549,00 zł
6 paź 2025
Online

Mistrzostwo w dialogu – komunikacja z elementami Analizy Transakcyjnej

Offer image
Wybrany termin:

Termin:

6 paź 2025

Miejsce:

Online

Czas trwania:

8 godz.

Cena:

549,00 zł

Pozostałe terminy:

W tym momencie brak dostepnych innych terminów
  • Poznanie trzech stanów Ja (Dorosły, Dziecko, Rodzic) i ich wpływu na komunikację.
  • Rozpoznawanie gier psychologicznych i unikanie destrukcyjnych schematów.
  • Budowanie autentycznych dialogów opartych na szacunku.
  • Rozwijanie umiejętności rozwiązywania konfliktów z wykorzystaniem AT.

Szkolenie dedykowane:

  • osobom pracującym w zespołach
  • liderom, menedżerom,
  • specjalistom HR
  • wszystkim, którzy chcą rozwijać się w obszarze komunikacji i relacji interpersonalnych.

Moduł I – Wprowadzenie do zaawansowanej komunikacji

  • Model Johari – samoświadomość w komunikacji.
  • Aktywne słuchanie: pytania otwarte i zamknięte, dyskusja vs. dialog.

Moduł II – Analiza transakcyjna w praktyce

  • Transakcje, stany ego i ich wpływ na motywację.
  • Autodiagnoza stylu komunikacji.
  • Transakcje proste, skrzyżowane i ukryte – jak je rozpoznawać i wykorzystywać.

Moduł III – Gry psychologiczne

  • Identyfikacja i rozbrajanie powtarzających się destrukcyjnych wzorców.
  • Praca na studiach przypadków i doświadczeniach uczestników.

Moduł IV – Podsumowanie i plan działania

  • Kluczowe elementy skutecznej komunikacji.
  • Action Plan – wdrożenie poznanych narzędzi w praktyce.

  • warsztaty,
  • ćwiczenia praktyczne,
  • studia przypadków,
  • analiza transakcyjna,
  • autorefleksja, moderowane
  • dyskusje.

Wiedza:

  • Znajomość teorii Analizy Transakcyjnej (AT) – stany ego, transakcje, gry psychologiczne.
  • Zrozumienie mechanizmów komunikacji interpersonalnej i ich wpływu na relacje zawodowe.
  • Wiedza na temat różnic między dyskusją a dialogiem oraz znaczenia aktywnego słuchania.
  • Znajomość modelu Johari i jego zastosowania w samoświadomości i pracy zespołowej.

Umiejętności:

  • Skuteczne stosowanie technik aktywnego słuchania i zadawania pytań (otwartych/zamkniętych).
  • Identyfikowanie i przerywanie destrukcyjnych schematów komunikacyjnych (gier psychologicznych).
  • Umiejętność budowania konstruktywnych, szanujących relacji opartych na stanie "Dorosły".
  • Rozwijanie własnych zasobów komunikacyjnych i rozwiązywanie konfliktów za pomocą AT.
  • Tworzenie świadomego planu wdrożenia poznanych narzędzi w praktyce zawodowej.

Kompetencje społeczne:

  • Lepsze rozumienie siebie i innych w kontekście relacji interpersonalnych.
  • Zwiększenie empatii i otwartości na różne style komunikacji.
  • Umiejętność pracy w zespole, także w sytuacjach konfliktowych.
  • Kształtowanie postawy asertywnej, opartej na szacunku i autentyczności.
  • Świadome budowanie swojego profesjonalnego wizerunku.

Pozostałe korzyści:

Korzyści dla uczestników

  • Lepsze relacje zawodowe i większy komfort w komunikacji interpersonalnej.
  • Większa samoświadomość w działaniu i reagowaniu na trudne sytuacje.
  • Umiejętność skutecznego rozwiązywania konfliktów i unikania nieporozumień.
  • Zwiększona efektywność w pracy zespołowej.
  • Gotowość do wprowadzenia trwałych zmian w sposobie komunikowania się.

Korzyści dla organizacji

  • Poprawa jakości współpracy między pracownikami i zespołami.
  • Redukcja konfliktów i nieefektywnej komunikacji w miejscu pracy.
  • Wzrost zaangażowania i motywacji pracowników dzięki lepszym relacjom.
  • Budowanie kultury organizacyjnej opartej na szacunku, dialogu i autentyczności.
  • Zwiększenie efektywności procesów wewnętrznych dzięki lepszej komunikacji.