1955,70 zł
24 - 25 lis 2025
Online

Efektywna komunikacja interpersonalna i współpraca w zespole

Offer image
Wybrany termin:

Termin:

24 - 25 lis 2025

Miejsce:

Online

Czas trwania:

16 godz.

Cena:
netto:

1955,70 zł
1590,00 zł

Dodatkowe informacje
Prowadzący:
Trenerzy Grupy Szkoleniowej SOLBERG

Pozostałe terminy:

Szkolenie z zakresu komunikacji interpersonalnej dla firm, skierowane do osób na różnych stanowiskach (specjaliści, pracownicy biurowi, kierownicy, kadra zarządzająca). Celem jest rozwijanie umiejętności skutecznego przekazywania informacji oraz budowania relacji sprzyjających działaniu w grupie. Szkolenie ma na celu poprawę współpracy w zespole, unikanie nieporozumień, poprawę atmosfery w miejscu pracy i budowanie pozytywnych relacji między pracownikami.

Usługa:
Szkolenie/Kurs
Poziom:
Zaawansowany

Pracownicy sektora – specjaliści, pracownicy biurowi, kierownicy liniowi, kadra zarządzająca, pracownicy mający kontakt z klientem zewnętrznym i wewnętrznym. Dla osób, któe pragną polepszyć swe umiejętności komunikowania się z innymi oraz chcą wykorzystać w sposób świadomy umiejętności komunikacyjne do budowania współpracy z innymi, indywidulanie i w pracy zespołu.

Dzień 1: Efektywna komunikacja interpersonalna

MODUŁ 1: Efektywne komunikowanie się źródłem sukcesów w budowaniu relacji

  • znaczenie komunikowania się w budowaniu relacji
  • efektywna komunikacja a bariery komunikacyjne
  • komunikacja to nie tylko słowa – świadome wykorzystanie przekazu niewerbalnego
  • jak się porozumieć, gdy nie ma „chemii”
  • czym są style komunikowania i ich znaczenie w efektywnej współpracy zespołu
  • autodiagnoza własnego stylu komunikacyjnego
  • macierz zachowań i reakcji a styl osobowościowy

MODUŁ 2: Komunikacja werbalna vs. komunikacja niewerbalna

  • anatomia wypowiedzi
  • słowa niosą moc – co mówić, aby nas słuchano
  • wykorzystanie języka wpływu i perswazji

MODUŁ 3: Aktywne słuchanie

  • znaczenie słuchania – zasady aktywnego słuchania
  • sztuka zadawania pytań – siła dobrych pytań w komunikacji
  • korzyści z zadawania pytań
  • pytania jako metoda zbierania informacji i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami
  • prowadzenie rozmów poprzez zadawanie pytań

MODUŁ 4: Asertywna komunikacja w kontaktach interpersonalnych

  • czym jest asertywność
  • asertywne wyrażanie oczekiwań – komunikat „JA”
  • egzekwowanie własnych praw i ustanawianie granic psychologicznych
  • metody mówienia NIE w ujęciu asertywnym
  • nierealne żądania
  • obrona przed szantażem, manipulacją i agresją
  • jak skutecznie kontrolować rozmowę
  • asertywna komunikacja bez nieporozumień
  • informacja zwrotna i inne komunikaty asertywne

Dzień 2: Komunikacja i współpraca w zespoleMODUŁ 1: Sytuacje trudne i konfliktowe i sposoby ich rozwiązywania

  • skąd się biorą konflikty i jak im zapobiegać
  • rodzaje sytuacji trudnych i konfliktowych
  • analiza i sposoby rozwiązania konfliktów w praktyce

MODUŁ 2: Rola informacji zwrotnej w komunikacji interpersonalnej i budowaniu relacji

  • „dobra” i „zła” informacja zwrotna – cechy
  • jak udzielać motywującej informacji zwrotnej w trudnych sytuacjach
  • krytyczna informacja zwrotna
  • pochwały i okazywanie uznania – jak to działa na innych

MODUŁ 3: Komunikacja w zespole

  • role zespołowe
  • cechy efektywnych zespołów
  • relacje wpływają na cały zespół
  • doceniaj wysiłki – zauważaj starania
  • asertywna komunikacja w kontaktach ze współpracownikami

MODUŁ 4: Tworzenie, rozwój i wzmacnianie współpracy zespołowej

  • różnice między grupą ludzi a zespołem
  • cele, zadania – perspektywa indywidualna i zespołowa
  • kompetencje miękkie w budowaniu siły zespołu: cierpliwość, asertywność, kreatywność itp.
  • filary efektywnej pracy zespołowej
  • zagrożenia w budowaniu siły zespołu
  • moja rola i pozycja w zespole oraz jej wpływ na wynik końcowy
  • małe rzeczy o wielkim znaczeniu – uważność, feedback, zmienność

Dużym atutem naszych szkoleń jest ich praktyczny, interaktywny charakter oraz nowoczesne aktywne metody warsztatowe: warsztat grupowy prezentacja multimedialna dyskusje grupowe ćwiczenia, testy Warsztatowy charakter szkolenia umożliwi uczestnikom zdobycie niezbędnej wiedzy oraz pozyskanie konkretnych umiejętności praktycznych. Zasadą pracy będzie wspólne wypracowywanie rozwiązań. Feedback ze strony trenera będzie miał charakter motywujący, otwierający na rozwój.

NAPISZ DO NAS

biuro@solberg-szkolenia.pl

(33) 300 31 45

Uczestnik otrzymuje:

  • udział w 2-dniowym szkoleniu
  • materiały szkoleniowe
  • karty pracy
  • skrypt poszkoleniowy / e-book
  • certyfikat ukończenia
  • ankietę badania potrzeb
  • obiad i przerwy kawowe (szkolenie stacjonarne)

Wiedza:

  • rozumienie komunikowania
  • identyfikowanie barier komunikacyjnych
  • rozpoznawanie stylów komunikacyjnych
  • analizowanie sytuacji konfliktowych
  • stosowanie zasad informacji zwrotnej

Umiejętności:

  • formułowanie komunikatów
  • stosowanie aktywnego słuchania
  • zadawanie pytań
  • prowadzenie rozmów
  • rozwiązywanie konfliktów

Kompetencje społeczne:

  • budowanie relacji
  • współpracowanie w zespole
  • wyrażanie potrzeb
  • zachowywanie asertywności
  • przyjmowanie i udzielanie feedbacku

Pozostałe korzyści:

  • podniesienie satysfakcji zawodowej
  • zwiększenie świadomości własnego stylu komunikacji
  • poprawa atmosfery i relacji w zespole
  • możliwość indywidualnych konsultacji z trenerem
  • wzrost skuteczności w kontaktach zawodowych i prywatnych

Inni oglądali również

Szkolenie/Kurs

Efektywna komunikacja interpersonalna z elementami inteligencji emocjonalnej i asertywności

Offer image
1943,40 zł
17 lis 2025
14 godz.
Warszawa
Warsztat szkoleniowy pokazuje i uświadamia, w jaki sposób ludzie na siebie oddziałują i z czego składa się komunikacja międzyludzka. Uczestnicy zapoznają się w praktyce z najskuteczniejszymi stylami i strategiami komunikacyjnymi, umożliwiającymi dokładne zrozumienie drugiej strony.„Jascha Heifetz (sławny amerykański skrzypek) w czasie podróży statkiem przed południem grał w tenisa, a wieczorem wystąpił z koncertem.Podczas kolacji jeden z pasażerów statku powiedział do skrzypka:- Wspaniale pan dzisiaj grał!- Dziękuję, to w dużej mierze zasługa wspaniałej akustyki panującej na statku – odparł skromnie Heifetz.- … ale ja miałem na myśli pański backhand – wyjaśnił speszony rozmówca”Ileż to razy w rozmowach z innymi napotykamy na takie „nieporozumienia” komunikacyjne. Często da się je obrócić w żart, ale w kontaktach biznesowych, w pracy, mogą spowodować wiele problemów.Umiejętność efektywnego komunikowania się nigdy wcześniej nie była tak istotna.Jaki jest Twój osobisty potencjał w zakresie komunikacji interpersonalnej?Jak dzięki komunikacji osiągnąć sukces w budowaniu relacji zawodowych z innymi?Czy krytyczna informacja zwrotna może „dodać skrzydeł”?Jakie są różnice między słyszeniem a słuchaniem?Czy można świadomie zarządzać komunikacją niewerbalną, aby wzbudzać zaufanie i sympatię?Jak parafraza wpływa na redukcję konfliktów i nieporozumień?Jak być zrozumianym i zrozumiałym w kontaktach interpersonalnych?Jak stworzyć dobre relacje z rozmówcą?Jak słowami możemy wpływać na zachowanie innych?Na te i inne pytania otrzymacie Państwo odpowiedź przyjmując zaproszenie na szkolenie.
Logo firmy
AVENHANSEN
Ta informacja nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 ze zm.) oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).