Trendwatching & Futures Studies

Offer image

Terminy:

W tym momencie brak dostepnych terminów

Celem studiów podyplomowych „Trendwatching & Futures Studies” na WH AGH w Krakowie jest wyposażenie przedstawicieli różnych branż i zawodów w umiejętność prognozowania i analizowania trendów oraz wykorzystywania metodyk Futures Studies w praktycznym i biznesowym ujęciu. Studia dostarczają interdyscyplinarnej wiedzy na temat nauk o możliwych przyszłościach, metod analizy trendów oraz kluczowych współczesnych trendów technologicznych, ekonomicznych, społecznych i kulturowych.

Usługa:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany

Studia podyplomowe “Trendwatching & Future Studies” zaprojektowaliśmy dla osób zainteresowanych prognozowaniem przyszłości, wyłapywaniem trendów i wdrażaniem ich w praktyce. W szczególności kierujemy je do:

  • pracowników firm i korporacji odpowiedzialnych za prace badawczo-rozwojowe, budowanie strategii i innowacji;
  • pracowników think tanków i organizacji trzeciego sektora odpowiedzialnych za planowanie strategiczne;
  • pracowników parków technologicznych i inkubatorów innowacji wdrażających nowe technologie;
  • pracowników administracji publicznej różnych szczebli odpowiadających za tworzenie strategii rozwoju jednostek terytorialnych;
  • pracowników działów marketingu, komunikacji, PR, reklamy odpowiedzialnych za wprowadzanie na rynek innowacyjnych produktów i usług;
  • polityków i działaczy szczebla krajowego i samorządowego zainteresowanych rządzeniem w oparciu o idee zrównoważonego rozwoju;
  • badaczy trendów i innowacji, trendwatcherów, anlityków, brokerów informacji pragnących poszerzyć zakres używanych narzędzi.
  • Wprowadzenie do analizy trendów
  • Anatomia trendwatchingu
  • Badania foresight
  • Warsztaty przyszłościowe i scenariuszowe
  • Przyszłość jako narzędzie projektowania innowacji
  • Metody i narzędzia badania trendów w praktyce
  • Design spekulatywny
  • Projektowanie procesów foresightowych
  • Field research i trendspotting w praktyce
  • Inkubator innowacyjności
  • Kompetencje przyszłości
  • System design
  • Fashion forecasting
  • Ryzyko systemowe w krajach centrum i na peryferiach
  • Partycypacyjna ocena technologii
  • Rola polityk publicznych w kreowaniu świata jutra
  • AI w biznesie
  • Człowiek przyszłości: między transhumanizmem a technointymnością
  • Przyszłość naszej wolności: kapitalizm inwigilacji
  • Sektor kosmiczny w codziennym życiu
  • Kolonizowane przyszłości w kulturze
  • Trendy w nowych mediach
  • Future gaming and digital entertainment
  • Technologie immersyjne w biznesie
  • Smart City
  • Megatrendy środowiskowe i zrównoważony rozwój

Nasze studia podzieliliśmy na 3 główne i komplementarne moduły: 1) Metodologiczny, 2) Strategiczno-wdrożeniowy oraz 3) Moduł Top Trends, a całość zamknęliśmy w 220 praktycznych godzinach warsztatowo-konwersatoryjnych realizowanych podczas 2 semestrów.

Opieka administracyjna:

Paulina Walotek

tel. 12 617 43 57

e-mail: pwalotek@agh.edu.pl

Uczestnik otrzymuje:

Dyplom ukończenia studiów podyplomowych z Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie

Wiedza:

Absolwenci „Trendwatching & Future Studies” zdobędą kompleksową, praktyczną i interdyscyplinarną wiedzę w następujących zakresach:

  • jak badać, analizować i antycypować trendy przy pomocy zróżnicowanych metodologii badawczych;
  • jak przeprowadzać i zarządzać badaniami foresight aplikowanymi do różnych aspektów rzeczywistości;
  • jak efektywnie wdrażać aktualne trendy we własnych instytucjach, firmach i organizacjach;
  • jak rozwijać się w sposób innowacyjny w niepewnym i złożonym otoczeniu dzięki przewagom, jakie zapewniają analiza strategiczna oraz techniki zarządzania zmianą i ryzykiem;
  • jak kreować nowe trendy na podstawie dostarczonej na studiach szerokiej wiedzy na temat aktualnie topowych trendów.

Umiejętności:

  • Prognozowanie i analizowanie trendów
  • Wykorzystywanie metodyk Futures Studies w praktyce
  • Projektowanie innowacji i scenariuszy przyszłości

Kompetencje społeczne:

  • Umiejętność współpracy w grupie
  • Kompetencje w zakresie komunikacji i prezentacji wyników analiz