1217,70 zł
Do ustalenia
Online

Zarządzanie zespołem produkcyjnym - szkolenie dla mistrzów, liderów, brygadzistów

Offer image
Wybrany termin:

Termin:

Do ustalenia

Miejsce:

Online

Czas trwania:

8 godz.

Cena:
netto:

1217,70 zł
990,00 zł

Pozostałe terminy:

Szkolenie w obszarze zarządzania zespołem produkcyjnym przyczynia się do zwiększenia efektywności operacyjnej przedsiębiorstwa oraz do zadowolenia i rozwoju pracowników.

Usługa:
Szkolenie/Kurs
Poziom:
Zaawansowany

Szkolenie jest polecane dla kierowników, menedżerów oraz pracowników odpowiedzialnych za efektywność i sprawność produkcji w firmie. Docelowo program skierowany jest do osób pełniących funkcje zarządzające w środowisku produkcyjnym, jak również do tych, którzy chcieliby rozwijać swoje umiejętności w obszarze zarządzania operacyjnego.

I. Zarządzanie zespołem produkcyjnym – wprowadzenie

  1. Rola lidera (mistrza, brygadzisty) w zespole produkcyjnym
  2. Wzajemne oczekiwania: lider vs. zespół
  3. Co tworzy dobry zespół?
  4. Cechy efektywnego zespołu
  5. Budowanie autorytetu – werbalne i pozawerbalne techniki budowania autorytetu i wywierania wpływu
  6. Co buduje, a co niszczy autorytet lidera
  7. Styl zarządzania zespołem, a budowanie autorytetu

II. Funkcje zarządzania zespołem (brygada) – jak wykorzystać swój potencjał do zarządzania zespołem?

  • Planowanie
  • Organizowanie
  • Kierowanie
  • Kontrola
  • Aktywne wspieranie zespołu
  • Udzielanie konstruktywnej krytyki

III. Etapy rozwoju pracowników i dopasowanie stylu komunikacji do etapu rozwoju

  • Kompetencje i zaangażowanie – obszary oceny pracowników
  • Etapy rozwoju pracownika – debiutant, adept, kompetentny praktyk, mistrz
  • Diagnoza pracowników i dopasowanie stylu komunikacji do etapu rozwoju pracownika

IV. Etapy cyklu komunikacji w zarządzaniu zespołem produkcyjnym

  • Spotkania związane z planowaniem
  • Spotkania monitorujące – „Trzymanie ręki na pulsie”
  • Spotkania motywujące
  • Spotkania dotyczące oceny
  • Feedback – udzielanie informacji zwrotnej
  • Organizowanie i prowadzenie spotkań z zespołem

V. Delegowanie i monitorowanie zadań

  1. Czym jest delegowanie obowiązków i uprawnień
  2. Umowa pomiędzy kierownikiem, a pracownikiem:
  • Precyzowanie celów i wyników
  • Ustalenie sposobu wykonania zadania
  • Określenie dostępnych zasobów
  • Ustalenie sposobów rozliczania zadania
  • Konsekwencje
  • 10 kroków skutecznego delegowania
  • Plan delegowania
  • Co, komu, ile, dlaczego deleguję?
  • Jaki jest poziom przygotowania delegowanego?
  • Jaki jest stopień monitorowania realizacji zadań?

VI. Rola i znaczenie informacji zwrotnej w rozmowie oceniającej

  • Rodzaje informacji zwrotnej
  • Etapy informacji zwrotnej
  • Przykłady udzielania informacji zwrotnej

VII. Konflikt i asertywne podejście do konfliktu

  • Czym jest konflikt?
  • Rodzaje konfliktów
  • Rozpoznanie konfliktu
  • Sposoby na konflikty
  • Procedura rozwiązania konfliktu
  • Ocenianie, a wyrażanie opinii
  • Negocjacje i mediacje jako sposoby rozwiązywania konfliktów
  • Asertywne techniki odmowy
  • Asertywne reakcje lidera na zachowania pracownika

