549,00 zł
2 gru 2025
Online

Profesjonalny sekretariat

Offer image
Wybrany termin:

Termin:

2 gru 2025

Miejsce:

Online

Czas trwania:

8 godz.

Cena:

549,00 zł

Pozostałe terminy:

Celem szkolenia jest przede wszystkim udoskonalenie umiejętności profesjonalnego pracownika sekretariatu, w tym wzmocnienie pewności siebie podczas obsługi gości, interesantów oraz współpracowników.

Usługa:
Szkolenie/Kurs
Poziom:
Średni

Szkolenie skierowane jest do:

  • pracowników sekretariatów,
  • recepcji,
  • biur zarządu oraz asystentek/asystentów
  • pracowników odpowiedzialnych za umawianie spotkań, opiekę nad gośćmi, korespondencję i komunikację telefoniczną.

Sekretariat jako wizytówka instytucji

  • Co klient zwraca uwagę przy wchodzeniu do biura.
  • Pierwsze wrażenie – znaczenie i składowe w kontekście pracy w sekretariacie.
  • Zasady profesjonalnego wizerunku – dress code.
  • Efektywność pracy – metody ustalania priorytetów i planowania.

Zasady obsługi gości zgodne z etykietą biznesową

  • 3 filary profesjonalnej obsługi sekretariatu.
  • Kolejność obsługi gości zgodnie z zasadami etykiety.
  • Powitanie, kontakt wzrokowy, szatnia, rozmowa – co warto, a czego nie warto robić.
  • Anonsowanie gości – tytulatura.
  • Proponowanie poczęstunku, przyjmowanie zamówień, podawanie napojów.
  • Radzenie sobie z trudnym klientem – typologia klientów i strategie działania.
  • Radzenie sobie w trudnych sytuacjach (np. kilku gości jednocześnie, przedłużające się spotkanie, pomylenie zamówień, spóźniony gość itp.).

Profesjonalne rozmowy przez telefon

  • Zasady prowadzenia rozmów telefonicznych.
  • Asertywna odmowa i granice w rozmowach telefonicznych.
  • Trudne sytuacje telefoniczne – jak radzić sobie, gdy dzwoni drugi telefon lub wchodzi gość.
  • Najczęściej popełniane faux-pas telefoniczne.

Profesjonalna korespondencja

  • Zasady i normy w korespondencji papierowej i elektronicznej.
  • Netykieta – faux pas w korespondencji mailowej.
  • Język urzędniczy vs H2H w korespondencji.
  • Zasady przechowywania i obiegu dokumentów.

Organizacja spotkań

  • Zasady umawiania spotkań.
  • Przygotowanie agendy spotkania.
  • Etykieta przygotowywania zaproszeń.
  • Przygotowanie sali konferencyjnej.
  • Reguły usadzania gości.
  • Szkolenia interaktywne
  • Analiza przypadków
  • Ćwiczenia praktyczne
  • Symulacje sytuacji w pracy

Wiedza:

  • Zasady profesjonalnego wizerunku i etykiety biznesowej
  • Skuteczne metody organizacji pracy w sekretariacie
  • Zasady efektywnej komunikacji telefonicznej i korespondencyjnej
  • Techniki radzenia sobie w trudnych sytuacjach

Umiejętności:

  • Budowanie pozytywnego pierwszego wrażenia
  • Profesjonalna obsługa gości, w tym radzenie sobie w sytuacjach stresowych
  • Prowadzenie rozmów telefonicznych z zachowaniem elegancji i asertywności
  • Skuteczne przygotowanie spotkań i korespondencji
  • Zarządzanie czasem i priorytetami w pracy

Kompetencje społeczne:

  • Komunikacja interpersonalna
  • Asertywność i umiejętność rozwiązywania problemów
  • Radzenie sobie w sytuacjach stresowych
  • Empatia i umiejętność pracy z klientami i współpracownikami

Pozostałe korzyści:

Korzyści dla uczestników:

  • Udoskonalenie umiejętności profesjonalnego pracownika sekretariatu
  • Zwiększenie pewności siebie w kontaktach z gośćmi, interesantami i współpracownikami
  • Rozwinięcie umiejętności organizowania spotkań i dbania o gości
  • Nabycie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach

Korzyści dla organizacji:

  • Wzrost efektywności pracy sekretariatu
  • Poprawa jakości obsługi klientów i partnerów biznesowych
  • Lepsza organizacja spotkań i korespondencji
  • Wzmocnienie pozytywnego wizerunku firmy lub instytucji