549,00 zł
8 kwi 2025
Online

Etykieta zawodowa i savoir vivre w pracy urzędnika

Offer image
Wybrany termin:

Termin:

8 kwi 2025

Miejsce:

Online

Czas trwania:

8 godz.

Cena:

549,00 zł

Pozostałe terminy:

W tym momencie brak dostepnych innych terminów

Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w praktyczną wiedzę i umiejętności związane z współczesnymi regułami zawodowego savoir-vivre’u. Uczestnicy wzmocnią swoją pewność siebie w codziennych kontaktach z klientami, gośćmi instytucji i współpracownikami. Szkolenie pomoże także w rozwoju umiejętności zachowania w trudnych i nietypowych sytuacjach zawodowych, zwiększając efektywność interakcji w środowisku pracy.

Usługa:
Szkolenie/Kurs
Poziom:
Średni

Szkolenie jest skierowane do:

  • urzędników
  • dyrektorów urzędów
  • pracowników biur zarządu
  • sekretarek, asystentek
  • osób, które na co dzień mają kontakt z klientami i gośćmi instytucji
  • pracowników instytucji i placówek administracji publicznej
  • wszystkich, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę na temat etykiety zawodowej.

Fundamentalne zasady savoir-vivre w pracy

  • Etykieta biznesowa a etykieta towarzyska – różnice i elementy wspólne.
  • Precedencja – zasady pierwszeństwa w codziennych sytuacjach zawodowych.
  • Reguły etykiety obowiązujące w urzędach.

Powitania, przedstawianie siebie i innych

  • Formy powitań z uwzględnieniem precedencji w różnych sytuacjach zawodowych.
  • Przedstawianie siebie i innych w sytuacjach zawodowych.
  • Właściwe tytułowanie w kontaktach służbowych.
  • Propozycja przejścia na „ty” – kto, w jaki sposób i kiedy może wyjść z inicjatywą.

Podejmowanie gości w instytucji

  • Zasady zachowania przy recepcji, w sekretariacie, windzie, na korytarzu, w szatni i na schodach.
  • Small talk – sztuka małej rozmowy.
  • Reguły zajmowania miejsc przy stole konferencyjnym.
  • Podawanie poczęstunku gościom – przyjmowanie zamówień i serwowanie napojów.
  • Spotkania online – zasady savoir-vivre i dobre praktyki.

Etykieta komunikacji telefonicznej i elektronicznej

  • Trudne sytuacje przez telefon – sposoby radzenia sobie z nimi.
  • Najczęstsze gafy telefoniczne.
  • Wideokonferencje – zasady.
  • Zwroty grzecznościowe w korespondencji.
  • Netykieta – sztuka komunikacji elektronicznej.

Służbowy dress code – co, kiedy i jak nosić do pracy

  • Style ubioru do pracy – formal dress, business casual, smart casual.
  • Fryzura, makijaż, dodatki stosowne w pracy.
  • Złodzieje wizerunku – jakich błędów unikać?
  • Kolory, fasony oraz wzory wskazane i niewłaściwe podczas spotkań online.

Szkolenie łączy teoretyczne wykłady z praktycznymi ćwiczeniami, takimi jak symulacje sytuacji zawodowych, analiza przypadków, dyskusje grupowe oraz interaktywne prezentacje. Uczestnicy będą mieli okazję praktykować zasady savoir-vivre w realistycznych scenariuszach, co pozwoli lepiej przyswoić omawiane zasady.

Wiedza:

Uczestnicy zdobędą wiedzę na temat fundamentalnych zasad etykiety zawodowej, w tym savoir-vivre’u w pracy, komunikacji telefonicznej, elektronicznej, zasad powitań, komunikacji werbalnej i niewerbalnej, a także dress code’u stosowanego w różnych sytuacjach zawodowych.

Umiejętności:

Uczestnicy nauczą się efektywnie komunikować w sytuacjach zawodowych, zarządzać kontaktami z klientami i gośćmi, radzić sobie w trudnych momentach, a także w odpowiedni sposób prezentować siebie i instytucję. Poznają także zasady dotyczące ubioru i wizerunku w pracy.

Kompetencje społeczne:

Uczestnicy rozwiną umiejętności interpersonalne, takie jak aktywne słuchanie, odpowiednia komunikacja, empatia i radzenie sobie w trudnych sytuacjach. Będą potrafili efektywnie prowadzić rozmowy biznesowe, podejmować gości, zarządzać sytuacjami kryzysowymi oraz budować pozytywne wrażenie na innych.

Pozostałe korzyści:

Korzyści dla uczestników:

  1. Zwiększenie pewności siebie w kontaktach zawodowych i interpersonalnych.
  2. Lepsze radzenie sobie w trudnych sytuacjach i sytuacjach kryzysowych.
  3. Umiejętność efektywnego komunikowania się z klientami, gośćmi i współpracownikami.
  4. Zrozumienie zasad profesjonalnego zachowania w pracy i umiejętność ich stosowania.
  5. Doskonalenie umiejętności autoprezentacji i profesjonalnego wizerunku.
  6. Rozwinięcie umiejętności zarządzania wizerunkiem i komunikacji online.

Korzyści dla organizacji:

  1. Poprawa kultury organizacyjnej i wzrost profesjonalizmu pracowników.
  2. Zwiększenie efektywności komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.
  3. Wzrost zaangażowania pracowników w reprezentowanie organizacji w sposób profesjonalny.
  4. Zwiększenie efektywności w podejmowaniu gości, organizowaniu spotkań i negocjacjach.
  5. Poprawa wizerunku firmy, dzięki dobrze przeszkolonym pracownikom, którzy potrafią odpowiednio reagować w różnych sytuacjach zawodowych.
  6. Zmniejszenie liczby gaf i nieporozumień w kontaktach z klientami i współpracownikami.

Szkolenia i Kursy które mogą Cię zainteresować