Celem studiów jest uzyskanie przygotowania teoretycznego i praktycznego do prowadzenia diagnozy psychologicznej w różnych obszarach praktyki klinicznej i dla różnych celów klinicznych.
Studia podyplomowe z Diagnostyki psychologicznej adresowane są do absolwentów jednolitych studiów magisterskich na kierunku psychologia, między innymi pracowników placówek oświatowych, ochrony zdrowia, poradni psychologiczno-pedagogicznych i innych placówek diagnostyczno-terapeutycznych, a także absolwentów, którzy dopiero odbywają staż zawodowy.
SEMESTR I
SEMESTR II
SEMESTR III
Wykłady, ćwiczenia
Kontakt:
Obsługa administracyjna: Sylwia Świeca
tel.: +48 58 523 44 26
e-mail: diagnostykapsychologiczna@ug.edu.pl
Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych. Przewiduje się, że studia ze względu na ofertę programową obejmującą podstawowe działy psychologii klinicznej będą stanowić element proponowanego kształcenia w ramach specjalizacji klinicznej realizowanych w Ośrodkach Doskonalenia Kadr Medycznych.
Absolwent studiów podyplomowych „Diagnostyka psychologiczna” uzyskuje przygotowanie teoretyczne i praktyczne do prowadzenia diagnozy psychologicznej w różnych obszarach praktyki klinicznej i dla różnych celów klinicznych. W trakcie studiów będzie można: dogłębniej poznać i zrozumieć proces diagnostyki psychologicznej, rozwinąć myślenie diagnostyczne, rozwinąć umiejętności diagnostyczne (kontakt diagnostyczny, dostosowanie procedur do różnych nurtów teoretycznych i celów klinicznych, integracja danych i komunikowanie wniosków diagnostycznych, kulturowe, prawne i etyczne aspekty psychologicznego badania klinicznego), poszerzyć wiedzę o zdrowiu psychicznym, poznać procedury diagnostyczne potrzebne do oceny najczęściej spotykanych w praktyce zaburzeń psychicznych, neurologicznych, trudności edukacyjnych, nauczyć się stosowania różnych specyficznych narzędzi diagnostycznych, mogących mieć wykorzystywanie w praktyce klinicznej, poznać specyfikę diagnozowania problemów rodziny, dzieci i młodzieży, osób dorosłych w wyodrębnionych trzech modułach:I - diagnostyka psychologiczna w systemie edukacji,II - diagnostyka psychologiczna w psychologii klinicznej i psychologii zdrowia, III - diagnostyka psychologiczna w neuropsychologii klinicznej; pogłębić umiejętności opiniowania psychologicznego (specyfika opinii psychologicznej w zależności od problemu i od odbiorcy, np. osoba badana, rodzina, zespół leczniczo-terapeutyczny, sąd)