Współcześnie każda instytucja (firma, urząd, organizacja non-profit) powinna podejmować działania zmierzające do dbania o jak najlepszą reputację, w celu budowy zaufania ze swoimi klientami i pracownikami (komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna), co jest niezbędne w jej efektywnym rozwoju. Coraz większe znaczenie mają dziś również umiejętności miękkie oraz przygotowanie do pracy w zespole.Sukces organizacji zależy dziś w głównym stopniu od zbudowania trwałej relacji z pracownikami i klientami, opartej na dialogu, wzajemnym zrozumieniu i zaufaniu. Rośnie więc znaczenie komunikacji, a więc public relations w najszerszym znaczeniu tego pojęcia.Wszystko to przy konieczności posiadania umiejętności optymalnego wykorzystania najnowszych technologii, związanych z komunikacją internetową, w tym mediów społecznościowych.Odpowiedzią na te wyzwania jest przygotowany we współpracy z praktykami i specjalistami z zakresu PR (patrz zakładka „kadra”) program studiów podyplomowych PR (patrz zakładka „organizacja studiów”), których ukończenie z pewnością dostarczy każdemu wiedzę, kompetencje i umiejętności, niezbędne dziś w każdej organizacji.