Wybrany termin:
Termin:
18 paź 2024 - 1 sie 2026
Miejsce:
Kraków
Cena:
8400,00 zł

Logopedia

Offer image
Wybrany termin:

Termin:

18 paź 2024 - 1 sie 2026

Miejsce:

Kraków

Czas trwania:

442 godz.

Prowadzący:

Kierownik studiów: dr Katarzyna Sedivy-Mączka

Cena:

8400,00 zł

Pozostałe terminy:

W tym momencie brak dostepnych terminów

Studia podyplomowe w zakresie logopedii mają na celu wykształcenie specjalistów w zakresie budowania i usprawniania systemu językowego dzieci z zaburzeniami rozwoju oraz osób, które utraciły kompetencje językowe wskutek uszkodzeń neurologicznych lub innych przyczyn. Studia przygotowują do wykonywania zawodu logopedy, umożliwiając diagnozowanie zaburzeń mowy, opisywanie objawów, usprawnianie pacjentów oraz współpracę z innymi specjalistami w celu ustalania metod terapeutycznych.

Usługa:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany

Studia są kierowane do osób posiadających dyplom ukończenia studiów II stopnia (magisterskie) oraz kwalifikacje pedagogiczne. Wymagane jest również zaświadczenie od logopedy o braku przeciwwskazań do wykonywania zawodu logopedy.

  • Diagnoza logopedyczna
  • Terapia logopedyczna
  • Metody i techniki badań logopedycznych
  • Rozwojowe zaburzenia mowy
  • Nabyte zaburzenia mowy
  • Interpretacja badań specjalistycznych
  • Współpraca z lekarzem, psychologiem, pedagogiem
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna
  • Przygotowanie dokumentacji orzeczniczej
  • Zajęcia stacjonarne
  • Możliwość organizacji części kursów online
  • Praktyki w gabinetach logopedycznych
  • Praca pisemna
  • Egzamin końcowy

Biuro Rekrutacji:

  • E-mail: rekrutacja.podyplomowe@uken.krakow.pl
  • Tel.: 12 662 74 80

Organizator studiów: Instytut Nauk o Zdrowiu

Uczestnik otrzymuje:

Absolwent studiów podyplomowych uzyskuje dyplom, który uprawnia do samodzielnego prowadzenia gabinetów logopedycznych oraz pracy w placówkach oświatowych, poradniach społeczno-zawodowych, gabinetach logopedycznych, ośrodkach wczesnej interwencji, szpitalach oraz świetlicach terapeutycznych.

Wiedza:

  • Posiada zaawansowaną wiedzę na temat mowy i jej rozwoju w ontogenezie.
  • Zna różne definicje mowy oraz potrafi wyliczyć i opisać czynniki składające się na efektywną komunikację językową.
  • Zna składniki wypowiedzi językowej i potrafi je opisać.
  • Orientuje się w podstawowych obszarach wiedzy związanych z genetyką, embriologią człowieka, neurologią, neurologią dziecięcą, psychiatrią, ortodoncją, foniatrią.
  • Posiada rozwiniętą wiedzę na temat fonetyki i fonologii języka polskiego z elementami audiofonologii.
  • Zna i rozumie zasady budowy języka z uwzględnieniem morfologii, składni, semantyki, pragmatyki, lingwistki tekstu.
  • Posiada zaawansowaną wiedzę na temat zaburzeń komunikacji językowej, w tym dyslalii, alalii, dysleksji, dysglosji, jąkania, dyzartrii, anartrii, oligofazji, autyzmu, afazji, niedosłuchu.
  • Zna zasady diagnostyki czynności pokarmowych i odruchów orofacjalnych oraz postępowania rehabilitacyjnego w zaburzeniach połykania.
  • Posiada wiedzę na temat psychologicznych i pedagogicznych podstaw logopedii.
  • Zna zasady, metody i etapy postępowania logopedycznego, w tym diagnozy oraz projektowania i prowadzenia terapii logopedycznej.

Umiejętności:

  • Potrafi przeprowadzić diagnozę logopedyczną w przypadku dzieci, młodzieży i dorosłych z zaburzeniami mowy.
  • Potrafi analizować wyniki badań specjalistycznych i określać sposób współpracy z innymi specjalistami zajmującymi się pacjentem z zaburzeniami mowy.
  • Potrafi interpretować wyniki badań specjalistycznych.
  • Potrafi różnicować zaburzenia mowy.
  • Potrafi zaprojektować i prowadzić terapię logopedyczną dopasowując ją do indywidualnych możliwości pacjenta i diagnozy.
  • Potrafi nazywać zaburzenia mowy zgodnie z postawioną diagnozą.
  • Posiada praktyczne umiejętności pracy z pacjentem z zaburzeniami mowy.
  • Potrafi interpretować wyniki badania logopedycznego i określać prognozy oraz warunki terapii.
  • Potrafi współpracować z różnymi specjalistami oraz osobami zajmującymi się wychowaniem i pomocą dziecku z zaburzeniami mowy.
  • Potrafi zaplanować i przeprowadzić badania o charakterze naukowym w zakresie prowadzonej praktyki logopedycznej.

Kompetencje społeczne:

  • Potrafi określić swój stan wiedzy i umiejętności, wskazując obszary konieczne do dalszego doskonalenia.
  • Ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane w stosunku do pacjenta działania.
  • Ma gotowość do uczestniczenia w programach o charakterze pomocowym i badawczym mających na celu pomoc osobom z zaburzeniami mowy.
  • Respektuje zasady etyki zawodowej logopedy.
  • Respektuje priorytety ważne dla wykonywanego zawodu.

Pozostałe korzyści:

W czasie studiów słuchacz uzyskuje kwalifikacje do wykonywania zawodu logopedy. Kwalifikacje dotyczą:

1. znajomości metod i technik badań logopedycznych pozwalających na diagnozowanie rozwojowych i nabytych zaburzeń mowy;

2. opisu objawów językowych i niejęzykowych i zaburzeń mowy;

3. sposobów usprawniania osób z rozwojowymi i nabytymi zaburzeniami mowy;

4. opisu i interpretacji badań specjalistycznych;

5. współpracy z lekarzem, psychologiem, pedagogiem, rodziną pacjenta w celu ustalania metod i trybu postępowania terapeutycznego w zakresie komunikacji (werbalnej i niewerbalnej).

Poziom kompetencji absolwenta spełnia wymagania programowe przewidziane w europejskich standardach kształcenia logopedów. Przygotowanie pedagogiczne w ramach proponowanego kierunku studiów podnosi kwalifikacje absolwenta jako nauczyciela - logopedy. Pozwala kompetentnie prowadzić zajęcia z osobami ze sprzężonymi zaburzeniami rozwojowymi i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Inni oglądali również