

Kurs jest przeznaczony dla początkujących programistów i osób chcących poznać podstawy języka Python. Umożliwia naukę poprzez praktyczne ćwiczenia, tworzenie gier i zapoznanie się z podstawami sztucznej inteligencji (AI).
Celem kursu jest nauczenie podstaw składni Pythona, wprowadzenie w programowanie obiektowe i możliwości praktycznego wykorzystania Pythona w tworzeniu prostych gier oraz w analizie danych i uczeniu maszynowym.
Moduł 1: Podstawy programowania – typy danych, zmienne, operatory
Moduł 2: Struktury danych – łańcuchy znaków, listy, krotki, słowniki, zbiory
Moduł 3: Instrukcje warunkowe i algorytmy iteracyjne – pętle for i while
Moduł 4: Programowanie obiektowe – funkcje, klasy, obiekty, dziedziczenie
Moduł 5: Funkcje wbudowane i popularne moduły – math, random, obsługa błędów
Moduł 6: Pythonizmy – funkcje lambda, listy składane, generatory
Moduł 7: Gry – tworzenie prostych gier: tekstowa RPG, Pong
Moduł 8: Uczenie maszynowe – podstawy ML, biblioteki, eksploracja danych, projekty praktyczne
Kurs bezpłatny, dostępny na platformie navoica.pl. Konieczna rejestracja w serwisie.
Organizator Uniwersytet Gdański
Koniec kursu:
30 czerwca 2027
certyfikat ukończenia kursu (bezpłatny), dostępny po zaliczeniu testów wiedzy