Celem studiów jest podniesienie kwalifikacji pracowników administracji publicznej, a także osób zamierzających podjąć pracę w strukturach administracyjnych. Ponadto studia dając możliwość uzyskania wszechstronnej wiedzy na temat funkcjonowania sektora publicznego, a także zasad prowadzenia działalności gospodarczej, pozwalają przedsiębiorcom zdobyć kompetencje przydatne w pracy zawodowej, w tym nabyć umiejętności skutecznego zarządzania firmą, a także zespołem.
Studia poświęcone są szeroko rozumianym kwestiom dotyczącym funkcjonowania administracji publicznej oraz zarządzania przedsiębiorstwem, przede wszystkim w relacjach z organami administracji. W ramach studiów szeroko omawiane są kwestie organizacji administracji publicznej, procedur ich funkcjonowania, nowoczesnych trendów i wyzwań współczesności. Celem studiów jest nabycie przez uczestników przede wszystkim umiejętności analizy tekstów prawnych przy wykorzystaniu dostępnych metod wykładni prawa, sporządzania rozmaitych dokumentów (wniosków, pism, środków odwoławczych, umów w obrocie gospodarczym), a także organizacji oraz zarządzania przedsięwzięciami realizowanymi przez sektor publiczny. Opanowanie podstawowej wiedzy z zakresu funkcjonowania administracji publicznej oraz zarządzania przedsiębiorstwem ma na celu nabycie przez uczestników umiejętności oraz kwalifikacji niezbędnych w praktyce gospodarczej oraz działalności administracji publicznej.
Studia kierowane są do osób pracujących bądź planujących rozpoczęcie pracy w sektorze publicznym, jak również przedsiębiorców prywatnych, którzy w ramach swojej działalności współpracują z sektorem publicznym.
Program studiów jest tak przygotowany, aby uczestnicy poznając kluczowe regulacje prawne, a także instytucje oraz procedury administracyjne właściwe w zakresie prawa gospodarczego oraz administracyjnego, nabyli umiejętność praktycznego stosowania określonych narzędzi prawnych. Studia dają możliwość uzyskania wszechstronnej wiedzy na temat funkcjonowania sektora publicznego. Uczestnicy otrzymują kompleksową informację na temat publicznoprawnych aspektów prowadzenia działalności gospodarczej, relacji z sektorem publicznym, procedur funkcjonowania administracji publicznej. Po zakończeniu edukacji uczestnicy posiadają praktyczną wiedzę dotyczącą regulacji prawnych w zakresie prawa i postępowania administracyjnego, zamówień publicznych, partnerstwa publiczno-prywatnego, samorządu terytorialnego, finansów publicznych, jak również wybranych aspektów ekonomiczno-finansowych działalności przedsiębiorstw (również publicznych). Studia uwzględniają aktualne wyzwania sektora publicznego, trendy światowe oraz bieżące kierunki rozwoju w zakresie szeroko rozumianego prawa administracyjnego.
Wykłady, ćwiczenia, seminaria
Organizator: Wydział Prawa i Administracji
Sekretariat: Agnieszka Cichoń
e-mail: agnieszka.cichon@us.edu.pl
tel.: 32 359 20 46
Absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych