Wybrany termin:
Termin:
1 paź 2024 - 28 lut 2026
Miejsce:
Gdańsk
Cena:
7900,00 zł

Diagnostyka psychologiczna

Offer image
Wybrany termin:

Termin:

1 paź 2024 - 28 lut 2026

Miejsce:

Gdańsk

Czas trwania:

270 godz.

Prowadzący:

Kierownik studiów podyplomowych prof. dr hab. Mariola Bidzan

Termin niedostępny

Pozostałe terminy:

W tym momencie brak dostepnych terminów

Celem studiów jest uzyskanie przygotowania teoretycznego i praktycznego do prowadzenia diagnozy psychologicznej w różnych obszarach praktyki klinicznej i dla różnych celów klinicznych.

Usługa:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany

Studia podyplomowe z Diagnostyki psychologicznej adresowane są do absolwentów jednolitych studiów magisterskich na kierunku psychologia, między innymi pracowników placówek oświatowych, ochrony zdrowia, poradni psychologiczno-pedagogicznych i innych placówek diagnostyczno-terapeutycznych, a także absolwentów, którzy dopiero odbywają staż zawodowy.

SEMESTR I

  1. Psychologiczna diagnostyka kliniczna
  2. Etyczne problemy związane z diagnostyką psychologiczną
  3. Kompleksowy model diagnozy przyczyn trudności szkolnych; kryteria diagnostyczne
  4. Diagnoza rozwoju małego dziecka w warunkach poradni psychologiczno-pedagogicznej - przegląd narzędzi diagnostycznych
  5. Diagnoza dziecka w kontekście gotowości szkolnej oraz ryzyka specyficznych trudności w nauce
  6. Diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu w poradnictwie psychologiczno-pedagogicznym
  7. Diagnoza rozwoju kompetencji matematycznych w szkole i poradni psychologiczno-pedagogicznej
  8. Współwystępowanie zaburzeń rozwoju i zachowania
  9. Diagnoza nadpobudliwości psychoruchowej
  10. Funkcjonalna psychologiczna diagnoza w poradnictwie psychologiczno-pedagogicznym
  11. Diagnoza systemu rodzinnego
  12. Zaburzenia rozwoju mowy - diagnostyka
  13. Całościowe zaburzenia rozwoju - diagnostyka
  14. Funkcjonalne opiniowanie psychologiczne w świetle obowiązujących przepisów
  15. Diagnoza rozwoju małego dziecka 0-3 lat

SEMESTR II

  1. Prowadzenie i formułowanie psychologicznej diagnozy klinicznej
  2. MMPI-2 jako narzędzie klinicznej diagnozy psychologicznej
  3. Diagnostyka uzależnień
  4. Diagnostyka zaburzeń osobowości
  5. Metody projekcyjne w diagnostyce psychologicznej
  6. Narzędzia diagnostyki psychologicznej w psychologii zdrowia

SEMESTR III

  1. Proces diagnostyczny w neuropsychologii klinicznej
  2. Diagnoza zaburzeń emocjonalno-osobowościowych u osób z uszkodzeniem mózgu
  3. Neuropsychologiczna diagnostyka różnicowa zespołów otępiennych
  4. Diagnostyka neuropsychologiczna w neurologii i psychiatrii
  5. Wybrane problemy neuropsychologii medycznej - diagnostyka zaburzeń behawioralnych w chorobach somatycznych
  6. Diagnostyka neuropsychologiczna dzieci
  7. Seminarium dyplomowe

Wykłady, ćwiczenia

Kontakt:

Obsługa administracyjna: Sylwia Świeca

tel.: +48 58 523 44 26

e-mail: diagnostykapsychologiczna@ug.edu.pl

Uczestnik otrzymuje:

Absolwenci otrzymują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych. Przewiduje się, że studia ze względu na ofertę programową obejmującą podstawowe działy psychologii klinicznej będą stanowić element proponowanego kształcenia w ramach specjalizacji klinicznej realizowanych w Ośrodkach Doskonalenia Kadr Medycznych.

Pozostałe korzyści:

Absolwent studiów podyplomowych „Diagnostyka psychologiczna” uzyskuje przygotowanie teoretyczne i praktyczne do prowadzenia diagnozy psychologicznej w różnych obszarach praktyki klinicznej i dla różnych celów klinicznych. W trakcie studiów będzie można: dogłębniej poznać i zrozumieć proces diagnostyki psychologicznej, rozwinąć myślenie diagnostyczne, rozwinąć umiejętności diagnostyczne (kontakt diagnostyczny, dostosowanie procedur do różnych nurtów teoretycznych i celów klinicznych, integracja danych i komunikowanie wniosków diagnostycznych, kulturowe, prawne i etyczne aspekty psychologicznego badania klinicznego), poszerzyć wiedzę o zdrowiu psychicznym, poznać procedury diagnostyczne potrzebne do oceny najczęściej spotykanych w praktyce zaburzeń psychicznych, neurologicznych, trudności edukacyjnych, nauczyć się stosowania różnych specyficznych narzędzi diagnostycznych, mogących mieć wykorzystywanie w praktyce klinicznej, poznać specyfikę diagnozowania problemów rodziny, dzieci i młodzieży, osób dorosłych w wyodrębnionych trzech modułach:I - diagnostyka psychologiczna w systemie edukacji,II - diagnostyka psychologiczna w psychologii klinicznej i psychologii zdrowia, III - diagnostyka psychologiczna w neuropsychologii klinicznej; pogłębić umiejętności opiniowania psychologicznego (specyfika opinii psychologicznej w zależności od problemu i od odbiorcy, np. osoba badana, rodzina, zespół leczniczo-terapeutyczny, sąd)