Sekretariat jako wizytówka instytucji
- Co klient zwraca uwagę przy wchodzeniu do biura.
- Pierwsze wrażenie – znaczenie i składowe w kontekście pracy w sekretariacie.
- Zasady profesjonalnego wizerunku – dress code.
- Efektywność pracy – metody ustalania priorytetów i planowania.
Zasady obsługi gości zgodne z etykietą biznesową
- 3 filary profesjonalnej obsługi sekretariatu.
- Kolejność obsługi gości zgodnie z zasadami etykiety.
- Powitanie, kontakt wzrokowy, szatnia, rozmowa – co warto, a czego nie warto robić.
- Anonsowanie gości – tytulatura.
- Proponowanie poczęstunku, przyjmowanie zamówień, podawanie napojów.
- Radzenie sobie z trudnym klientem – typologia klientów i strategie działania.
- Radzenie sobie w trudnych sytuacjach (np. kilku gości jednocześnie, przedłużające się spotkanie, pomylenie zamówień, spóźniony gość itp.).
Profesjonalne rozmowy przez telefon
- Zasady prowadzenia rozmów telefonicznych.
- Asertywna odmowa i granice w rozmowach telefonicznych.
- Trudne sytuacje telefoniczne – jak radzić sobie, gdy dzwoni drugi telefon lub wchodzi gość.
- Najczęściej popełniane faux-pas telefoniczne.
Profesjonalna korespondencja
- Zasady i normy w korespondencji papierowej i elektronicznej.
- Netykieta – faux pas w korespondencji mailowej.
- Język urzędniczy vs H2H w korespondencji.
- Zasady przechowywania i obiegu dokumentów.
Organizacja spotkań
- Zasady umawiania spotkań.
- Przygotowanie agendy spotkania.
- Etykieta przygotowywania zaproszeń.
- Przygotowanie sali konferencyjnej.
- Reguły usadzania gości.