Wybrany termin:
Termin:
26 paź 2024 - 1 sie 2025
Miejsce:
Kraków
Cena:
4400,00 zł

Zarządzanie jakością wg norm ISO 9000

Offer image
Wybrany termin:

Termin:

26 paź 2024 - 1 sie 2025

Miejsce:

Kraków

Czas trwania:

190 godz.

Prowadzący:

Kierownik studiów podyplomowych - dr Agnieszka Pieczonka

Cena:

4400,00 zł

Pozostałe terminy:

W tym momencie brak dostepnych terminów

Studia mają na celu przekazanie wiedzy oraz umiejętności niezbędnych do skutecznego zarządzania jakością w organizacji zgodnie z wymaganiami norm ISO 9000. Program obejmuje kompleksowe przygotowanie do wprowadzenia, dokumentowania i audytowania systemów zarządzania jakością oraz innych systemów zarządzania zgodnych z normami ISO.

Usługa:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany

Studia są skierowane do osób pracujących w obszarze zarządzania jakością, audytorów, pełnomocników systemów zarządzania, a także do osób zajmujących się zapewnieniem jakości w różnych branżach i organizacjach.

  • Wprowadzenie do zarządzania jakością
  • Podejście procesowe w systemie zarządzania jakością
  • Omówienie i analiza wymagań norm serii ISO 9000
  • Analiza kontekstu organizacji – zarządzanie ryzykiem i szansami
  • Metody i narzędzia jakości
  • Zaawansowane planowanie jakości wyrobów i procesów (FMEA, plan kontroli)
  • Rola pełnomocnika w systemie zarządzania
  • Systemy zarządzania: środowiskowego oraz bezpieczeństwem i higieną pracy
  • Dokumentowanie i wdrażanie systemu zarządzania
  • Aspekty prawno-ekonomiczne zarządzania jakością
  • Auditowanie systemu zarządzania i jego certyfikacja
  • Zarządzanie systemami informatycznymi; bezpieczeństwo informacji
  • Branżowe i obszarowe systemy zarządzania
  • Akredytacja i audit w laboratorium wg ISO 17025
  • Techniki skutecznego zarządzania
  • Egzamin końcowy
  • Wykłady
  • Ćwiczenia
  • Laboratoria
  • Projekty
  • Seminaria

Administracja studiów podyplomowych

mgr Jagoda Nowak

nr telefonu: 12 628 34 47

adres e-mail:jagoda.nowak@pk.edu.pl

Centrum Szkolenia i Organizacji Systemów Jakości

Uczestnik otrzymuje:

Absolwent otrzymuje dyplom ukończenia studiów podyplomowych z zakresu zarządzania jakością wg norm ISO 9000.

Wiedza:

  • Pojęcia i terminy związane z systemem zarządzania jakością oraz systemami: zarządzania środowiskowego i bezpieczeństwem i higieną pracy.
  • Zasady podejścia procesowego w organizacji oraz budowa mapy procesu obrazującej działalność.
  • Wymagania norm serii ISO 9000 oraz ich powiązania z obowiązującymi przepisami prawnymi.
  • Podstawowe i zaawansowane metody i narzędzia jakości oraz ich role w systemie zarządzania.
  • Zasady wykonywania i metodyka analizy FMEA.
  • Rodzaje kosztów jakości i ich role w systemie zarządzania.
  • Zasady integracji systemów zarządzania opartych na wymaganiach norm ISO 9001, ISO 14001 oraz ISO 45001.
  • Wymagania normy ISO 17025 w zakresie systemu zarządzania i obszaru technicznego w laboratorium oraz zasady uzyskania akredytacji laboratorium w PCA.
  • Pojęcia i cele oraz korzyści związane z zarządzaniem ryzykiem i szansami w organizacji.
  • Rolę branżowych i obszarowych systemów zarządzania w organizacji.

Umiejętności:

  • Precyzyjne posługiwanie się terminami i definicjami z zakresu systemów zarządzania jakością.
  • Identyfikowanie, definiowanie i prawidłowe zarządzanie procesami zachodzącymi w organizacji.
  • Interpretowanie i wykorzystywanie przepisów prawnych oraz wymagań norm w procesie zarządzania organizacją.
  • Prawidłowe dobieranie i stosowanie metod i narzędzi jakości do analizy procesów i wyrobów.
  • Dokonywanie oceny skuteczności i efektywności organizacji w oparciu o analizę kosztów jakości.
  • Sporządzanie rejestru ryzyk i szans w organizacji.
  • Ocenianie przydatności branżowych i obszarowych systemów zarządzania w organizacji.
  • Opracowywanie systemu zarządzania w laboratorium zgodnie z ISO 17025 i przygotowanie laboratorium do akredytacji.
  • Przygotowanie i przeprowadzenie auditu wewnętrznego w laboratorium zgodnie z zasadami normy ISO 19011.
  • Opracowywanie dokumentacji i harmonogramu wdrożenia systemów zarządzania.

Kompetencje społeczne:

  • Stałe uaktualnianie i pogłębianie wiedzy z zakresu wymagań norm i przepisów prawnych.
  • Realizacja działań zespołowych związanych z zastosowaniem podejścia procesowego w zarządzaniu organizacją.
  • Identyfikowanie wymagań rynkowych i oczekiwań klientów oraz podejmowanie działań zmierzających do podnoszenia jakości produktów i usług.
  • Podejmowanie działań mających na celu zaangażowanie pracowników w proces tworzenia systemów zarządzania oraz sporządzania dokumentacji.
  • Współdziałanie w zespole w zakresie przygotowania i przeprowadzania audytów wewnętrznych oraz monitorowania i weryfikacji systemów zarządzania.
  • Współpraca z kierownictwem, pełnomocnikiem systemu zarządzania oraz innymi pracownikami w celu utrzymywania i doskonalenia systemów zarządzania.
  • Inicjowanie, planowanie, koordynowanie działań służących promowaniu odpowiednich zachowań w zakresie zarządzania jakością oraz radzenie sobie z barierami komunikacyjnymi.

Inni oglądali również