Wybrany termin:
Termin:
1 paź 2024 - 30 cze 2025
Miejsce:
Kraków
Cena:
8000,00 zł

Metody wytwarzania oprogramowania

Offer image
Wybrany termin:

Termin:

1 paź 2024 - 30 cze 2025

Miejsce:

Kraków

Czas trwania:

240 godz.

Prowadzący:

Kierownik studiów: dr inż. Jacek Dajda

Dodatkowe informacjeWykłady odbywają się w trybie zdalnym (z wyjątkiem pierwszego zjazdu), a zajęcia laboratoryjne stacjonarnie.
Termin niedostępny

Pozostałe terminy:

W tym momencie brak dostepnych terminów

Celem studiów jest przygotowanie uczestników do rozwiązywania problemów w zakresie analizy, projektowania i implementacji systemów informatycznych.

Usługa:
Studia podyplomowe
Poziom:
Podstawowy
  • Przede wszystkim dla: osób pracujących na stanowiskach związanych z branżą informatyczną, z niepełnym, lub bez kierunkowego wykształcenia - takim osobom studia umożliwią uzupełnienie i uporządkowanie posiadanej wiedzy z zakresu Informatyki, a co za tym idzie podniesienie kwalifikacji do wykonywania zawodu, co będzie miało szczególną wartość w sytuacji dynamicznie zmieniającego się rynku pracy oraz szybkiego rozwoju nowych technologii. W efekcie studia mogą otworzyć takim osobom drogę do nowych, lepiej płatnych pozycji na rynku pracy.
  • Osób mających bieżący kontakt z osobami z branży informatycznej, np. współpracującymi lub zarządzającymi zespołami programistów. Takie osoby bardzo docenią możliwość spojrzenia "od tej drugiej strony" i poznania specyfiki codziennej pracy programistów, typowych problemów, narzędzi, architektur i koncepcji rozwoju oprogramowania. Dzięki temu na gruncie zawodowym będą lepiej przygotowani do komunikacji, zarządzania, koordynowania, ale także i kontroli :-) zespołów programistów, co jest konieczne w kontekście budowy innowacyjnych, efektywnych i sprawnych zespołów, gotowych do osiągania sukcesów na wymagającym i dynamicznym rynku IT. Zwracamy uwagę, że wejście w świat programowania wymagać dla tych osób poświęcenia większej ilości czasu na samodzielne opanowanie materiału w domu!.
  • Osób bez praktycznego doświadczenia w branży IT, ale wiążących z nią swoje plany zawodowe. Ukończenie studiów umożliwi takim osobom rozpoczęcie przygody z branżą informatyczną dając solidne podstawy do dalszego rozwoju i kształcenia w ramach kursów specjalistycznych. Absolwenci studiów mają szansę na aktywny udział w projektach informatycznych, np. w rolach młodszych programistów, testerów, analityków lub koordynatorów projektów. Zwracamy uwagę, że wejście w świat programowania wymagać dla tych osób poświęcenia większej ilości czasu na samodzielne opanowanie materiału w domu!
  • Wprowadzenie do programowania (m.in. algorytmy i struktury danych, podstawy programowania)
  • Programowanie w języku Java
  • Projektowanie baz danych
  • Techniki obiektowe (analiza i modelowanie obiektowe, wprowadzenie do testów i wzorców obiektowych, persystencja w technikach obiektowych)
  • Inżynieria oprogramowania (m.in. modele wytwarzania oprogramowania, analiza wymagań, komunikacja i praca w grupie, zaawansowane techniki projektowania, wybrane zagadnienia prawne w branży IT)
  • Języki i technologie programowania (m.in. Android)
  • Programowanie aplikacji webowych (m.in. HTML, CSS, Javascript, REST, Spring Boot, Vue.js, testowanie aplikacji webowych)
  • Programowanie systemów rozproszonych 

240 godzin dydaktycznych, z których aż 184 godziny to praktyczne zajęcia laboratoryjne, podczas których będziesz miał okazję przećwiczyć na konkretnych przykładach języki i technologie poznane podczas 56 godzin wykładów. Zajęcia laboratoryjne prowadzone są w dobrze wyposażonych salach laboratoryjnych w nowoczesnym budynku Instytutu Informatyki.

Osoba do kontaktu:

Monika Trojańska tel.: +48 885 982 731; monika@agh.edu.pl

Stronia studiów:

http://podyplomowe.informatyka.agh.edu.pl/oferta/metody-wytwarzania-oprogramowania/

Uczestnik otrzymuje:

Dyplom ukończenia studiów AGH

Wiedza:

  • Poznają również podstawy budowy aplikacji rozproszonych, bazodanowych (SQL) oraz webowych (HTML, CSS, REST, Spring Boot, Vue.js).
  • Absolwenci zaznajomieni zostaną z popularnymi metodami projektowania i prowadzenia projektów informatycznych, w szczególności przy użyciu metodyki Scrum i technik zwinnych zapożyczonych z innych metod (np. eXtreme Programming). Szczególnie wartościowe, bo praktyczne umiejętności pracy w zespole absolwent zdobędzie w trakcie przygotowywania projektu końcowego w ramach pracowni projektowej.

Umiejętności:

  • Absolwenci zdobędą podstawy do tworzenia oprogramowania działającego w różnych środowiskach, realizowanego w różnych językach i programowania przy pomocy szerokiej gamy metod i narzędzi. W szczególności posiądą podstawową umiejętność projektowania (UML) i programowania w językach obiektowych (przede wszystkim Java) oraz skryptowych wraz z powiązanymi z nimi technologiami i bibliotekami.
  • Posiądą także umiejętność korzystania z popularnych narzędzi pracy zespołowej (GIT, Github, Maven, serwery ciągłej integracji) oraz narzędzi do testowania oprogramowania (jUnit, Selenium).

Kompetencje społeczne:

  • Kwalifikacje absolwenta pozwolą na świadomy udział w dowolnym etapie procesu konstrukcji oprogramowania. Dzięki temu będą mogli z powodzeniem aktywnie włączać się w proces konstrukcji oprogramowania, czy to pełniąc funkcję eksperta dziedzinowego, analityka, projektanta, programisty, testera, czy wdrożeniowca (DevOps).
  • Nabyte doświadczenie pozwoli na dalszy rozwój preferencji i koncentrację na wybranej roli (rolach) twórców oprogramowania oraz świadome projektowanie swojej kariery na kolejnych specjalistycznych kursach.

Pozostałe korzyści:

Szczegółowy program i efekty kształcenia:

https://sylabusy.agh.edu.pl/pl/1/2/20/1/6/4/177