Wybrany termin:
Termin:
Do ustalenia
Miejsce:
Online
Cena:
0,00 zł

Analiza klienta

Offer image
Offer image
Wybrany termin:

Termin:

Do ustalenia

Miejsce:

Online

Prowadzący:

Iwona Olejnik - Profesor UEP w Katedrze Badań Rynku i Usług
Sylwester Białowąs - Profesor UEP w Katedrze Badań Rynku i Usług

Cena:

0,00 zł

Pozostałe terminy:

W tym momencie brak dostepnych terminów

Kurs "Analiza klienta" umożliwia obecnym i przyszłym menedżerom zapoznanie się z różnorodnymi metodami analizy danych, które są stosowane w badaniach zachowań klientów. Kurs ten prezentuje krok po kroku możliwości wykorzystania tych metod, co sprawia, że jest idealny zarówno dla początkujących, jak i dla osób chcących pogłębić swoje umiejętności analityczne. Uczestnicy nauczą się, jak efektywnie wykorzystywać wyniki analiz w zarządzaniu relacjami z klientami.

Usługa:
Tutorial/Kurs video
Poziom:
Podstawowy
  • Studenci
  • Menedżerowie przedsiębiorstw zajmujących się klientami
  • Absolwenci uczelni zainteresowani analizą danych klientów
  • Osoby pracujące lub zainteresowane rozwojem kompetencji w analizie danych

MODUŁ 1

W module pierwszym zostały zaprezentowane założenia kursu, a także powody, dla których warto analizować zachowania klientów. Ponadto przedstawiono źródła danych wykorzystywanych w takich analizach. 

MODUŁ 2

W module drugim zostały zaprezentowane podstawowe statystyki opisowe pozwalające zrozumieć poszczególne zbiorowości.

MODUŁ 3

Moduł trzeci uczy czytania rozkładów zmiennych oraz porównywania zbiorowości dzięki wykresom i podstawowym statystykom opisowym. 

MODUŁ 4

W module czwartym została zaprezentowana rola czasu w badaniach zachowań klientów. Omówiono możliwości zastosowania analizy trendu i sezonowości w badaniach klientów.

MODUŁ 5

W module piątym została zaprezentowana metoda wyceny wartości klienta CLV (Client Lifetime Value). 

MODUŁ 6

W module szóstym została zaprezentowana istota segmentacji rynku, kryteria, a także wybrane metody profilowania i segmentacji klientów. 

MODUŁ 7

Moduł siódmy zawiera opis metody RFM (Recency, Frequency, Monetary Value), pozwalającej wybierać segmenty klientów do celowanych akcji marketingowych. 

MODUŁ 8

W module ósmym zostały zaprezentowane czynniki, od których zależą zachowania klienta oraz metody badania współzachowania cech (korelacje). 

MODUŁ 9

W module dziewiątym wcześniejsze rozważania dotyczące współzachowania zostały wzbogacowane o analizę przyczynowo-skutkową. Zaprezentowano możliwości wykorzystania analizy regresji liniowej w badaniu zachowań klienta. 

MODUŁ 10

W module dziesiątym zostały zaprezentowane metody naiwne i średnie prognozowania, które można wykorzystać w przewidywaniu zachowań klientów.

  • Filmy z napisami i transkrypcjami
  • Prezentacje multimedialne
  • Materiały do samodzielnego studiowania
  • Testy sprawdzające wiedzę

Kurs bezpłatny, dostępny na platformie navoica.pl. Konieczna rejestracja w serwisie.

Organizator: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu

Uczestnik otrzymuje:

Bezpłatne zaświadczenie o ukończeniu kursu (po uzyskaniu minimum 51% punktów z każdego testu)

Wiedza:

  • Znajomość wybranych metod analizy danych o klientach
  • Wiedza na temat statystyk opisowych
  • Zrozumienie roli czasu w badaniach zachowań klientów
  • Wiedza na temat wyceny wartości klienta (CLV)
  • Znajomość kryteriów i metod segmentacji rynku

Umiejętności:

  • Analiza danych klientów przy użyciu statystyk opisowych
  • Interpretacja rozkładów zmiennych
  • Wykorzystanie analizy trendu i sezonowości
  • Profilowanie i segmentacja klientów
  • Stosowanie metody RFM w praktyce

Kompetencje społeczne:

  • Zwiększenie kompetencji analitycznych w zarządzaniu klientami
  • Rozwój umiejętności rozwiązywania problemów związanych z zarządzaniem klientami
  • Umiejętność wykorzystania wyników analiz w praktyce biznesowej
  • Zdolność do efektywnej komunikacji wyników analiz
  • Umiejętność pracy zespołowej w kontekście analizy danych