Wybrany termin:
Termin:
1 paź 2024 - 26 cze 2025
Miejsce:
Warszawa
Cena:
7000,00 zł

Business Intelligence – Systemy Wspomagania Decyzji Biznesowych

Offer image
Wybrany termin:

Termin:

1 paź 2024 - 26 cze 2025

Miejsce:

Warszawa

Czas trwania:

196 godz.

Prowadzący:

KIEROWNIK STUDIÓW dr hab. Jerzy Surma, prof. SGH

Dodatkowe informacjeZajęcia odbywają się raz lub dwa razy w miesiącu, w piątki 17:00–20:30 i soboty 9:00–17:00.
Termin niedostępny

Pozostałe terminy:

W tym momencie brak dostepnych terminów

Celem Studiów Podyplomowych Business Intelligence – Systemy Wspomagania Decyzji Biznesowych jest dostarczenie wiedzy i praktycznych umiejętności z zakresie stosowania zaawansowanych metod analizy danych (OLAP, Data Mining) i sztucznej inteligencji (Artificial Intelligence) w praktyce biznesowej.

Usługa:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany

osób pragnących rozpoznać potencjał zastosowań sztucznej inteligencji w biznesie lub pozyskać nowe perspektywy zawodowe w dynamicznym sektorze zastosowań biznesowych nowych technologii analitycznych. Te studia w są skierowane m.in. do:

  • analityków biznesowych pragnący poznać i stosować w praktyce najnowsze rozwiązania w zakresie analizy danych,
  • menedżerów odpowiadający za projekty Business Intelligence, wdrożenia AI, itp.,
  • konsultantów specjalizujących się w analizach biznesowych, realizacji projektów AI,
  • poszukujących nowych wyzwań zawodowych, bez przygotowania technicznego, pragnący pracować w zakresie analizy danych i praktycznych zastosowań metod sztucznej inteligencji.
  • Wprowadzenie do Business Intelligence (BI) w kontekście zarządzania wartością firmy (VBM)
  • Przegląd zastosowań AI w biznesie i budowanie przewagi konkurencyjnej z wykorzystaniem metod analizy danych oraz sztucznej inteligencji, w tym eksploracji danych
  • Podstawy projektowania systemów Business Intelligence z wykorzystaniem technologii Hurtowni Danych i systemów Big Data dla nie informatyków
  • Zajęcia laboratoryjne w zakresie wykorzystania narzędzi On–line Analytical Processing (SAS, Tableau albo Power BI).
  • Podstawy statystyki dla menedżerów
  • Wprowadzenie do eksploracji danych (Data Minnig, drzewa klasyfikacyjne i regresji, reguły indukcyjne, walidacja i interpretacja modeli)
  • Zajęcia laboratoryjne w zakresie praktyki używania metod eksploracji danych (Statistica)
  • Zastosowania biznesowe metod eksploracji danych: analiza koszyka zakupów, analiza skłonności do zakupu, analiza migracji klientów, wykrywanie nadużyć, profilowanie klientów (m.in. cross-selling i up–selling),
  • Przegląd ekonometryczne metody prognozowania i modeli wczesnego ostrzegania w biznesie
  • Analityczne systemy CRM w praktyce (segmentacja klientów, analizy typu: churn, fraud, propensity, zarządzanie kampaniami marketingowymi, modele CLTV)
  • Wprowadzenie do zrównoważonej karty wyników (BSC) - kontroling strategiczny i zasady budowania kokpitów menedżerskich (MC)
  • Wspomaganie decyzji w zakresie analizy sprzedaży i logistyki: analiza sprzedaży: (wolumen, cena, mix produktowy), analiza rentowności, benchmarking
  • Analiza wymagań biznesowych i dobre praktyki prowadzenia projektów wdrożeniowych (studium przypadku) z elementami analizy inwestycyjnej
  • Sieci neuronowe w zastosowaniach biznesowych (deep learning) w tym m.in. praktyka użytkowania dużych modeli językowych (LLM) takich jak np. GPT
  • Użytkowanie, pozyskiwanie i analiza danych ze źródeł otwartych (OSINT)
  • Realizacja projektów AI: Agile w praktyce, metodyki projektowe, transformacja modeli biznesowych (DT)
  • Etyka i regulacje AI, cyberbezpieczeństwo systemów AI, trendy rozwojowe
  • Wykłady teoretyczne
  • Zajęcia laboratoryjne
  • Studium przypadków
  • Praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi analitycznych

Sekretarz studiów: Ilona Jastrzębska,

tel.: +48 225 649 237, +48 503 111 551

e-mail: ijastrz@sgh.waw.pl

Uczestnik otrzymuje:

Dyplom ukończenia studiów podyplomowych SGH

Wiedza:

  • Zrozumienie podstawowych pojęć i narzędzi Business Intelligence.
  • Znajomość zaawansowanych metod analizy danych (OLAP, Data Mining).
  • Wiedza na temat zastosowań sztucznej inteligencji w biznesie.
  • Umiejętność projektowania systemów BI z wykorzystaniem Hurtowni Danych.
  • Znajomość ekonometrycznych metod prognozowania.
  • Wiedza na temat analitycznych systemów CRM.
  • Zrozumienie koncepcji zrównoważonej karty wyników (Balanced Score Card).
  • Znajomość sieci neuronowych i deep learningu.
  • Wiedza na temat etyki i regulacji AI.
  • Zrozumienie cyberbezpieczeństwa systemów AI.

Umiejętności:

  • Praktyczne stosowanie metod analizy danych.
  • Projektowanie systemów BI.
  • Wykorzystanie narzędzi OLAP, Tableau, Power BI.
  • Analiza danych za pomocą Statistica.
  • Przeprowadzanie analiz finansowych, sprzedaży, kosztów i klientów.
  • Budowanie modeli Data Mining.
  • Przeprowadzanie analiz skłonności do zakupu, migracji klientów, wykrywania nadużyć.
  • Zarządzanie projektami AI i BI.
  • Użytkowanie i pozyskiwanie danych ze źródeł otwartych (OSINT).
  • Implementacja i transformacja modeli biznesowych (Digital Transformation).

Kompetencje społeczne:

  • Umiejętność pracy w grupie projektowej.
  • Zdolność do komunikowania wyników analiz.
  • Kompetencje w zakresie etyki zawodowej w kontekście AI.
  • Rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia.
  • Zdolność do samodzielnego rozwiązywania problemów analitycznych.
  • Nawiązywanie i utrzymywanie relacji zawodowych.
  • Zrozumienie znaczenia ciągłego doskonalenia zawodowego.
  • Kompetencje w zakresie zarządzania czasem i projektami.
  • Umiejętność adaptacji do dynamicznie zmieniającego się środowiska biznesowego.
  • Zdolność do wdrażania innowacyjnych rozwiązań w organizacji.

Inni oglądali również

Studia podyplomowe

Analityka danych z wykorzystaniem języka SQL oraz narzędzi Business Intelligence

Offer image
9 lis 2024
205 godz.
Warszawa
8870,00 zł
W ostatnich latach obserwowany jest nieustanny wzrost znaczenia analizy danych w otoczeniu biznesowym. W erze bardzo szybko przyrastającej ilości zbieranych danych, tradycyjne narzędzia i arkusze kalkulacyjne są niewystarczającymi narzędziami do formułowania wniosków i podejmowania odpowiednich akcji. Program studiów powstał w oparciu o dwa spostrzeżenia dotyczące trendów wprost z rynku pracy: Język SQL jest najczęściej pojawiającym się wymogiem i pewnym minimum w kontekście ofert pracy na stanowisko analityka. Jednocześnie, poziom znajomości tego zagadnienia wśród osób rozpoczynających pracę w obszarze analityki pozostaje względnie niski. Business Intelligence jest nowym, szybko rozwijającym się obszarem, który będzie absorbował coraz większą liczbę wykwalifikowanych specjalistów.Studia podyplomowe przygotowują słuchaczy do poznania i dalszego rozwoju w obu dziedzinach.Głównym celem studiów podyplomowych „Analityka danych z wykorzystaniem języka SQL (w bazach danych Oracle) oraz narzędzi Business Intelligence (Power BI i Tableau)” jest szeroko rozumiany rozwój umiejętności pracy z danymi u słuchaczy - od pozyskania ich bezpośrednio z dowolnej bazy danych, przez wstępną obróbkę i przygotowanie do analizy, wizualizację oraz raportowanie i prezentację. Program studiów, jak i proponowana metoda kształcenia, skonstruowane zostały pod kątem wiedzy praktycznej - 100% zajęć prowadzonych jest przez praktyków biznesowych z wielkim doświadczeniem i ma formę warsztatową przy komputerach. Uczestnicy zapoznają się ze stosowanymi przez analityków metodami oraz narzędziami stosowanymi podczas przetwarzania danych. Nabędą ważną umiejętność pracy z danymi w sposób wydajny i efektywny. W ten sposób, słuchacze będą gotowi, aby bezpośrednio po studiach wykorzystywać wiedzę w pracy zawodowej, jak i będą potrafili samodzielnie rozszerzać swoje kompetencje w dowolnym kierunku z zakresu szeroko pojętej analityki danych.
Logo
Wydział Nauk Ekonomicznych UW