MODUŁ I. FUNKCJA INFORMACYJNA I REPREZENTACYJNA SEKRETARIATU W FIRMIE
- Sekretariat jako źródło informacji w Firmie - wyzwania, które się z tym wiążą dla sprawnego przepływu informacji
- Funkcja reprezentacyjna sekretariatu (etykieta biznesowa vs. etykieta towarzyska)
- Sekretariat - wizerunek Firmy, jak profesjonalnie zaprezentować siebie, przełożonego i Firmę?
- Pierwsze wrażenie - moje biuro świadczy o mnie i ułatwia mi pracę
- Elegancja w miejscu pracy - ogólne zasady stylizacji (kolorystyka i charakter ubioru, makijaż)
- Klient zewnętrzny i Klient wewnętrzny Firmy - standardy obsługi i komunikacji. Sztuka przyjmowania Klientów i współpracowników
MODUŁ II. DBAŁOŚĆ O WIZERUNEK FIRMY
- System identyfikacji wizualnej
- Logo. Strona internetowa
- Dbałość o wizerunek firmy w internecie
- Działania informacyjne i public relations w praktyce firmy
- Działania wizerunkowe w sytuacji kryzysowej
- Wizerunek w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu
MODUŁ III. KOMUNIKACJA WEWNĘTRZNA W PRACY SEKRETARIATU
- Psychologia komunikacji interpersonalnej - różne style, różne potrzeby
- Jak reagować na style innych osób w celu wyboru adekwatnych form komunikacyjnych
- Komunikacja z przełożonym - jak zadbać o komunikację dopasowując się do jego stylu pracy i osobowości
- Komunikacja asertywna w sytuacjach trudnych – rola postawy i konsekwencji działania
- Zarządzanie emocjami i panowanie nad stresem w sytuacjach trudnych
- Trening z wykorzystaniem przykładowych sytuacji z życia zawodowego Uczestników
MODUŁ IV. SPOTKANIA I NARADY SŁUŻBOWE I POSIEDZENIA ZARZĄDU
- Przygotowanie zaproszeń, materiałów, raportów
- Przygotowanie harmonogramu spotkania
- Przygotowanie sali i jej wyposażenia
- Tworzenie biznesowych prezentacji multimedialnych Power Point
- Korzystanie z szablonów
- Dostosowywanie treści prezentacji do odbiorców
- Optymalizowanie obrazów
- Prezentowanie danych na slajdach
- Protokołowanie podczas spotkań - jak prowadzić zapis przebiegu posiedzenia i jak przygotować zapis postanowień podjętych na spotkaniu?
MODUŁ V. WYBRANE TECHNIKI EFEKTYWNEGO ZARZĄDZANIA CZASEM I PODNOSZENIA EFEKTYWNOŚCI OSOBISTEJ
- Macierz Eisenhowera - umiejętność rozpoznawania zadań pilnych, nie pilnych, ważnych i nieważnych oraz wykorzystanie tej wiedzy do planowania czasu
- Zasada Pareto, analiza ABC - zarządzanie priorytetami
- Własne możliwości i ograniczenia - krzywa REFA, dobowy rytm wydajności, organizacja dnia
- Eliminacja zagrożeń efektywnej organizacji czasu - prokrastynacja, prawo Parkinsona
- Planowanie zadań własnych i przełożonego
- Przygotowanie podróży przełożonego
MODUŁ VI. KOMUNIKACJA TELEFONICZNA I E-MAILOWA
- Zasady prowadzenia efektywnej rozmowy telefonicznej
- Budowanie profesjonalnego wizerunku przez telefon
- Telefoniczne załatwianie spraw/odbieranie i przekazywanie informacji
- Radzenie sobie w trudnych sytuacjach podczas rozmów telefonicznych
- Trening z wykorzystaniem przykładowych sytuacji z życia zawodowego Uczestników
- Tworzenie profesjonalne korespondencji e-mailowej
- Etykieta w korespondencji e-mailowej
MODUŁ VII. SAVOIR- VIVRE I WIZERUNEK OSOBISTY W BIZNESIE
- Zastosowanie protokołu dyplomatycznego w biznesie (zasady procedencji)
- Prezentacja, przedstawianie, tytułowanie podczas spotkań
- Wręczanie i przyjmowanie wizytówek
- Przejazdy służbowe - hierarchia miejsc w samochodzie
- Wręczanie kwiatów i prezentów
- Rodzaje i formy przyjęć biznesowych
- Profesjonalne zaproszenie. Skróty na zaproszeniach
- Mowa ciała w pracy
- Dress code - ubiór biznesowy jako element budowy wizerunku