7300,00 zł
3 paź 2025 - 30 cze 2026
Kraków

Analiza Marketingowa z wykorzystaniem Data Mining

Offer image
Wybrany termin:

Termin:

3 paź 2025 - 30 cze 2026

Miejsce:

Kraków

Czas trwania:

159 godz.

Cena:

7300,00 zł

Dodatkowe informacje
Wykładowcy akademiccy i praktycy

Rekrutacja do 15.09.2025

Pozostałe terminy:

W tym momencie brak dostepnych innych terminów

Kierunek studiów umożliwia zdobycie wiedzy na temat analizy danych marketingowych. Uczestnicy poznają podstawowe obszary analityczne takie jak marketing relacyjny, CRM, badania rynkowe, inżynieria marketingowa oraz narzędzia eksploracji danych (Data Mining). Nauczą się także tworzyć i zarządzać bazami danych oraz stosować klasyczne metody analizy danych.

Usługa:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany
  • Pracownicy działów marketingowych
  • Pracownicy zajmujący się badaniami marketingowymi w przedsiębiorstwie
  • Pracownicy działów analitycznych lub badawczych w branżach FMCG, bankowej, telekomunikacyjnej, sieci handlowych
  • Specjaliści ds. CRM i marketingu bezpośredniego
  • Pracownicy firm badawczych
  • Osoby zainteresowane analizą danych i budową modeli predykcyjnych
  • Osoby odpowiedzialne za utrzymanie klienta i budowę modeli lojalnościowych

Blok I – Analiza marketingowa

  1. Marketing transakcyjny i relacyjny
  2. CRM operacyjny i analityczny
  3. Analizy rynku – podstawowe obszary analizy
  4. Marketing engineering – realizacja w praktyce

Blok II – Bazy danych – najważniejsze aspekty

  1. Architektura programu
  2. Systemy baz danych
  3. Import / eksport danych
  4. Hurtownie danych
  5. Czyszczenie danych, analiza i uzupełnianie braków danych

Blok III – Pomiar, gromadzenie i integracja danych

  1. Teoria pomiaru
  2. Tworzenie narzędzi pomiarowych
  3. Ocena rzetelności i trafności skal pomiarowych
  4. Tworzenie skal i indeksów
  5. Integracja danych, tworzenie podskal i przekrojów

Blok IV – Zaawansowane metody redukcji danych

  1. Przygotowanie danych
  2. Metody redukcji danych
  3. Analiza głównych składowych i klasyfikacja
  4. Analiza skupień

Blok V – Analiza współzależności i regularności w strukturze danych

  1. Analiza regresji
  2. Metody asocjacyjne i sekwencyjne
  3. Drzewa klasyfikacyjne i regresyjne –  random forests
  4. Sieci neuronowe – modele skoringowe w marketingu
  5. Modelowanie strukturalne

Blok VI – Praktyczna realizacja analiz marketingowych

  1. Budowa planu analitycznego
  2. Segmentacja klientów
  3. Analiza satysfakcji i lojalności
  4. Analiza migracji klientów (churn)
  5. Cross- i up selling
  6. Modele reakcji rynkowych i skuteczności instrumentów marketingu mix
  • Blok VII – Warsztaty – wspólne rozwiązywanie praktycznych problemów „przywiezionych przez słuchaczy” pod okiem doświadczonego badacza

Zajęcia analityczne z wykorzystaniem programu STATISTICA

Warsztaty z rozwiązywaniem praktycznych problemów

Biuro Studiów Podyplomowych

E-mail: ksb@uek.krakow.pl

Uczestnik otrzymuje:

  • Dyplom wydany przez Krakowską Szkołę Biznesu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
  • Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Analiza Marketingowa z wykorzystaniem Data Mining

Wiedza:

  • Znajomość podstawowych obszarów analitycznych dotyczących marketingu, CRM, badań rynkowych oraz inżynierii marketingowej
  • Umiejętność tworzenia i zarządzania bazami danych
  • Wiedza na temat klasycznych metod analizy danych oraz narzędzi eksploracji danych

Umiejętności:

  • Pomiar, gromadzenie i integracja danych
  • Stosowanie zaawansowanych metod redukcji danych
  • Analiza współzależności i regularności w strukturze danych
  • Praktyczna realizacja analiz marketingowych

Kompetencje społeczne:

  • Umiejętność pracy w zespole w zakresie rozwiązywania praktycznych problemów
  • Zdolność do samodzielnego tworzenia analiz i modeli predykcyjnych