ASERTYWNOŚĆ. Trening budowania profesjonalnej postawy w sytuacjach zawodowych i pewności siebie w sytuacjach prywatnych

Offer image

Terminy:

W tym momencie brak dostepnych terminów

Asertywność to jest umiejętność bycia w zgodzie ze sobą, obrony własnych granic i wyrażania swoich opinii z pełnym szacunkiem dla tych samych praw innych. Dobra wiadomość jest taka, że asertywności można się uczyć, jest to więc postawa, którą możemy rozwijać i kształtować.

Usługa:
Szkolenie/Kurs
Poziom:
Zaawansowany

Do udziału w szkoleniu zapraszamy osoby zainteresowane doskonaleniem praktycznych umiejętności związanych z asertywnością w sytuacjach zawodowych.

MODUŁ I. ASERTYWNOŚĆ

Podczas tego modułu uczestnicy dowiedzą się czy jest asertywność i w jakich obszarach możemy ją rozwijać. Każdy przyglądnie się też swoim postawom i sprawdzi w jakich sytuacjach jest, a w jakich nie jest asertywny. 

  1. Budowanie postawy asertywnej
  2. Co to jest asertywność?
  3. Zachowanie asertywne, jako opozycja do zachowania agresywnego i uległego
  4. Asertywność w ujęciu analizy transakcyjnej
  5. Spójność komunikatów werbalnych i niewerbalnych
  6. Komunikat ja - jako technika zmniejszania oporu u odbiorcy
  7. Mapa asertywności - diagnoza obszarów wymagających dalszego rozwoju umiejętności asertywnych
  8. Asertywność wobec siebie samego - zwiększenie poczucia własnej wartości

MODUŁ II. PRAKTYKA POSTAWY ASERTYWNEJ

Ten moduł jest nastawiony na ćwiczenie praktycznych aspektów postawy asertywnej. Uczestnicy poznają i przećwiczą narzędzia związane z obroną swoich praw i aspekty wyrażania wprost swoich opinii. 

  1. Stawianie granic
  2. Obrona i reakcja na krytykę
  3. Obrona swoich praw i przekonań
  4. Umiejętność odmawiania i wyrażania swoich uczuć
  5. Asertywne radzenie sobie w sytuacjach trudnych
  6. Umiejętność obrony przed psychologicznym poniżeniem
  7. Wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych
  8. Asertywność w informacji zwrotnej

MODUŁ III. ASERTYWNOŚĆ W UJĘCIU ANALIZY TRANSAKCYJNEJ

Analiza transakcyjna to ważna teoria pokazująca w jaki sposób komunikujemy się i budujemy relacje z innymi. Moduł ten poświęcony jest pracy nad budowaniem własnych komunikatów i reagowaniem na komunikaty innych. Uczestnicy przyglądną się też w jaki sposób „wchodzimy” w gry psychologiczne i jak z nich się wydostać, bazując na postawie Ja ok, Ty ok. 

  1. Style komunikacji jakimi posługujemy się na codzień
  2. Co to są transakcje? - rodzaje transakcji i ich zastosowanie
  3. Obrona komunikacyjna przed wykorzystaniem i poniżaniem
  4. Gry psychologiczne - schemat i wejście w grę
  5. Trójkąt dramatyczny i trójkąt zwycięzcy
  6. Budowanie postawy Ja ok - Ty ok

Wśród technik aktywizujących uczestników pojawią się m.in.:

  • dyskusje
  • studium przypadku
  • ćwiczenia indywidualne i grupowe
  • kwestionariusze i testy zachowań
  • odgrywanie scenek/ról
  • gry symulacyjne
  • burze mózgów

Specjalista ds. Organizacji Szkoleń Otwartych

Katarzyna Szypowska

515 212 452

12 399 41 92

kszypowska@avenhansen.pl

Uczestnik otrzymuje:

Certyfikat ukończenia szkolenia

Pozostałe korzyści:

Po szkoleniu uczestnicy będą:

  • potrafili odróżnić zachowania asertywne od agresywnych i uległych
  • potrafili budować pozytywne relacje międzyludzkie oparte na zaufaniu i wyrażaniu własnych emocji
  • znali zasady obrony przed krytyką i będą potrafili skutecznie argumentować własne poglądy
  • potrafili zadbać o własne interesy w harmonii z otoczeniem i własnym odczuciem
  • z właściwej perspektywy oceniać problemy, ludzi i relacje
  • potrafili dopasować formę wypowiedzi do sytuacji i osoby