Podstawowym celem kształcenia jest rozwinięcie kompetencji międzykulturowych u nauczycieli, asystentów międzykulturowych i pedagogów szkolnych oraz przekazanie im narzędzi i umiejętności niezbędnych w pracy w wielokulturowym środowisku szkolnym oraz z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym wypadku – z uczniem odmiennym kulturowo.
nauczyciele, pracownicy placówek szkolno-wychowawczych
Aby efektywnie pracować w wielokulturowym środowisku szkolnym i skutecznie porozumiewać się w takich warunkach społecznych, niezbędne stają się kompetencje międzykulturowe oraz praktyczne narzędzia pracy z uczniem z zakresu edukacji międzykulturowej. Taka wiedza przekłada się również na postawę otwartości ułatwiającą prowadzenie procesu edukacyjnego i sprawne nauczanie w nowych sytuacjach społeczno-kulturowych oraz na konkretne umiejętności z zakresu rozwiązywania konfliktów rówieśniczych o podłożu kulturowym. Zdobycie wiedzy z zakresu teorii wielokulturowości oraz dziedzictwa wielokulturowego Polski i mniejszościach narodowych i etnicznych pozwoli nauczycielom na szersze włączanie tej tematyki w programy nauczania. Wzmocni też znacząco nauczyciela czy szerzej placówkę szkolno-wychowawczą w wykonywaniu funkcji integracyjnej w stosunku do uczniów odmiennych kulturowo. Elementy edukacji antydyskryminacyjnej wprowadzono w celu przełamywania negatywnych stereotypów na temat grup mniejszościowych czy imigranckich u nauczycieli oraz wyposażenie ich w narzędzia przełamywania negatywnych stereotypów w pracy z uczniami. Kursanci wyposażeni zostaną w praktyczne narzędzia i metody pracy w ramach edukacji międzykulturowej, które będą mogli implementować w swoich miejscach pracy.
Telefon: 12 663-25-58
E-mail: ism.instytut@uj.edu.pl
WWW: www.ism.uj.edu.pl
świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.