6000,00 zł
18 paź 2025 - 30 cze 2026
Kraków

Zarządzanie zasobami ludzkimi

Offer image
Wybrany termin:

Termin:

18 paź 2025 - 30 cze 2026

Miejsce:

Kraków

Czas trwania:

184 godz.

Cena:

6000,00 zł

Dodatkowe informacje
Kierownik studiów: dr Anna Dyląg

Termin rekrutacji od 30.05.2025 do 30.09.2025

Pozostałe terminy:

W tym momencie brak dostepnych innych terminów

Główną ideą studiów jest jak najlepsze, intensywne przygotowanie profesjonalnej kadry w dziedzinie zarządzania ludźmi oraz wspieranie rozwoju kapitału ludzkiego w firmach. Ludzie zatrudnieni w organizacji stanowią ważny i strategiczny zasób, decydujący o jej sukcesie w zmiennym i konkurencyjnym otoczeniu. Stąd też wynika potrzeba stałego podnoszenia poziomu kompetencji, tym bardziej, że sposób pełnienia funkcji personalnej w wielu polskich firmach odbiega od standardów obowiązujących na świecie. 

Usługa:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany

Studia podyplomowe z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi stanowią interesującą ofertę dla wszystkich, którzy planują w przyszłości objęcie funkcji zarządczych, lub pracują obecnie jako kierownicy różnych szczebli i branż. Ogromna część polskich menedżerów posiadających wykształcenie techniczne, podkreśla potrzebę uzupełnienia wiedzy z zakresu zarządzania, psychologii i socjologii pracy - jej brak utrudnia im bowiem efektywne pełnianie funkcji kierowniczych. Oferta studiów z zakresu ZZL adresowana jest szczególnie do menedżerów personalnych, kandydatów do działów HR oraz do doradców personalnych. Jest ona jednak równie interesująca dla wszystkich, którzy chcą podnieść poziom swojej wiedzy w dziedzinie zarządzania ludźmi, jak również usprawnić organizację i efektywność pracy własnej.

Moduł I. ZZL – klasyka i uwarunkowania

  1. Wstęp do zarządzania ludźmi w organizacjach
  2. Zarządzanie zasobami ludzkimi – wybrane aspekty teoretyczne i praktyczne
  3. Elementy prawa pracy
  4. Komunikacja i negocjacje
  5. Kultura organizacyjna z elementami etyki biznesu
  6. Rozwój własny – zarządzanie karierą

Moduł II. Zasoby ludzkie, kapitał ludzki – współczesność i trendy

  1. Rekrutacja i selekcja
  2. Motywowanie i wynagradzanie pracowników
  3. Analiza efektywności, wartościowanie i koszty pracy
  4. Restrukturyzacja zatrudnienia, outplacement
  5. Audyt i controlling personalny
  6. Badanie nastrojów pracowniczych i satysfakcji z pracy
  7. Psychologia pracy – organizacja zdrowa i chora, stres
  8. Socjologia organizacji wobec różnorodności
  9. Przywództwo, zespoły i ewolucja organizacji
  10. Zarządzanie kompetencjami, ocena i rozwój pracowników
  11. Zarządzanie wizerunkiem pracodawcy – Employer Branding
  12. IT dla HR – informatyczne systemy w zarządzaniu kadrami

Moduł III. ZZL – praktyka

  1. Zarządzanie zmianami i zarządzanie projektami
  2. Integracja pracowników w organizacji
  3. Doradztwo zawodowe i globalne rynki pracy
  4. Sztuka autoprezentacji, etykiety i prowadzenia wystąpień publicznych
  5. Praktyczne aspekty rozwoju pracowników i menedżerów – szkolenia, coaching, mentoring
  6. Projekty HR w organizacjach – warsztaty
  7. Projekty HR w organizacjach – konsultacje

Zajęcia planowane są zarówno w formie tradycyjnej (wykłady, ćwiczenia), jak i za pomocą różnorodnych, kreatywnych technik dydaktycznych (analizy przypadków, burze mózgów, materiały audio i video). Główne zagadnienia są omawiane zarówno z perspektywy teorii, jak i praktyki. Wykładowcami są pracownicy naukowi UJ oraz praktycy z bogatym doświadczeniem w zarządzaniu, obszarze HR, doradztwie, coachingu i szkoleniach. Na zakończenie studiów, słuchacze opracowują (indywidualnie lubzespołowo) koncepcję projektu z dziedziny ZZL, którą prezentują podczas obron.

Kontakt: Telefon 12 664-57-79 lub 12 664-55-83

E-mail: ewa.glaudel@uj.edu.pl

Uczestnik otrzymuje:

Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych

Wiedza:

Po ukończeniu studiów podyplomowych słuchacz zna i rozumie:

  • Problematykę współczesnego zarządzania zasobami ludzkimi, potrafi wskazać główne obszary ZZL, ich teoretyczne podstawy i znaczenie praktyczne.
  • Rolę oraz zadania podmiotów ZZL w organizacji i poza nią (pracowników, kierowników, związków zawodowych, doradców personalnych, agencji doradztwa personalnego, innych instytucji rynku pracy).
  • Ewolucję obszarów ZZL w wyniku globalizacji i przemian społecznych na świecie.
  • Uwarunkowania skuteczności i efektywności ZZL na poziomie organizacji i społeczeństwa.
  • Metody i narzędzia stosowane w wybranych funkcjach ZZL w ujęciu etyki biznesu.
  • Podstawy prawa pracy, potrafi wskazać normy prawne regulujące stosunki pracownik - pracodawca.
  • Specyfikę branży HR oraz charakterystykę usług personalnych i globalnych rynków pracy.
  • Przełożenie teoretycznych koncepcji ZZL na praktykę.

Umiejętności:

Po ukończeniu studiów podyplomowych słuchacz potrafi:

  • Zdefiniować warunki prawne, jakie powinny spełniać wybrane funkcje ZZL.
  • Zastosować wiedzę z zakresu zarządzania kompetencjami pracowników i menedżerów.
  • Posłużyć się metodyką planowania ścieżek kariery w organizacji w oparciu o standardy etyczne.
  • Wyłonić dostawców usług personalnych, zaprojektować outsourcing usług personalnych.
  • Wybrać optymalną metodykę analizy potrzeb w planowaniu szkoleń i rozwoju ludzi w organizacji.
  • Wykorzystać wybrane metody i techniki zarządzania dla rozwiązywania problemów organizacyjnych.
  • Zastosować wiedzę z zakresu ZZL do rozwiązywania konkretnych problemów zarządzania
  • Prezentować tezy z zakresu ZZL, prowadzić dyskurs, tworzyć opracowania, analizować dane

Kompetencje społeczne:

Po ukończeniu studiów podyplomowych słuchacz jest gotów do:

  • Przestrzegania standardów etycznych w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji.
  • Rozumienia sprzeczności interesów w organizacji, uwarunkowań prawnych ZZL oraz stosowania przepisów prawa pracy, technik negocjacji i mediacji w rozwiązywaniu konfliktów interpersonalnych.
  • Pracy w zespole zadaniowym zorientowanym na rozwiązywanie wybranych problemów z zakresu ZZL.
  • Identyfikowania i przekraczania barier komunikacji interpersonalnej w organizacji.
  • Współtworzenia silnej kultury organizacyjnej i spójnej strategii zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Wspierania procesów integracji i rozwoju ludzi w organizacji.
  • Adresowania potrzeb pracowników w okresie adaptacji do wymagań środowiska pracy i wskazywania sposobów realizacji tych potrzeb
  • Publicznego prezentowania i dyskursu oraz obrony tez z obszaru ZZL

Inni oglądali również