649,00 zł
21 lis 2025
Online

Komunikacja i współpraca międzykulturowa

Offer image
Wybrany termin:

Termin:

21 lis 2025

Miejsce:

Online

Czas trwania:

8 godz.

Cena:

649,00 zł

Pozostałe terminy:

Celem szkolenia jest przygotowanie uczestników do efektywnej współpracy w zespołach międzykulturowych, opracowanie modelu komunikacji w zróżnicowanych kulturach oraz wsparcie zarządzania w środowisku wielokulturowym. Kurs ma także na celu kreowanie twórczego i wspierającego środowiska pracy w zróżnicowanych kulturowo zespołach.

Usługa:
Szkolenie/Kurs
Poziom:
Średni

Szkolenie skierowane do:

  • Menedżerów
  • Liderów zespołów
  • HR-owców
  • Rekruterów
  • Osób pracujących w międzynarodowym lub wielokulturowym środowisku
  • Pracowników firm, którzy chcą poprawić komunikację i zarządzanie w kontekście różnorodności kulturowej.

CZĘŚĆ 1: Wprowadzenie do międzykulturowości

  • Kultura – coś więcej niż dobre wychowanie.
  • Tożsamość kulturowa i świadomość kulturowa.
  • Poziomy wejścia w wiedzę o kulturach.
  • Warsztat: Nasze zróżnicowanie kulturowe. Mapa własnej kultury.

CZĘŚĆ 2: Zróżnicowanie kulturowe w praktyce

  • Etnocentryzm jako przeszkoda na drodze do świadomości kulturowej.
  • Filtry zniekształceń poznawczych.
  • Słyszenie i mówienie w różnych kulturach.
  • Wymiary kultury Geerta Hofstede i ich zastosowanie w praktyce.
  • Warsztat: Wskazówki współpracy międzykulturowej.

CZĘŚĆ 3: Komunikacja międzykulturowa

  • Przeszkody w komunikacji międzykulturowej: Błędy atrybucyjne, hałas kulturowy, stereotypy.
  • Szok kulturowy i jego neutralizacja.
  • Model Erin Meyer – komunikacja w niskim i wysokim kontekście.
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna w relacjach międzykulturowych.
  • Warsztaty: "Czy ja Ciebie rozumiem?" oraz "Kształty. Komunikacja w złożonym zespole."

CZĘŚĆ 4: Zarządzanie międzykulturowe

  • Wprowadzenie do zarządzania międzykulturowego.
  • Planowanie pracy, delegowanie zadań, rozwiązywanie konfliktów w zespołach wielokulturowych.
  • Zarządzanie czasem, autorytetem i procesem podejmowania decyzji w różnych kulturach.
  • Sześć warunków zmniejszających uprzedzenia między grupami.

CZĘŚĆ 5: Podsumowanie

  • Warsztat podsumowujący szkolenie: "Jak łatwo przyjdzie Ci wynegocjować cokolwiek w odmiennej kulturze?"
  • Wnioski końcowe, podsumowanie celów, metod, kompetencji.
  • Wykład.
  • Dyskusja.
  • Warsztat.
  • Odwrócona edukacja.
  • Burza mózgów.
  • Praca projektowa.
  • Studia przypadków.
  • Uczenie adaptacyjne.

Wiedza:

  • Świadomość kulturowa. Sposoby budowania CA (Cultural Awareness) i wyzwania na drodze do wielokulturowości.
  • Zróżnicowanie kulturowe w zespole.
  • Tożsamość kulturowa i jej wpływ na wzorce komunikacyjne i kooperacyjne.
  • Wymiary kultury Geerta Hofstede i ich praktyczne zastosowanie w komunikacji, współpracy i zarządzaniu.
  • Komunikacja międzykulturowa: Przeszkody, komunikacja werbalna i pozawerbalna, zasady współpracy.
  • Gaszenie międzykulturowych pożarów: Radzenie sobie z problemami w wielokulturowym środowisku pracy.
  • Rekrutacja i onboarding w środowisku wielokulturowym.
  • Cross-cultural Management (CCM): Planowanie pracy, delegowanie zadań, motywowanie i feedback.
  • Do’s&don’ts w współpracy międzykulturowej.

Umiejętności:

  • Budować zespoły wielokulturowe.
  • Komunikować się efektywnie w wielokulturowym środowisku.
  • Zwiększyć efektywność zarządzania, komunikacji i współpracy międzykulturowej w działających zespołach.
  • Skutecznie modelować istniejącą komunikację międzykulturową zgodnie z potrzebami firmy.
  • Przeprowadzać rekrutację i onboarding w kontekście wielokulturowym.
  • Skutecznie zarządzać zespołami w zróżnicowanym kulturowo środowisku.

Kompetencje społeczne:

  • Kompetencje miękkie.
  • Świadomość międzykulturowa.
  • Komunikacja międzykulturowa.
  • Współpraca w zróżnicowanych kulturowo zespołach.
  • Zarządzanie międzykulturowe.

Pozostałe korzyści:

Korzyści dla uczestników:

  • Rozwinięcie umiejętności komunikacji w środowisku wielokulturowym.
  • Zwiększenie efektywności zarządzania zespołami wielokulturowymi.
  • Budowanie świadomości kulturowej, co umożliwia lepszą współpracę w zróżnicowanych zespołach.
  • Przeciwdziałanie błędom komunikacyjnym i szokowi kulturowemu.
  • Praktyczne narzędzia i metody do wdrożenia w codziennej pracy z zespołami międzynarodowymi.

Korzyści dla organizacji:

  • Poprawa efektywności pracy w międzynarodowych zespołach.
  • Lepsza komunikacja i współpraca w wielokulturowym środowisku pracy.
  • Rozwinięcie kompetencji managerskich w obszarze zarządzania międzykulturowego.
  • Przeciwdziałanie problemom wynikającym z różnic kulturowych, co poprawia atmosferę pracy i jakość świadczonych usług.