim celem jest dostarczenie klientowi najlepszego obsługowego doświadczenia i zyskanie jego lojalności, zacznij od wejścia w jego „buty”. Moduł II pomaga skupić się na osobie interesanta i poznać jego kąt patrzenia na relacje obsługowe. Uczestnicy rozprawią się z mitami dotyczącymi tego typu relacji oraz poznają niezwykle przydatny model typologii stylów zachowań zwany modelem Kolorów Junga. Nie uciekniemy także od tematów emocji i potężnych mechanizmów psychologicznych rządzących naszymi działaniami.

• „Klient nasz pan”? Fakty i mity dotyczące relacji obsługowych

• Myślę. Czuję. Chcę. Co tkwi w głowie obsługiwanego interesanta?

• Struktura potrzeb

• Frustracja – mechanizm powstawania i wpływ na przebieg procesu obsługowego

• Klient w relacji obsługowej. Typologia stylów zachowań

• Przegląd strategii obsługowych dopasowanych do stylów zachowań

• Strefy wpływu psychospołecznego pracownika obsługi klienta

Moduł III: Specyfika bezpośredniego kanału komunikacji w kontakcie z tak zwanym trudnym klientem

Celem modułu jest podniesienie kompetencji w zakresie profesjonalnej komunikacji bezpośredniej z zachowaniem zasad savoir vivre, ale przede wszystkim w duchu budowania partnerskich relacji z interesantami w Urzędzie. 

• Szanse i ryzyka w komunikacji bezpośredniej

• Konwersacja z klientem reklamacyjnym: czego unikać i jak zachować spokój

• Kontrolowanie własnego głosu, postawy ciała i innych czynników niewerbalnych

• Elementy savoir vivre

• Zarządzanie emocjami

Moduł IV: Budowanie pewności siebie w kontakcie z klientem – asertywność i podstawy negocjacji

Asertywność to obok empatii najważniejsza kompetencja każdego, kto pracuje z klientem. Jeśli nie potrafilibyśmy jasno i klarownie komunikować swoich potrzeb i dbać o własne granice, nie potrafilibyśmy również na dłuższą metę pracować z klientami i osiągać w tej pracy sukcesów. Uczestnicy poznają teoretyczne podłoże asertywności, ale również poddadzą refleksji swoje postawy i nauczą się technik asertywnej komunikacji.

• Między agresją a uległością – czym jest postawa asertywna;

• Jak wyrażać odmowę dbając o relacje

• Asertywna reakcja na destruktywną krytykę

• Konstruktywne wyrażanie krytyki wobec niedopuszczalnego zachowania interesanta

• Szacunek kluczem do sukcesu;

• Techniki asertywne w komunikacji z klientem.

Mini-wykłady z elementami storytellingu i przykładami z praktyki,

Dyskusje moderowane i wymiana doświadczeń,

Prezentacja multimedialna.

Wiedza:

Uczestnik po szkoleniu:

  • Zna zasady profesjonalnej obsługi klienta i jej wpływ na wizerunek instytucji,
  • Rozumie psychospołeczne uwarunkowania zachowań klientów,
  • Zna typologie stylów zachowań (model Kolorów Junga),
  • Rozpoznaje źródła frustracji i mechanizmy emocjonalne w relacjach obsługowych,
  • Zna różnicę między postawą agresywną, uległą i asertywną,
  • Zna techniki asertywnej odmowy i konstruktywnej krytyki.

Umiejętności:

Uczestnik po szkoleniu potrafi:

  • Budować pozytywne doświadczenie klienta,
  • Skutecznie komunikować się z klientem, również w sytuacjach trudnych i konfliktowych,
  • Zachować profesjonalizm i spokój w rozmowie z klientem reklamacyjnym,
  • Zarządzać własnymi emocjami i świadomie wykorzystywać komunikację niewerbalną,
  • Wyrażać swoje zdanie, odmowę i granice w sposób asertywny,
  • Udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej w sytuacjach krytycznych.

Kompetencje społeczne:

Szkolenie wspiera rozwój następujących kompetencji:

  • Empatia i aktywne słuchanie,
  • Asertywność i pewność siebie,
  • Otwartość na potrzeby klienta i współodpowiedzialność za relację,
  • Odporność na stres i umiejętność działania pod presją,
  • Profesjonalna postawa w sytuacjach konfliktowych,
  • Świadome budowanie wizerunku instytucji przez wysoką jakość obsługi.

Pozostałe korzyści:

Korzyści dla uczestnika:

  • Większa pewność siebie i komfort w pracy z klientem,
  • Umiejętność zarządzania emocjami w sytuacjach stresowych,
  • Lepsze relacje zawodowe i większa satysfakcja z pracy,
  • Praktyczne narzędzia do wykorzystania od razu w codziennej pracy,
  • Wzmocnienie własnego profesjonalizmu i wizerunku jako kompetentnego pracownika.

