Wybrany termin:
Termin:
15 paź 2024 - 1 mar 2026
Miejsce:
Kielce
Cena:
5250,00 zł

Przygotowanie pedagogiczne do nauczania języka polskiego

Wybrany termin:

Termin:

15 paź 2024 - 1 mar 2026

Miejsce:

Kielce

Czas trwania:

550 godz.

Prowadzący:

Kierownik studiów podyplomowych dr hab. Alicja Gałczyńska, prof. UJK

Cena:

5250,00 zł

Pozostałe terminy:

W tym momencie brak dostepnych terminów

Studia podyplomowe PRZYGOTOWANIE PEDAGOGICZNE DO NAUCZANIA JEZYKA POLSKIEGO przygotowują do podjęcia pracy w szkołach na wszystkich etapach edukacyjnych na stanowisku nauczyciela języka polskiego. Ich celem jest wyposażenie absolwentów w wiedzę, umiejętności i kompetencje psychologiczno-pedagogiczne oraz dydaktyczne niezbędne do nauczania języka polskiego w szkole zgodnie z obowiązującą podstawą programową MEiN.

Usługa:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany
Kategorie:

Studia skierowane są do absolwentów studiów I i II stopnia (łącznie) lub jednolitych studiów magisterskich, na kierunku, którego program studiów określał efekty uczenia się obejmujące wiedzę i umiejętności odpowiadające wszystkim wymaganiom podstawy programowej z języka polskiego: filologia polska (należący do dyscyplin naukowych: językoznawstwo, literaturoznawstwo), nieposiadających przygotowania psychologiczno-pedagogicznego i dydaktycznego.

Przygotowanie psychologiczno-pedagogiczne

  1. Psychologia ogólna
  2. Psychologia rozwojowa
  3. Psychologia społeczno-wychowawcza
  4. Podstawy pracy wychowawczej, opiekuńczej i profilaktycznej nauczyciela
  5. Pedeutologia
  6. Diagnoza nauczycielska i praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  7. Podstawy prawne i organizacyjne systemu oświaty
  8. Doradztwo edukacyjno-zawodowe
  9. Praktyka zawodowa psychologiczno-pedagogiczna w szkole podstawowej
  10. Praktyka zawodowa psychologiczno-pedagogiczna w szkole ponadpodstawowej

Podstawy dydaktyki i emisja głosu

  1. Dydaktyka ogólna
  2. Emisja głosu
  3. Język w procesie kształcenia

Przygotowanie dydaktyczne do prowadzenia pierwszego przedmiotu lub prowadzenia pierwszych zajęć (język polski)

  1. Dydaktyka języka polskiego
  2. Praktyka zawodowa dydaktyczna z języka polskiego w szkole podstawowej
  3. Praktyka zawodowa dydaktyczna z języka polskiego w szkole ponadpodstawowej

Zajęcia teoretyczne i praktyczne

Obsługa administracyjna studiów:

mgr Katarzyna Szydłowska

tel.: 41, 349-71-24

e-mail: katarzyna.szydlowska@ujk.edu.pl

Organizator: Wydział Humanistyczny

Uczestnik otrzymuje:

Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych,

Wiedza:

  • Podstawy filozofii wychowania i aksjologii pedagogicznej – znajomość specyfiki głównych środowisk wychowawczych i procesów w nich zachodzących.
  • Teorie rozwoju człowieka i uczenia się – znajomość klasycznych i współczesnych teorii oraz ich wartości aplikacyjne.
  • Rola nauczyciela w modelowaniu postaw i zachowań uczniów – rozumienie wpływu nauczyciela na postawy uczniów.
  • Normy i procedury w działalności pedagogicznej – znajomość procedur stosowanych w różnych typach instytucji edukacyjnych.
  • Podstawy prawne systemu oświaty – znajomość przepisów prawnych dotyczących funkcjonowania instytucji edukacyjnych.

Umiejętności:

  • Obserwacja i analiza sytuacji pedagogicznych – umiejętność obserwowania i analizowania sytuacji pedagogicznych oraz proponowania rozwiązań problemów.
  • Dobór i dostosowanie materiałów dydaktycznych – umiejętność tworzenia i dostosowywania materiałów oraz metod pracy do potrzeb uczniów.
  • Projektowanie działań wspierających rozwój uczniów – umiejętność projektowania i prowadzenia działań wspierających integralny rozwój uczniów.
  • Realizacja programów nauczania – umiejętność projektowania i realizowania programów nauczania oraz wychowawczo-profilaktycznych.
  • Monitorowanie postępów uczniów – umiejętność monitorowania postępów uczniów oraz ich aktywności w życiu społecznym szkoły.

Kompetencje społeczne:

  • Posługiwanie się zasadami etycznymi – gotowość do działania zgodnie z uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi.
  • Budowanie relacji z rodzicami i opiekunami – umiejętność budowania zaufania i współpracy z rodzicami oraz opiekunami uczniów.
  • Rozwiązywanie konfliktów – umiejętność dialogowego rozwiązywania konfliktów i tworzenia dobrej atmosfery komunikacyjnej.
  • Współpraca z różnymi podmiotami – gotowość do współpracy z nauczycielami, specjalistami i innymi członkami społeczności szkolnej.
  • Rozpoznawanie specyfiki środowiska lokalnego – umiejętność rozpoznawania specyfiki lokalnego środowiska i podejmowania działań na rzecz dobra uczniów i społeczności.

Pozostałe korzyści:

Wyposażenie absolwentów w wiedzę, umiejętności i kompetencje psychologiczno-pedagogiczne oraz dydaktyczne niezbędne do nauczania języka polskiego w szkole zgodnie z obowiązującą podstawą programową MEiN

Inni oglądali również