649,00 zł
14 lis 2025
Online

Międzypokoleniowość – komunikacja i zarządzanie w zespole wielopokoleniowym

Offer image
Wybrany termin:

Termin:

14 lis 2025

Miejsce:

Online

Czas trwania:

8 godz.

Cena:

649,00 zł

Pozostałe terminy:

Celem szkolenia jest otwarcie uczestników na efektywną współpracę i kooperację w zespołach wielopokoleniowych. Uczestnicy nauczą się wypracowywać skuteczny model komunikacji, który pozwala na sprawne funkcjonowanie zróżnicowanych generacyjnie zespołów. 

Usługa:
Szkolenie/Kurs
Poziom:
Średni

Ze szkolenia skorzystają:

  • Managerowie
  • Liderzy zespołów
  • Specjaliści HR
  • Pracownicy działów personalnych
  • Koordynatorzy projektów
  • Osoby zarządzające zmianą
  • Pracownicy administracji
  • Pracownicy uczelni i instytucji publicznych
  • Pracownicy firm prywatnych
  • Osoby zainteresowane komunikacją międzypokoleniową

CZĘŚĆ 1. Wprowadzenie do między<>pokoleniowości.

• Czym się w zasadzie różnimy międzypokoleniowo w firmie?

• Jakie zjawiska kształtowały i wciąż kształtują pokolenia X, Y i Z i co najważniejsze – co z tego wynika dla komunikacji i współpracy?

• Zróżnicowanie międzypokoleniowe w ujęciu aspektowym:

o Etos pracy i etyka zawodowa.

o Stesory i wyzwania istotne dla poszczególnych pokoleń.

o Work&life balance w poszczególnych pokoleniach.

• Istota i znaczenia różnic międzypokoleniowych w dzisiejszym środowisku produkcyjnym i biznesowym.

CZĘŚĆ II. Zawodowa komunikacja między<>pokoleniowa i ponadpokoleniowa.

• Wprowadzenie do komunikacji międzypokoleniowej – co się zmieniło?

• Dlaczego powinniśmy stosować elastyczność w komunikacji?

• Komunikacja werbalna.

o Style komunikacyjne i negocjacyjne charakterystyczne dla pokoleń.

o Jak osobowość i kultura pokoleniowa wpływają na percepcję? Czytanie i widzenie w różnych pokoleniach.

o Umiejętności przydatne w komunikacji międzypokoleniowej.

o Jak informować w komunikacji międzypokoleniowej? Delegowanie zadań – jasna komunikacja.

o Warsztat: Plan komunikacji i feedbacku. FUKO. Dlaczego prosty przekaz wymaga tylu przygotowań?

• Jak odbieramy informację w różnych pokoleniach?

o Warsztat: Jasna i klarowna komunikacja. Kształty.

• Jak mówić, żeby nas słuchano?

o Warsztat: słucham Cię, ale czy Cię słyszę? Dekonstrukcja warstw komunikatu.

• Jak słuchać, żeby usłyszeć?

• Komunikacja niewerbalna.

o Odmienność gestykulacji.

o Kontakt wzrokowy.

o Akceptowalny dotyk.

• Przeszkody w komunikacji międzypokoleniowej (oraz metody ich przezwyciężania). 

CZĘŚĆ III. Zarządzanie w środowisku wielopokoleniowym.

• Wiek jako jedno z kluczowych kryteriów zarządzania pracownikami.

• Wyzwania i możliwości związane z zarządzaniem zespołem zróżnicowanym pokoleniowo.

• Przygotowanie środowiska pracy do współdziałania międzypokoleniowego.

• Strategie i praktyki skutecznego zarządzania młodszymi pokoleniami.

• Wykorzystanie wielopokoleniowości w zarządzaniu.

• Zasady współpracy międzypokoleniowej – wskazówki praktyczne.

o Czego poszczególne pokolenia wymagają od pracodawcy? Co się zmieniło?

o Czego oczekują poszczególne pokolenia w miejscu pracy? Rola managera i mistrza.

o Rekrutacja i onboarding.

o Silver Tsunami i inne nowe zjawiska na rynku pracy.

o Motywatory i demotywatory poszczególnych pokoleń.

o Dopasowanie instrumentów motywowania do potrzeb pracowników różnych grup pokoleniowych.

o Polityka motywacyjna a poziom zaangażowania i lojalności pracowników w przekroju generacji pokoleniowych.

o Techniki i metody zarządzania w zespole wielopokoleniowym.

o Metody współpracy i pracy w grupie każdego z pokoleń.

• Wykorzystanie przewagi jaką daje praca w wielopokoleniowym zespole. Wzajemne uczenie się.

• Do’s&dont’s współpracy międzypokoleniowej. 

CZĘŚĆ IV. Podsumowanie.

• Warsztat podsumowujący szkolenie: Pokoleniowa Wieża Babel. Grupowa praca z małą architekturą.

• Wnioski końcowe. 

  • Wykład
  • Dyskusja
  • Warsztat
  • Burza mózgów
  • Praca projektowa
  • Studia przypadków
  • Odwrócona edukacja
  • Uczenie adaptacyjne

Wiedza:

  • Tożsamość kulturowa pokoleń a komunikacja
  • Komunikacja i współpraca między pokoleniami
  • Zasady pracy w środowisku zróżnicowanym pokoleniowo
  • Tworzenie inkluzywnego miejsca pracy
  • Zarządzanie międzypokoleniowe

Umiejętności:

  • Budowanie zespołów wielopokoleniowych
  • Komunikacja międzypokoleniowa
  • Zwiększanie efektywności współpracy
  • Modelowanie stylów komunikacyjnych
  • Delegowanie zadań i udzielanie feedbacku

Kompetencje społeczne:

  • Kompetencje miękkie
  • Świadomość międzypokoleniowa
  • Umiejętność współpracy w różnorodnych zespołach
  • Elastyczność komunikacyjna
  • Umiejętność zarządzania różnorodnością pokoleniową

Pozostałe korzyści:

Korzyści dla uczestników:

  • lepsze zrozumienie różnic pokoleniowych i ich wpływu na komunikację i współpracę,
  • rozwinięcie umiejętności elastycznego komunikowania się z przedstawicielami różnych generacji,
  • zwiększenie efektywności pracy zespołowej i własnej,
  • wzmocnienie kompetencji zarządczych i interpersonalnych,
  • większa świadomość własnego stylu pracy i jego odbioru przez inne pokolenia.

Korzyści dla organizacji:

  • usprawnienie komunikacji wewnętrznej i zmniejszenie ryzyka konfliktów pokoleniowych,
  • wzrost zaangażowania i lojalności pracowników,
  • lepsze wykorzystanie potencjału zespołów zróżnicowanych wiekowo,
  • poprawa atmosfery i kultury organizacyjnej,
  • wzmocnienie wizerunku organizacji jako nowoczesnego i inkluzywnego pracodawcy.

Inni oglądali również

Szkolenie/Kurs

Profesjonalna obsługa klienta z elementami negocjacji

Offer image
549,00 zł
29 maj 2025
8 godz.
Online
Opis zagadnienia szkolenia:Obsługa klienta jest dzisiaj wyznacznikiem profesjonalizmu przedsiębiorstw, placówek kulturalno-oświatowych czy urzędów państwowych lub samorządowych. Warto wobec tego zadbać o poziom obsługi, której „papierkiem lakmusowym” jest zazwyczaj postawa pracownika wobec trudnych sytuacji obsługowych.Szkolenie, które Państwu proponujemy ma na celu wyposażyć Państwa Pracowników w kompetencje, które pozwolą wykorzystywać kontakt z klientem do ciągłego podnoszenia poziomu obsługi i dostarczać klientom doświadczenia, po których instytucja jako całość pozostanie w świadomości jako godna zaufania. Obszarami dźwigniowymi są w tej sferze umiejętność zarządzania emocjami (własnymi i klienta) oraz konstruktywne rozwiązywanie trudnych sytuacji obsługowych.Szkolenia ma formę warsztatową, a w jego toku przepracujemy najistotniejsze elementy składające się na kompletny zestaw kompetencji kogoś, kto chce wejść na najwyższy poziom obsługi klienta i swoją pracą budować swoją markę pracodawcy i swoją.Cel szkolenia:Podniesienie poziomu jakości obsługi klientaZbudowanie wizerunku profesjonalisty i stałe podnoszenie renomy PracodawcyWyposażenie pracowników w niezbędne kompetencje obsługoweWyposażenie pracowników w narzędzia zarządzania emocjami i radzenia sobie w trudnych sytuacjach obsługowychPoznanie mechanizmów skutecznych negocjacji
Logo firmy
Sedno Training
Szkolenie/Kurs

Przywództwo w praktyce. Nowoczesne techniki zarządzania zespołem

Offer image
1943,40 zł
23 cze 2025
14 godz.
Kraków
Celem szkolenia jest praktyczne przećwiczenie aspektów związanych z efektywnym zarządzaniem zespołem. Podczas szkolenia poruszane będą zagadnienia związane z budowaniem autorytetu, zadaniami lidera, zarządzaniem ludźmi, motywowaniem pracowników. Tematyka uwzględnia nowoczesne podejście do zarządzania ludźmi, jakim jest partnerstwo i zwinne metody pracy. Szkolenia przygotowane zostało w formie warsztatów aktywizujących uczestników, dzięki czemu będą oni mieli szansę przećwiczenia teoretycznej wiedzy w praktycznych i laboratoryjnych warunkach.Korzyści dla Uczestników szkoleniaPo szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:Zastosować zasady przewodzenia zespołami i budowania własnego wizerunku „szefa”Przedstawić teorie motywacyjne, na których opierają się praktycznie wdrażane modeleZastosować zasady motywowania pracownikówPrzedstawić podstawy psychologiczne, na których budowane są systemy motywacyjneSkutecznie komunikować się z pracownikiem i prowadzić efektywne rozmowy oceniająco-motywująceDopasować system motywacyjny do kultury organizacyjnej obowiązującej w firmieOminąć przeszkody, które pojawiają się podczas motywowaniaDopasować system oceniania pracowników do poziomu motywacyjnegoPrzeprowadzić analizę swojego zespołu pod kątem rozwoju kompetencji i motywacji poszczególnych pracowników i dostosować działania kierownicze do indywidualnych pracowników
Logo firmy
AVENHANSEN