Celem szkolenia jest rozwój umiejętności uczestników w zakresie budowania profesjonalnego wizerunku sekretariatu, co ma istotne znaczenie dla organizacji i jej reputacji. Uczestnicy poznają zasady precedencji oraz sposób ich stosowania w codziennej pracy, co pozwoli im na efektywne zarządzanie hierarchią w kontaktach z klientami i partnerami.
Ze szkolenia skorzystają:
Moduł 1 Charakterystyka pracy asystentki-sekretarki
• Sekretariat jako miejsce pracy asystentki-sekretarki
• Główne zadania, umiejętności i zakres odpowiedzialności
• Niezbędne kompetencje
• Aspekty organizacyjne
• Ustalenie zasad współpracy w organizacji
• Kształtowanie dobrego wizerunku organizacji, etyka zawodowa, sposób zachowania, ochrona czasu pracy przełożonego
Moduł 2 Komunikacja jako istotny czynnik w pracy asystentki-sekretarki
• Bariery komunikacyjne
• Aktywne słuchanie
• Oczekiwania klienta – pytania jako narzędzia ich rozpoznawania
• Postawa i techniki asertywne
• Wyrażenia zakazane – zwroty niedozwolone w kontaktach z kontrahentami
• Zasady netykiety
• Trudne sytuacje - jak sobie z nimi radzić?
Moduł 3 Etykieta i wizerunek
• Precedencja
• Hierarchia – kto pierwszy i dlaczego
• Witanie się, podanie dłoni, powstawanie, przedstawianie
• Gdzie i jak wolno się witać, a gdzie nie wypada – jak uniknąć gafy
• Ważne różnice w relacjach biznesowych a towarzyskich
• Wizytówki – rodzaje, wygląd, wręczanie oraz znaczenie biletów wizytowych
• Tytułowanie – tytuły naukowe, służbowe, kurtuazyjne
• Formalne zwroty grzecznościowe
• Rozmowa – nawiązywanie konwersacji, tematy dozwolone
• Kultura języka – poprawność wypowiedzi
• Wizerunek – błędy
• Ubiór biznesowy – podstawowe kanony
• Złote zasady kobiecej elegancji – jak ustrzec się błędów w doborze garderoby
• Rodzaje strojów i biżuterii dostosowanych do okazji
• Wygląd profesjonalistki – fryzura, makijaż, manicure
Moduł 4 Planowanie kariery w zawodzie asystentki-sekretarki
• Indywidualnie przygotowany plan na przyszłość (2 lata, 5 lat)
Korzyści dla uczestników:
Korzyści dla organizacji: