1955,70 zł
25 - 26 wrz 2025
Wrocław
Termin niedostępny

Kierowanie Zespołem

Offer image
Wybrany termin:

Termin:

25 - 26 wrz 2025

Miejsce:

Wrocław

Czas trwania:

16 godz.

Prowadzący:

Logo
Katarzyna

Termin niedostępny

Pozostałe terminy:

Szkolenie Zarządzanie Zespołem to konkretna porcja praktycznej wiedzy dla tych, którzy stawiają pierwsze kroki w roli lidera i chcą nie tylko zbudować sprawnie działający zespół, ale też zdobyć autorytet, który naprawdę działa w praktyce. Jednak skorzystają z niego także doświadczeni menedżerowie, którzy mają na celu podniesienie swoich kompetencji przywódczych i uniknięcie typowych błędów. Program działa jak dobrze opracowana mapa – pomaga omijać pułapki i prowadzić zespół tak, żeby chciał podążać za liderem, a nie tylko wykonywał polecenia.

Usługa:
Szkolenie/Kurs
Poziom:
Zaawansowany

Szkolenie skierowane jest do osób na stanowiskach kierowniczych, takich jak:

  • Menedżer
  • Dyrektor
  • Lider zespołu
  • Brygadzista
  • Kierownik
  • Team leader
  • Kierownik projektu
  • Kadra zarządzająca

Moduł 1. Rola szefa w zespole

Od czego zacząć? Kluczowe pytania kierownika zespołu, lidera zespołu projektowego, managera

  • Jak przeprowadzić skuteczne Expose szefa i dlaczego warto?
  • W jakich sytuacjach przeprowadzać Expose Szefa?
  • Wpływ Expose szefa na autorytet w zespole.
  • Czego oczekuję od mojego zespołu?
  • Dokąd zmierzam jako szef zespołu?
  • Jak zamierzam dotrzeć do celu?
  • Jakie zasoby będą mi potrzebne?
  • Jakie są atuty, a jakie słabości zespołu?
  • Czego oczekują ode mnie moi zwierzchnicy?
  • Kiedy uznam, że osiągnąłem zamierzony cel?

Rola i zadania kierownika

  • Cele firm, cele mojego działu a cele mojego podwładnego.
  • Czym w praktyce się zajmuję, a czym powinienem zajmować się na stanowisku managera.

Metody budowania autorytetu

  • Czynniki budujące autorytet managera.
  • Autorytet funkcji, wiedzy i osobowości.
  • Co decyduje o tym, że ludzie oceniają mnie jako dobrego lub złego szefa?
  • Konkretne kryteria, którymi kierują się ludzie w dokonywaniu ocen i postaw kierowniczych.

Moduł 2 Kierowanie zespołem z elementami przywództwa – doskonalenie umiejętności

Umiejętności kierowania zespołem

  • Umiejętności jakie posiadam dziś i jakie chciałbym mieć w przyszłości jako szef – lider zespołu projektowego.
  • „Koło umiejętności managera ”diagnoza osobistego potencjału w kierowaniu zespołem.
  • Podstawowe umiejętności managera w zakresie zarządzania zespołem.
  • Autodiagnoza własnego stylu kierowania, diagnoza osobistego potencjału kierowania ludźmi.
  • Jak mój styl wpływa na poszczególnych pracowników oraz cały zespół?
  • Styl, w którym czuję się najlepiej w sytuacjach trudnych, analiza „SWOT” osobistego stylu.

Analiza poziomu rozwoju pracownika

  • Macierz kompetencji – wytyczanie kierunków rozwoju.
  • Klasyfikacja stylu zarządzania na etapach rozwoju pracownika.
  • Wykorzystanie stylów kierowania do zbudowania skutecznego- dojrzałego zespołu.

Moduł 3Kierowanie podwładnymi poprzez skuteczną komunikację

Psychologiczne aspekty w komunikacji z podwładnymi

  • Narzędzia skutecznej komunikacji interpersonalnej.
  • Komunikacja niewerbalna i jej znaczenie w procesie komunikacji.
  • Umiejętność aktywnego słuchania w kierowaniu zespołem.
  • Bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania.
  • Czym jest umiejętność komunikowania się z podwładnymi.
  • Psychologiczne aspekty w komunikacji.
  • Czynniki wpływające na funkcjonowanie zespołu – budowanie relacji.

Zasady udzielania informacji zwrotnej

  • Feedbak –Kiedy? Co? Jak? I komu?
  • Metoda UF i FUKO.
  • Praktyczne wykorzystanie „Kanapki Krytyki” oraz „Kanapki dialogu krytyki”.
  • Asertywna komunikacja z podwładnym.

Rozmowa dyscyplinująca i jej wpływ na pracę podległych pracowników

  • Co się dzieje w zespole, gdy szef krytykuje?
  • Sposoby rozmowy z podwładnym, gdy nie realizuje celów.
  • Reprymendy, czyli przekazywanie negatywnych informacji zwrotnych.
  • Motywowanie pracownika do zmiany: postawy, zachowania.

Trudne sytuacje w kierowaniu zespołem – typowe przykłady

  • Trudności w zarządzaniu zespołem składającym się z wcześniejszych kolegów.
  • Trudności w kierowaniu osobami starszymi z większym doświadczeniem.
  • Konflikt roli szefa i podwładnego.
  • Niechęć do delegowania zadań.

Metody i ćwiczenia

  • Gra szkoleniowa – Team Balance lub Tower of Power.
  • Gra szkoleniowa – „Fabryka życzeń”, Wyspa Skarbów” lub T-shape.
  • Ćwiczenia: Koło umiejętności, wartości Lidera, Rola w zespole, FUKO, Z-FUKO-PZK, Kanapka Krytyki i inne.
  • Symulacja rozmowy z podwładnym np. udzielenie informacji zwrotnej, rozmowa dyscyplinująca.
  • Test diagnozujący style kierowania – autodiagnoza managera.

Kontakt:

+48 531–058–864

+48 577–851–333

szkolenia@futureskills.pl

Rabaty:

  • Przy zgłoszeniu 2 osób – 5% rabatu
  • Przy zgłoszeniu 3-5 osób – 10% rabatu
  • Przy zgłoszeniu więcej, niż 5 osób – do negocjacji

Uczestnik otrzymuje:

  • materiały merytoryczne
  • opracowany plan działań do realizacji od razu po wyjściu ze szkolenia
  • gotowe szablony, arkusze i narzędzia, które ułatwiają codzienne zadania
  • certyfikat ukończenia szkolenia
  • lista literatury dodatkowej
  • rabat na następne szkolenie (100 zł netto)
  • 20% rabatu na kurs online Akademia Nowoczesnego Lidera
  • Dodatkowy bonus: Kurs online „Kierowanie Zespołem – Fundamenty”

Pozostałe korzyści:

Co ze szkolenia wyniesie lider?

  • Nauczy się wykorzystywać pełen potencjał pracowników.
  •  Określi swoją rolę i mocne strony jako lider.
  •  Zbuduje autorytet formalny i nieformalny.
  •  Zdobędzie szacunek starszych i bardziej doświadczonych pracowników.
  •  Pozna swój naturalny styl kierowania zespołem.
  •  Doświadczy samemu jak odrębne cele i współzawodnictwo wpływają na zespół.
  •  Przećwiczy udzielanie pozytywnej i negatywnej informacji zwrotnej.
  •  Opanuje przeprowadzanie rozmów dyscyplinujących i ocen pracowniczych.
  •  Nauczy się egzekwować zadania od opornych pracowników.

Korzyści dla firmy ze szkolenia Kierowanie Zespołem

  • Kompetentny i efektywny lider - Pomagamy liderom rozwijać pewność siebie, skuteczność oraz szacunek wśród członków zespołu.
  • Wiarygodne i trwałe relacje - Pokazujemy, jak budować prawdziwe, autentyczne relacje z zespołem, tak by ludzie czuli, że mogą liczyć na swojego szefa.
  • Wysoka lojalność zespołu - Pracownicy nie odchodzą od firm – odchodzą od szefów. Dajemy konkretne wskazówki, jak stworzyć środowisko, w którym ludzie chcą zostać.
  • Redukcja konfliktów w pracy - Przekazujemy, jak łagodzić napięcia między pracownikami i przełożonymi, poprawiając atmosferę i współpracę w zespole.
  • Większa motywacja i zaangażowanie - Demonstrujemy sprawdzone sposoby na to, by ludzie naprawdę chcieli działać, zamiast tylko „robić swoje”.
  • Efektywna komunikacja - Nie chodzi tylko o mówienie, ale o to, by być zrozumianym. Wyjaśniamy, jak jasno przekazywać oczekiwania i słuchać zespołu.
  • Łatwiejszy start nowego lidera - Uczymy nowych menedżerów, jak skutecznie kierować zespołem – zwiększyć produktywność i osiągać lepsze rezultaty.
  • Miejsce, które przyciąga ludzi - Dobry pracodawca to nie tylko pensja i benefity. Wyjaśniamy, jak budować firmę, w której ludzie chcą pracować i się rozwijać.

Inni oglądali również

Szkolenie/Kurs

Przywództwo w praktyce. Nowoczesne techniki zarządzania zespołem

Offer image
1943,40 zł
27 lis 2025
14 godz.
Kraków
Celem szkolenia jest praktyczne przećwiczenie aspektów związanych z efektywnym zarządzaniem zespołem. Podczas szkolenia poruszane będą zagadnienia związane z budowaniem autorytetu, zadaniami lidera, zarządzaniem ludźmi, motywowaniem pracowników. Tematyka uwzględnia nowoczesne podejście do zarządzania ludźmi, jakim jest partnerstwo i zwinne metody pracy. Szkolenia przygotowane zostało w formie warsztatów aktywizujących uczestników, dzięki czemu będą oni mieli szansę przećwiczenia teoretycznej wiedzy w praktycznych i laboratoryjnych warunkach.Korzyści dla Uczestników szkoleniaPo szkoleniu Uczestnicy będą potrafili:Zastosować zasady przewodzenia zespołami i budowania własnego wizerunku „szefa”Przedstawić teorie motywacyjne, na których opierają się praktycznie wdrażane modeleZastosować zasady motywowania pracownikówPrzedstawić podstawy psychologiczne, na których budowane są systemy motywacyjneSkutecznie komunikować się z pracownikiem i prowadzić efektywne rozmowy oceniająco-motywująceDopasować system motywacyjny do kultury organizacyjnej obowiązującej w firmieOminąć przeszkody, które pojawiają się podczas motywowaniaDopasować system oceniania pracowników do poziomu motywacyjnegoPrzeprowadzić analizę swojego zespołu pod kątem rozwoju kompetencji i motywacji poszczególnych pracowników i dostosować działania kierownicze do indywidualnych pracowników
Logo firmy
AVENHANSEN

Szkolenia i Kursy które mogą Cię zainteresować

Ta informacja nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 ze zm.) oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).