  • Mini wykład – przedstawienie głównych zagadnień szkolenia i wnioski
  • Dyskusja i burza mózgów – angażowanie uczestników do wymiany spostrzeżeń i wniosków
  • Praca w małych grupach i podgrupach
  • Rundki
  • Praca w „gniazdach”
  • Analiza przypadków, czyli jak robią inni (m.in. zwiększanie samodzielności i odpowiedzialności brygadzistów)
  • Ćwiczenia, gry i zadania do wykonania, obejmujące zestaw różnego rodzaju zadań na podstawie zróżnicowanego materiału
  • Ćwiczenia wymagają aktywności, którą osoby uczestniczące muszą przejawiać w miejscu pracy
  • Zachowania uczestników i efekty podjętych decyzji będą dyskutowane wspólnie wraz z wyciąganiem wniosków

Kontakt

tel: +48 (33) 300 31 45

e-mail: biuro@solberg-szkolenia.pl

tel: +48 (22) 390 52 45

e-mail: szkolenia@solberg-szkolenia.pl

Uczestnik otrzymuje:

  • Materiały szkoleniowe
  • Karty pracy
  • Skrypt poszkoleniowy / e-book
  • Dyplom ukończenia szkolenia
  • Ankietowe badanie potrzeb uczestnika

Pozostałe korzyści:

  • Nabycie wiedzy w obszarach związanych z komunikacją na linii współpracownicy
  • Wzrost poczucia świadomości i mocy uczestników oraz pośrednio osobistej satysfakcji z pracy
  • Reagowanie na niewłaściwe zachowanie, niezgadzanie się na zachowanie niepożądane
  • Rozmowa korygująco-wspierająca
  • Delegowanie zadań
  • Planowanie i organizacja zadań
  • Rozmowa dyscyplinująca
  • Motywowanie i nagradzanie pracowników
  • Zwiększanie kontroli jakości, czyli strategie zapewniania jakości w procesie produkcyjnym, co prowadzi do poprawy jakości produkowanych artykułów
  • Rozwiązywanie konfliktów oraz asertywna postawa

Inni oglądali również

Szkolenie/Kurs

Przywództwo w praktyce. Nowoczesne techniki zarządzania zespołem

Offer image
1943,40 zł
9 wrz 2025
14 godz.
Kraków
Celem szkolenia jest praktyczne przećwiczenie aspektów związanych z efektywnym zarządzaniem zespołem. Podczas szkolenia poruszane będą zagadnienia związane z budowaniem autorytetu, zadaniami lidera, zarządzaniem ludźmi, motywowaniem pracowników. Tematyka uwzględnia nowoczesne podejście do zarządzania ludźmi, jakim jest partnerstwo i zwinne metody pracy. Szkolenia przygotowane zostało w formie warsztatów aktywizujących uczestników, dzięki czemu będą oni mieli szansę przećwiczenia teoretycznej wiedzy w praktycznych i laboratoryjnych warunkach.Korzyści dla Uczestników szkoleniaPo szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:Zastosować zasady przewodzenia zespołami i budowania własnego wizerunku „szefa”Przedstawić teorie motywacyjne, na których opierają się praktycznie wdrażane modeleZastosować zasady motywowania pracownikówPrzedstawić podstawy psychologiczne, na których budowane są systemy motywacyjneSkutecznie komunikować się z pracownikiem i prowadzić efektywne rozmowy oceniająco-motywująceDopasować system motywacyjny do kultury organizacyjnej obowiązującej w firmieOminąć przeszkody, które pojawiają się podczas motywowaniaDopasować system oceniania pracowników do poziomu motywacyjnegoPrzeprowadzić analizę swojego zespołu pod kątem rozwoju kompetencji i motywacji poszczególnych pracowników i dostosować działania kierownicze do indywidualnych pracowników
Logo firmy
AVENHANSEN