2060,25 zł
24 - 25 mar 2025
Online
Termin niedostępny

First Time Manager – fundamenty roli lidera

Offer image
Wybrany termin:

Termin:

24 - 25 mar 2025

Miejsce:

Online

Czas trwania:

16 godz.

Prowadzący:

Logo
Iwona Firmanty
Logo
Marta Orzeł
Logo
Aneta Ropek

Dodatkowe informacje
Szkolenie obywa się na platformie Clikmeeting lub Zoom. Nie musisz nic instalować. Udział w szkoleniu jest możliwy za pośrednictwem komputera, laptopa oraz telefonu komórkowego. Przed udziałem w szkoleniu otrzymasz link do pokoju online. Przed szkoleniem sprawdź czy działają Ci głośniki oraz czy masz aktywną kamerę (może się przydać). Przygotuj sobie notatnik oraz długopis. Logując się na szkolenie, skorzystaj z przeglądarki Google Chrome lub Firefox.
Termin niedostępny

Pozostałe terminy:

W tym momencie brak dostepnych innych terminów

Szkolenie ma na celu kompleksowe przygotowanie uczestników do roli lidera, stratega i szefa zespołu. Pomaga rozwinąć umiejętności zarządzania zespołem, motywowania pracowników oraz budowania atmosfery współpracy w firmie. Uczestnicy zyskują wiedzę i praktyczne narzędzia umożliwiające efektywne zarządzanie oraz realizację celów strategicznych organizacji.

Usługa:
Szkolenie/Kurs
Poziom:
Zaawansowany

Szkolenie dedykowane jest:

  • Osobom przygotowującym się do roli menedżera.
  • Pracownikom awansującym na stanowiska kierownicze (np. przechodzącym z roli współpracownika do roli szefa).
  • Nowym liderom, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności zarządzania zespołem.

Moduł I. Rola lidera – co oznacza awans na stanowisko kierownicze?

  • Osobiste „why” (dlaczego chcę być/jestem szefem) i koncepcja Simon Sinek. Zasady budowania autentyczności.
  • Rola szefa – blaski i cienie, czyli na co należy się przygotować?
  • Rola i odpowiedzialność szefa. Moja odpowiedzialność – zawodowy i osobisty punkt widzenia, a oczekiwania pracodawcy.
  • Co buduje autorytet lidera? – case study.
  • Jak budować siłę psychologiczną i pewność siebie?

Moduł II. Zarządzanie zespołem – od czego zacząć?

  • Exposé kierownika (celowość i wskazówki dotyczące jego wykonania) wraz z zestawem porad dla osób nowych w firmie i osób awansujących z zespołu. Arkusz lidera.
  • Rola szefa, a role członków zespołu (komunikowanie celów stanowiskowych członkom zespołu).
  • Przywództwo sytuacyjne według K. Blancharda (style zarządzania a etap rozwoju pracownika). Analiza własnych zespołów.
  • Jak dopasować odpowiedni styl zarządzania do pracownika?
  • Jak zbudować dobre zespoły? – długoterminowe działanie zapobiegające dysfunkcjom zespołowym (P. Lencioni).

Moduł III. Zarządzanie zadaniami

  • Podstawowe zasady priorytetyzacji zadań własnych i zadań wspierających zespół (matryca D. Eisenhowera).
  • Jednominutowy menedżer spotyka małpę, czyli jak nie zabierać pracy swojemu zespołowi.
  • Cele długoterminowe, złożone i trudne – SMARTny cel – jak przygotować się do procesu delegowania zadań?
  • Rozmowa delegująca – arkusz lidera.

Moduł IV. Komunikacja z zespołem i jednostką

  • Dlaczego nie możemy zrezygnować z komunikacji?
  • Model DISC w praktyce komunikacyjnej z zespołem i jednostką (dobre praktyki). Ścieżki dostępu.
  • Ścieżki dostępu – jak dopasować komunikację do odpowiedniego typu?
  • Udzielanie informacji – zasady informacji zwrotnej – feedback czy feedforward (dobór metod do sytuacji, arkusz lidera)
  • Rozmowa coachingowa i rozmowa o problemie.

Moduł IV. Osobista strategia lidera

  • Cotygodniowy przegląd.
  • Osobista strategia lidera (o czym szef musi pamiętać, co planować i weryfikować?).
  • Trudne sytuacje oraz skutki zaniechań liderskich.
  • Warsztaty praktyczne z ćwiczeniami na bazie przykładów uczestników.
  • Dyskusje i panele tematyczne.
  • Analiza przypadków (case studies).
  • Wykłady i ćwiczenia praktyczne w oparciu o cykl Kolba.
  • E-konsultacje z trenerem po zakończeniu szkolenia.

Kontakt ws. szkolenia: (22) 224 21 95, 603 906 655, biuro@humanskills.pl

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT=zw.

Sprawdź czy możesz pozyskać dofinansowanie do szkolenia: Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS) Skorzystaj z dofinansowania dla firm na realizację szkoleń (duże, średnie, małe oraz mikroprzedsiębiorstwa), o ile w Twojej firmie zatrudniają min. jedną osobę na umowę o pracę.

Uczestnik otrzymuje:

Certyfikat ukończenia kursu w Human Skills.

Wiedza:

  • Kluczowe aspekty roli lidera i szefa.
  • Zasady tworzenia exposé kierownika.
  • Reguły skutecznej komunikacji z zespołem.
  • Zasady delegowania i monitorowania zadań.
  • Metody zarządzania zespołem i budowania jego potencjału.

Umiejętności:

  • Przyjmowanie odpowiedzialności za obowiązki kierownicze.
  • Skuteczna komunikacja w oparciu o model DISC.
  • Prowadzenie dialogu z pracownikami i spotkań zespołowych.
  • Budowanie osobistej strategii lidera.
  • Zarządzanie i motywowanie zespołu w dynamicznym środowisku pracy.

Kompetencje społeczne:

  • Budowanie atmosfery współpracy w zespole.
  • Wzmacnianie relacji z pracownikami poprzez otwartą komunikację.
  • Umiejętność podejmowania decyzji w niepewnych warunkach.
  • Zarządzanie zmianą w organizacji.
  • Rozwój empatii i zrozumienia dla potrzeb pracowników.

Pozostałe korzyści:

  • Dostęp do wysokiej jakości materiałów szkoleniowych.
  • Rozwój warsztatu lidera w praktycznym i nowoczesnym kontekście.

Inni oglądali również

Ta informacja nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 ze zm.) oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).