Wybrany termin:
Termin:
1 paź 2024 - 1 lip 2025
Miejsce:
Olsztyn
Cena:
3300,00 zł

Zarządzanie i marketing w oświacie

Offer image
Wybrany termin:

Termin:

1 paź 2024 - 1 lip 2025

Miejsce:

Olsztyn

Czas trwania:

210 godz.

Prowadzący:

Kierownik : dr Jacek Michalak

Termin niedostępny

Pozostałe terminy:

W tym momencie brak dostepnych terminów

Studia podyplomowe przygotowują wysoko wykwalifikowaną kadrę kierowniczą oświaty do profesjonalnego zarządzania współczesną, nowoczesną szkołą lub placówką oświatową. Słuchacze zdobywają wiedzę, umiejętności i kompetencji niezbędnych do sprawnego i twórczego kierowania instytucją oświatową z uwzględnieniem wymogów reformy edukacji, potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży, spełnieniu oczekiwań rodziców i środowiska lokalnego.

Usługa:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany

Studia podyplomowe adresowane są do kandydatów na stanowiska kierownicze w oświacie, nauczycieli, pracowników organów prowadzących, osób zatrudnionych w administracji państwowej wszystkich szczebli, animatorów działań i organizacji oświatowych, osób z wykształceniem wyższym zainteresowanych doskonaleniem zawodowym w zakresie zarządzania i marketingu szkół i placówek publicznych i niepublicznych.

Semestr I

  1. Organizacyjno-prawne aspekty funkcjonowania placówek oświatowych
  2. Marketing w oświacie
  3. Istota komunikacji interpersonalnej i psychologii zarządzania w placówkach oświatowych
  4. Praktyczne aspekty organizacji i zarządzania w placówkach oświatowych

Semestr II

  1. Dyrektor jako menedżer szkoły lub placówki oświatowej
  2. Lokalne, krajowe i międzynarodowe czynniki rozwoju szkoły i innych placówek oświatowych
  3. Rachunkowość i finanse placówek oświatowych
  4. Wykorzystanie technologii komunikacyjno-informacyjnej (ICT) w zarządzaniu oświatą
  5. Zarządzanie zasobami ludzkimi w oświacie
  6. Nowoczesne zarządzanie i kierowanie oświatą
  7. Seminarium

Zajęcia prowadzone są w formie wykładów i ćwiczeń z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych. Słuchacze, dzięki aktywnym formom prowadzenia zajęć, mają możliwość poznania praktycznej strony omawianych zagadnień.

Obsługa administracyjna studiów

mgr Magdalena Janczyło,

tel. +89 524 55 56, tel. kom. 882 788 008

e-mail: wne.podyplomowe@uwm.edu.pl

Organizator: Wydział Nauk Ekonomicznych

Uczestnik otrzymuje:

świadectwo ukończenia studiów podyplomowych 

Wiedza:

Absolwent zna i rozumie

  • Kategorie prawne, ekonomiczne, zarządcze, marketingowe, finansowe i oświatowe.
  • Zasady i uwarunkowania funkcjonowania współczesnej placówki oświatowej w obowiązującym i ustawicznie zmieniającym się otoczeniu prawnym i społecznym; zna zadania, kompetencje i obowiązki dyrektora placówki oświatowej.
  • Zakres uwarunkowań organizacyjno-prawnych funkcjonowania szkoły; metody pracy i zarządzania placówką oświatową.
  • Zasady organizacji i pracy placówki oświatowej; zarządzania personelem, finansami, działaniami marketingowymi.
  • Zakres komunikacji interpersonalnej, specyfikę procesów negocjacyjnych, zasady i normy obowiązujące w procesach rozwiązywania konfliktów w środowisku pracy.
  • Fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji; ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania różnych rodzajów działalności zawodowej związanej z kierunkiem studiów, w tym zasady ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego.
  • Zasady etyki zawodowej; zasady kształtowania postaw współodpowiedzialności za prawidłową realizację zapisów prawa oświatowego.
  • Normy prawa oświatowego; zasady nadzoru pedagogicznego; ewaluacji wewnętrznej i zewnętrznej.
  • Rola państwa, instytucji publicznych i międzynarodowych w kreowaniu warunków, zasad oraz możliwości rozwoju placówek oświatowych.
  • Podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości.

Umiejętności:

Absolwent potrafi

  • Wykorzystywać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów oraz innowacyjnego wykonywania zadań w nieprzewidywalnych warunkach przez właściwy dobór źródeł informacji, ocenę, krytyczną analizę, syntezę, twórczą interpretację i prezentację tych informacji.
  • Dobierać oraz stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne.
  • Przystosowywać istniejące lub opracowywać nowe metody i narzędzia.
  • Pozyskiwać i krytycznie analizować dane oraz dobierać metody ich przetwarzania w zarządzaniu placówką oświatową.
  • Identyfikować uwarunkowania poszczególnych zjawisk i procesów rynkowych związanych z tworzeniem i oferowaniem wartości dostosowanej do określonego modelu placówki oświatowej.
  • Wykorzystywać posiadaną wiedzę w zakresie prezentacji przyjętych założeń i uzyskiwanych rezultatów; wypełniać obowiązki dyrektora placówki w zakresie wymogów prawnych i współpracy z państwowymi i publicznymi instytucjami oświatowymi.
  • Formułować i testować hipotezy związane z prostymi problemami badawczymi lub wdrożeniowymi.
  • Komunikować się na tematy specjalistyczne ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców, prowadzić debatę oraz posługiwać się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz specjalistyczną terminologią.
  • Planować pracę placówki oświatowej, współpracować w budowaniu programów rozwojowych i marketingowych.
  • Samodzielnie planować i realizować własne uczenie się przez całe życie i ukierunkowywać innych w tym zakresie, korzystać z nowych mediów i technologii informatycznych w celu osiągania postawionych celów.

Kompetencje społeczne:

Absolwent jest gotów do

  • Krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz ma świadomość ważności i rozumie różne aspekty i skutki pracy na stanowisku kierownika placówki oświatowej.
  • Zachowania i postępowania w sposób profesjonalny oraz przestrzegania norm i zasad etyki zawodowej.
  • Wypełniania zobowiązań społecznych, inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego; inicjowania działań na rzecz interesu publicznego; myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
  • Krytycznej analizy przekazów medialnych; krytycznej oceny zawartości nowych mediów oraz propagowania najwartościowszych dla edukacji treści; korzystania z zasobów Internetu w sposób świadomy i krytyczny.
  • Propagowania roli oświaty w społeczeństwie jako gwaranta wzrostu poziomu kapitału ludzkiego w rozwoju kraju i UE.
  • Dostrzegania problemów i potrzeb współpracowników i wspomagania ich rozwiązania; rozstrzygania dylematów związanych z pracą dyrektora ze współpracownikami.
  • Korzystania i przestrzegania kodeksu etyki zawodowej nauczyciela, propagowania jego etosu zawodowego oraz działania na rzecz przestrzegania ogólnie przyjętych zasad.

Pozostałe korzyści:

Absolwenci studiów uzyskują kwalifikacje oraz świadectwo ukończenia studiów uprawniające do zajmowania stanowiska dyrektora lub innego stanowiska kierowniczego w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowo-wychowawczych (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek - Dz. U. Nr 184, poz. 1436).

Inni oglądali również