Wybrany termin:
Termin:
11 paź 2024 - 2 lip 2025
Miejsce:
Kraków
Cena:
4800,00 zł

Edukacja międzykulturowa w szkole

Wybrany termin:

Termin:

11 paź 2024 - 2 lip 2025

Miejsce:

Kraków

Czas trwania:

160 godz.

Prowadzący:

Kierownik studiów dr Jakub Kościółek

Cena:

4800,00 zł

Pozostałe terminy:

W tym momencie brak dostepnych terminów

Podstawowym celem kształcenia jest rozwinięcie kompetencji międzykulturowych u nauczycieli, asystentów międzykulturowych i pedagogów szkolnych oraz przekazanie im narzędzi i umiejętności niezbędnych w pracy w wielokulturowym środowisku szkolnym oraz z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych, w tym wypadku – z uczniem odmiennym kulturowo.

Usługa:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany
Kategorie:

nauczyciele, pracownicy placówek szkolno-wychowawczych

Aby efektywnie pracować w wielokulturowym środowisku szkolnym i skutecznie porozumiewać się w takich warunkach społecznych, niezbędne stają się kompetencje międzykulturowe oraz praktyczne narzędzia pracy z uczniem z zakresu edukacji międzykulturowej. Taka wiedza przekłada się również na postawę otwartości ułatwiającą prowadzenie procesu edukacyjnego i sprawne nauczanie w nowych sytuacjach społeczno-kulturowych oraz na konkretne umiejętności z zakresu rozwiązywania konfliktów rówieśniczych o podłożu kulturowym. Zdobycie wiedzy z zakresu teorii wielokulturowości oraz dziedzictwa wielokulturowego Polski i mniejszościach narodowych i etnicznych pozwoli nauczycielom na szersze włączanie tej tematyki w programy nauczania. Wzmocni też znacząco nauczyciela czy szerzej placówkę szkolno-wychowawczą w wykonywaniu funkcji integracyjnej w stosunku do uczniów odmiennych kulturowo. Elementy edukacji antydyskryminacyjnej wprowadzono w celu przełamywania negatywnych stereotypów na temat grup mniejszościowych czy imigranckich u nauczycieli oraz wyposażenie ich w narzędzia przełamywania negatywnych stereotypów w pracy z uczniami. Kursanci wyposażeni zostaną w praktyczne narzędzia i metody pracy w ramach edukacji międzykulturowej, które będą mogli implementować w swoich miejscach pracy.

Telefon: 12 663-25-58

E-mail: ism.instytut@uj.edu.pl

WWW: www.ism.uj.edu.pl

Uczestnik otrzymuje:

świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.

Wiedza:

  • Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu wybrane teorie z zakresu nauk społecznych oraz fakty dotyczące wielokulturowości, transkulturowości, różnorodności społecznej, komunikacji międzykulturowej oraz dziedzictwa wielokulturowego w Polsce i mniejszości etnicznych i narodowych w Polsce
  • Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu zasady pracy w wielokulturowym środowisku szkolnym, rozumie mechanizmy powstawania stereotypów i ma podstawową wiedzę na temat prawnych i pozaprawnych narzędzi przeciwdziałania dyskryminacji i przemocy rówieśniczej w szkole, także tej motywowanej uprzedzeniami.
  • Absolwent ma pogłębioną wiedzę o normach i wartościach występujących w środowisku szkolno-wychowawczym i posiada wiedzę na temat prowadzenia negocjacji i mediacji na linii uczeń-uczeń, uczeń-nauczyciel, nauczyciel-rodzic w warunkach wielokulturowości.
  • Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu sposoby identyfikowania i określania różnic kulturowych oraz posiada niezbędną wiedzę do prowadzenia zajęć szkolnych dla uczniów odmiennych kulturowo.

Umiejętności:

  • Absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę w celu wprowadzania elementów edukacji międzykulturowej i antydyskryminacyjnej w programach nauczania szkolnego.
  • Absolwent potrafi wykorzystywać posiadaną wiedzę w celu identyfikowania różnic kulturowych oraz stosować różne sposoby przełamywania tych różnic w wielokulturowym środowisku szkolnym.
  • Absolwent potrafi samodzielnie planować aktywności szkolne mające na celu integrację uczniów odmiennych kulturowo oraz tworzyć przyjazne, inkluzywne środowisko szkolne.
  • Absolwent potrafi komunikować się w kontekście akademickim i zawodowym z użyciem specjalistycznej terminologii na temat problemów dotyczących pracy w wielokulturowym środowisku szkolnym oraz pracy z uczniami odmiennymi kulturowo i innych zagadnień omawianych w trakcie studiów.

Kompetencje społeczne:

  • Absolwent zna ograniczenia posiadanej wiedzy i rozumie znaczenie rozwoju wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
  • Absolwent przyjmuje postawę otwartości i zrozumienia wobec osób o odmiennych tradycjach kulturowych, a także gotowy jest do działań na rzecz tolerancji i działań ukierunkowanych na przeciwdziałanie dyskryminacji i przemocy motywowanej uprzedzeniami.
  • Absolwent gotowy jest do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym do przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych