Wybrany termin:
Termin:
1 paź 2024 - 3 lip 2025
Miejsce:
Wrocław
Cena:
5400,00 zł

Psychologiczne Wspomaganie Rozwoju Dzieci i Młodzieży z Trudnościami

Offer image
Wybrany termin:

Termin:

1 paź 2024 - 3 lip 2025

Miejsce:

Wrocław

Czas trwania:

230 godz.

Prowadzący:

Kierownik studiów: dr Magdalena Żurko

Dodatkowe informacjeStudia mają formę hybrydową: wykłady prowadzone są w formie zdalnej w piątki, w godz. 16.00- 19.00 oraz w formie stacjonarnej (ćwiczenia, warsztaty) w soboty, w godz. 09.00 – 19.00.
Termin niedostępny

Pozostałe terminy:

W tym momencie brak dostepnych terminów

Studia Podyplomowe Psychologiczne Wspomaganie Rozwoju Dzieci i Młodzieży z Trudnościamisą studiami typu doskonalącego. Stanowią szerokie przygotowanie teoretyczne i praktyczne w zakresie diagnozowania, stawiania hipotez oraz planowania procesu wychowawczo-terapeutycznego.

Usługa:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany
  • Dla osób, które chcą pomagać dzieciom i młodzieży z trudnościami w profesjonalny sposób.
  • Chcących zrozumieć wewnętrzny świat nietypowo rozwijających się dzieci.
  • Szukających zarówno sprawdzonych jak i nowych rozwiązań w pracy z dziećmi i młodzieżą z trudnościami.
  • Dla osób, które ukończyły studia I lub II stopnia, posiadających tytuł licencjata lub magistra.

Zapraszamy na nasze studia nie tylko osoby pracujące na co dzień z dziećmi i młodzieżą, także rodziców

  • Prawidłowy i nieprawidłowy rozwój człowieka: trudności, zaburzenia i dysharmonie w rozwoju psychicznym, zaburzenia kliniczne u dzieci i młodzieży, dysfunkcje intelektu, proces deformowania się osobowości.
  • Kompetencje wychowawcy:  komunikacja nauczyciel-rodzice-dziecko; radzenie sobie z konfliktami w relacjach dziecko-dorosły, sytuacje trudne w nauczaniu, sposoby radzenia sobie z agresją wychowanków, techniki twórczego myślenia w pracy z dziećmi i młodzieżą, poszerzanie świadomości własnej osoby jako wychowawcy (trening umiejętności wychowawczych, rozwój inteligencji emocjonalnej, zapobieganie wypaleniu zawodowemu).
  • Społeczny i indywidualny kontekst trudności i zaburzeń w rozwoju: nieśmiałość, nadpobudliwość psychoruchowa i zaburzenia uwagi, trudności w kształtowaniu więzi i formowaniu charakteru.
  • Trudności i problemy szkolne: niepowodzenia szkolne (przyczyny, konsekwencje, profilaktyka); specyficzne trudności w nauce czytania i pisania (dysleksja, dysortografia, dysgrafia, dyskalkulia); dostosowanie wymagań edukacyjnych do możliwości psychofizycznych ucznia
  • Problemy okresu dorastania: prawidłowy i nieprawidłowy rozwój tożsamości, obrony psychologiczne w okresie dorastania, bunt młodzieńczy, syndrom presuicydalny, problemy nastolatków z niepełnosprawnością intelektualną
  • Psychoprofilaktyka i terapia zaburzeń: terapia rodzin; socjoterapia; wspieranie rozwoju mowy, problemy i zaburzenia karmienia i odżywiania, autystyczne spektrum (objawy, mechanizmy, zaburzenia rodziny); zaburzenia depresyjne i lękowe, zachowania ryzykowne dzieci w wieku szkolnym; problematyczne używanie Internetu.

Zajęcia prowadzone są przez nauczycieli akademickich łączących pracę naukową z praktyką psychologiczną oraz praktyków: psychologów dziecięcych, psychoterapeutów, neuropsychologów.

Sekretarz:  mgr inż. Joanna Pasiewicz 

joanna.pasiewicz@uwr.edu.pl 

telefon: +48 71 367-20-01 wew.117;

Uczestnik otrzymuje:

Absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.

Wiedza:

  • wiedza z zakresu normy i patologii rozwoju dzieci i młodzieży
  • identyfikowanie czynników ryzyka kształtowania się trudności i zaburzeń rozwojowych oraz wyjaśniania ich mechanizmu
  • rozpoznawanie specyficznych potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży w wymiarze społecznym i indywidualnym
  • uwzględnienie sposobu indywidualnego odbioru i przeżywania rzeczywistości przez dziecko lub nastolatka

Umiejętności:

  • potrafi rozpoznać czynniki ryzyka kształtowania się trudności i zaburzeń rozwojowych
  • wyjaśnia ich mechanizm, wykorzystując różne podejścia teoretyczne, dzięki czemu wszechstronnie ujmuje proces patogenezy. Potrafi korzystać ze współczesnych systemów klasyfikacji zaburzeń.
  • rozpoznaje specyficzne potrzeby rozwojowe dzieci i młodzieży w wymiarze społecznym i indywidualnym.
  • potrafi krytycznie ustosunkować się do istniejących metod terapii i wspierania rozwoju, dobrać metodę oddziaływań do indywidualnego przypadku, zmodyfikować ją lub skonstruować własny program wspomagania rozwoju.

Kompetencje społeczne:

  • rozpoznaje własne zasoby i ograniczenia w pracy z dziećmi i młodzieżą.
  • potrafi komunikować się z rodzicami i nauczycielami w sposób ułatwiający współpracę.
  • świadomie stosuje strategie wychowawcze z poszanowaniem odrębności osób zaangażowanych w proces.