Szkolenie skierowane jest do:
Program szkolenia:
Moduł I: Zacznij od siebie! Jak budować profesjonalizm w obsłudze klienta?
Interesanci bywają różni i często obwiniamy ich o rozmaite niedoskonałości w przebiegu procesu obsługowego. „Jeśli chcesz zmienić świat – głosi stare porzekadło - zacznij od siebie”. Właśnie w tym duchu przebiegał będzie moduł I, w którym przyjrzymy się postawie własnej pracownika i zestawimy ją z pryncypiami profesjonalizmu.
• Jakość obsługi interesanta i jej wpływ na wizerunek i postrzeganie Instytucji
• Przegląd modeli relacji obsługowych – jak wywołać efekt WOW?
• Największe błędy i żelazne zasady obsługi klienta – metoda „SUPER”
• Efektywna komunikacja jako fundament profesjonalizmu
• Istota efektywnej komunikacji
Moduł II: Zrozumieć klienta – psychospołeczne mechanizmy budowania relacji obsługowej
Jeżeli chcesz dotrzeć do dziecka i wpłynąć na nie, musisz zrozumieć jego perspektywę; postrzeganie rzeczywistości. Nie inaczej jest w relacjach obsługowych. Jeżeli twoim celem jest dostarczenie klientowi najlepszego obsługowego doświadczenia i zyskanie jego lojalności, zacznij od wejścia w jego „buty”. Moduł II pomaga skupić się na osobie interesanta i poznać jego kąt patrzenia na relacje obsługowe. Uczestnicy rozprawią się z mitami dotyczącymi tego typu relacji oraz poznają niezwykle przydatny model typologii stylów zachowań zwany modelem Kolorów Junga. Nie uciekniemy także od tematów emocji i potężnych mechanizmów psychologicznych rządzących naszymi działaniami.
• „Klient nasz pan”? Fakty i mity dotyczące relacji obsługowych
• Myślę. Czuję. Chcę. Co tkwi w głowie obsługiwanego interesanta?
• Struktura potrzeb
• Frustracja – mechanizm powstawania i wpływ na przebieg procesu obsługowego
• Klient w relacji obsługowej. Typologia stylów zachowań
• Przegląd strategii obsługowych dopasowanych do stylów zachowań
• Strefy wpływu psychospołecznego pracownika obsługi klienta
Moduł III: Specyfika bezpośredniego kanału komunikacji w kontakcie z tak zwanym trudnym klientem
Celem modułu jest podniesienie kompetencji w zakresie profesjonalnej komunikacji bezpośredniej z zachowaniem zasad savoir vivre, ale przede wszystkim w duchu budowania partnerskich relacji z interesantami w Urzędzie.
• Szanse i ryzyka w komunikacji bezpośredniej
• Konwersacja z klientem reklamacyjnym: czego unikać i jak zachować spokój
• Kontrolowanie własnego głosu, postawy ciała i innych czynników niewerbalnych
• Elementy savoir vivre
• Zarządzanie emocjami
Moduł IV: Budowanie pewności siebie w kontakcie z klientem – asertywność i podstawy negocjacji
Asertywność to obok empatii najważniejsza kompetencja każdego, kto pracuje z klientem. Jeśli nie potrafilibyśmy jasno i klarownie komunikować swoich potrzeb i dbać o własne granice, nie potrafilibyśmy również na dłuższą metę pracować z klientami i osiągać w tej pracy sukcesów. Uczestnicy poznają teoretyczne podłoże asertywności, ale również poddadzą refleksji swoje postawy i nauczą się technik asertywnej komunikacji.
• Między agresją a uległością – czym jest postawa asertywna;
• Jak wyrażać odmowę dbając o relacje
• Asertywna reakcja na destruktywną krytykę
• Konstruktywne wyrażanie krytyki wobec niedopuszczalnego zachowania interesanta
• Szacunek kluczem do sukcesu;
• Techniki asertywne w komunikacji z klientem.
Mini-wykłady z elementami storytellingu i przykładami z praktyki,
Dyskusje moderowane i wymiana doświadczeń,
Prezentacja multimedialna.
Uczestnik po szkoleniu:
Uczestnik po szkoleniu potrafi:
Szkolenie wspiera rozwój następujących kompetencji: