Metody wytwarzania oprogramowania

Offer image

Terminy:

W tym momencie brak dostepnych termin贸w

Celem studi贸w jest przygotowanie uczestnik贸w do rozwi膮zywania problem贸w w zakresie analizy, projektowania i implementacji system贸w informatycznych.

Us艂uga:
Studia podyplomowe
Poziom:
Podstawowy
  • Przede wszystkim dla: os贸b pracuj膮cych na stanowiskach zwi膮zanych z bran偶膮 informatyczn膮, z niepe艂nym, lub bez kierunkowego wykszta艂cenia - takim osobom studia umo偶liwi膮 uzupe艂nienie i uporz膮dkowanie posiadanej wiedzy z zakresu Informatyki, a co za tym idzie podniesienie kwalifikacji do wykonywania zawodu, co b臋dzie mia艂o szczeg贸ln膮 warto艣膰 w sytuacji dynamicznie zmieniaj膮cego si臋 rynku pracy oraz szybkiego rozwoju nowych technologii. W efekcie studia mog膮 otworzy膰 takim osobom drog臋 do nowych, lepiej p艂atnych pozycji na rynku pracy.
  • Os贸b maj膮cych bie偶膮cy kontakt z osobami z bran偶y informatycznej, np. wsp贸艂pracuj膮cymi lub zarz膮dzaj膮cymi zespo艂ami programist贸w. Takie osoby bardzo doceni膮 mo偶liwo艣膰 spojrzenia "od tej drugiej strony" i poznania specyfiki codziennej pracy programist贸w, typowych problem贸w, narz臋dzi, architektur i koncepcji rozwoju oprogramowania. Dzi臋ki temu na gruncie zawodowym b臋d膮 lepiej przygotowani do komunikacji, zarz膮dzania, koordynowania, ale tak偶e i kontroli :-) zespo艂贸w programist贸w, co jest konieczne w kontek艣cie budowy innowacyjnych, efektywnych i sprawnych zespo艂贸w, gotowych do osi膮gania sukces贸w na wymagaj膮cym i dynamicznym rynku IT. Zwracamy uwag臋, 偶e wej艣cie w 艣wiat programowania wymaga膰 dla tych os贸b po艣wi臋cenia wi臋kszej ilo艣ci czasu na samodzielne opanowanie materia艂u w domu!.
  • Os贸b bez praktycznego do艣wiadczenia w bran偶y IT, ale wi膮偶膮cych z ni膮 swoje plany zawodowe. Uko艅czenie studi贸w umo偶liwi takim osobom rozpocz臋cie przygody z bran偶膮 informatyczn膮 daj膮c solidne podstawy do dalszego rozwoju i kszta艂cenia w ramach kurs贸w specjalistycznych. Absolwenci studi贸w maj膮 szans臋 na aktywny udzia艂 w projektach informatycznych, np. w rolach m艂odszych programist贸w, tester贸w, analityk贸w lub koordynator贸w projekt贸w. Zwracamy uwag臋, 偶e wej艣cie w 艣wiat programowania wymaga膰 dla tych os贸b po艣wi臋cenia wi臋kszej ilo艣ci czasu na samodzielne opanowanie materia艂u w domu!
  • Wprowadzenie do programowania (m.in. algorytmy i struktury danych, podstawy programowania)
  • Programowanie w j臋zyku Java
  • Projektowanie baz danych
  • Techniki obiektowe (analiza i modelowanie obiektowe, wprowadzenie do test贸w i wzorc贸w obiektowych, persystencja w technikach obiektowych)
  • In偶ynieria oprogramowania (m.in. modele wytwarzania oprogramowania, analiza wymaga艅, komunikacja i praca w grupie, zaawansowane techniki projektowania, wybrane zagadnienia prawne w bran偶y IT)
  • J臋zyki i technologie programowania (m.in. Android)
  • Programowanie aplikacji webowych (m.in. HTML, CSS, Javascript, REST, Spring Boot, Vue.js, testowanie aplikacji webowych)
  • Programowanie system贸w rozproszonych 

240 godzin dydaktycznych, z kt贸rych a偶 184 godziny to praktyczne zaj臋cia laboratoryjne, podczas kt贸rych b臋dziesz mia艂 okazj臋 prze膰wiczy膰 na konkretnych przyk艂adach j臋zyki i technologie poznane podczas 56 godzin wyk艂ad贸w. Zaj臋cia laboratoryjne prowadzone s膮 w dobrze wyposa偶onych salach laboratoryjnych w nowoczesnym budynku Instytutu Informatyki.

Osoba do kontaktu:

Monika Troja艅ska tel.: +48 885 982 731; monika@agh.edu.pl

Stronia studi贸w:

http://podyplomowe.informatyka.agh.edu.pl/oferta/metody-wytwarzania-oprogramowania/

Uczestnik otrzymuje:

Dyplom uko艅czenia studi贸w AGH

Wiedza:

  • Poznaj膮 r贸wnie偶 podstawy budowy aplikacji rozproszonych, bazodanowych (SQL) oraz webowych (HTML, CSS, REST, Spring Boot, Vue.js).
  • Absolwenci zaznajomieni zostan膮 z popularnymi metodami projektowania i prowadzenia projekt贸w informatycznych, w szczeg贸lno艣ci przy u偶yciu metodyki Scrum i technik zwinnych zapo偶yczonych z innych metod (np. eXtreme Programming). Szczeg贸lnie warto艣ciowe, bo praktyczne umiej臋tno艣ci pracy w zespole absolwent zdob臋dzie w trakcie przygotowywania projektu ko艅cowego w ramach pracowni projektowej.

Umiej臋tno艣ci:

  • Absolwenci zdob臋d膮 podstawy do tworzenia oprogramowania dzia艂aj膮cego w r贸偶nych 艣rodowiskach, realizowanego w r贸偶nych j臋zykach i programowania przy pomocy szerokiej gamy metod i narz臋dzi. W szczeg贸lno艣ci posi膮d膮 podstawow膮 umiej臋tno艣膰 projektowania (UML) i programowania w j臋zykach obiektowych (przede wszystkim Java) oraz skryptowych wraz z powi膮zanymi z nimi technologiami i bibliotekami.
  • Posi膮d膮 tak偶e umiej臋tno艣膰 korzystania z popularnych narz臋dzi pracy zespo艂owej (GIT, Github, Maven, serwery ci膮g艂ej integracji) oraz narz臋dzi do testowania oprogramowania (jUnit, Selenium).

Kompetencje spo艂eczne:

  • Kwalifikacje absolwenta pozwol膮 na 艣wiadomy udzia艂 w dowolnym etapie procesu konstrukcji oprogramowania. Dzi臋ki temu b臋d膮 mogli z powodzeniem aktywnie w艂膮cza膰 si臋 w proces konstrukcji oprogramowania, czy to pe艂ni膮c funkcj臋 eksperta dziedzinowego, analityka, projektanta, programisty, testera, czy wdro偶eniowca (DevOps).
  • Nabyte do艣wiadczenie pozwoli na dalszy rozw贸j preferencji i koncentracj臋 na wybranej roli (rolach) tw贸rc贸w oprogramowania oraz 艣wiadome projektowanie swojej kariery na kolejnych specjalistycznych kursach.

Pozosta艂e korzy艣ci:

Szczeg贸艂owy program i efekty kszta艂cenia:

https://sylabusy.agh.edu.pl/pl/1/2/20/1/6/4/177