Korzyści dla organizacji:

  • Poprawa jakości i spójności obsługi klienta w całej instytucji,
  • Zwiększenie satysfakcji i lojalności interesantów,
  • Lepszy wizerunek instytucji w oczach klientów i opinii publicznej,
  • Mniejsze obciążenie psychiczne i wypalenie zawodowe pracowników,
  • Skuteczniejsze radzenie sobie z trudnymi sytuacjami i reklamacjami.

Inni oglądali również

Szkolenie/Kurs

Profesjonalna obsługa klienta z elementami negocjacji

Offer image
549,00 zł
6 lis 2025
8 godz.
Online
Opis zagadnienia szkolenia:Obsługa klienta jest dzisiaj wyznacznikiem profesjonalizmu przedsiębiorstw, placówek kulturalno-oświatowych czy urzędów państwowych lub samorządowych. Warto wobec tego zadbać o poziom obsługi, której „papierkiem lakmusowym” jest zazwyczaj postawa pracownika wobec trudnych sytuacji obsługowych.Szkolenie, które Państwu proponujemy ma na celu wyposażyć Państwa Pracowników w kompetencje, które pozwolą wykorzystywać kontakt z klientem do ciągłego podnoszenia poziomu obsługi i dostarczać klientom doświadczenia, po których instytucja jako całość pozostanie w świadomości jako godna zaufania. Obszarami dźwigniowymi są w tej sferze umiejętność zarządzania emocjami (własnymi i klienta) oraz konstruktywne rozwiązywanie trudnych sytuacji obsługowych.Szkolenia ma formę warsztatową, a w jego toku przepracujemy najistotniejsze elementy składające się na kompletny zestaw kompetencji kogoś, kto chce wejść na najwyższy poziom obsługi klienta i swoją pracą budować swoją markę pracodawcy i swoją.Cel szkolenia:Podniesienie poziomu jakości obsługi klientaZbudowanie wizerunku profesjonalisty i stałe podnoszenie renomy PracodawcyWyposażenie pracowników w niezbędne kompetencje obsługoweWyposażenie pracowników w narzędzia zarządzania emocjami i radzenia sobie w trudnych sytuacjach obsługowychPoznanie mechanizmów skutecznych negocjacji
Logo firmy
Sedno Training
Szkolenie/Kurs

Efektywna komunikacja interpersonalna z elementami inteligencji emocjonalnej i asertywności

Offer image
1943,40 zł
25 sie 2025
14 godz.
Warszawa
Warsztat szkoleniowy pokazuje i uświadamia, w jaki sposób ludzie na siebie oddziałują i z czego składa się komunikacja międzyludzka. Uczestnicy zapoznają się w praktyce z najskuteczniejszymi stylami i strategiami komunikacyjnymi, umożliwiającymi dokładne zrozumienie drugiej strony.„Jascha Heifetz (sławny amerykański skrzypek) w czasie podróży statkiem przed południem grał w tenisa, a wieczorem wystąpił z koncertem.Podczas kolacji jeden z pasażerów statku powiedział do skrzypka:- Wspaniale pan dzisiaj grał!- Dziękuję, to w dużej mierze zasługa wspaniałej akustyki panującej na statku – odparł skromnie Heifetz.- … ale ja miałem na myśli pański backhand – wyjaśnił speszony rozmówca”Ileż to razy w rozmowach z innymi napotykamy na takie „nieporozumienia” komunikacyjne. Często da się je obrócić w żart, ale w kontaktach biznesowych, w pracy, mogą spowodować wiele problemów.Umiejętność efektywnego komunikowania się nigdy wcześniej nie była tak istotna.Jaki jest Twój osobisty potencjał w zakresie komunikacji interpersonalnej?Jak dzięki komunikacji osiągnąć sukces w budowaniu relacji zawodowych z innymi?Czy krytyczna informacja zwrotna może „dodać skrzydeł”?Jakie są różnice między słyszeniem a słuchaniem?Czy można świadomie zarządzać komunikacją niewerbalną, aby wzbudzać zaufanie i sympatię?Jak parafraza wpływa na redukcję konfliktów i nieporozumień?Jak być zrozumianym i zrozumiałym w kontaktach interpersonalnych?Jak stworzyć dobre relacje z rozmówcą?Jak słowami możemy wpływać na zachowanie innych?Na te i inne pytania otrzymacie Państwo odpowiedź przyjmując zaproszenie na szkolenie.
Logo firmy
AVENHANSEN