Kurs "Analiza klienta" umożliwia obecnym i przyszłym menedżerom zapoznanie się z różnorodnymi metodami analizy danych, które są stosowane w badaniach zachowań klientów. Kurs ten prezentuje krok po kroku możliwości wykorzystania tych metod, co sprawia, że jest idealny zarówno dla początkujących, jak i dla osób chcących pogłębić swoje umiejętności analityczne. Uczestnicy nauczą się, jak efektywnie wykorzystywać wyniki analiz w zarządzaniu relacjami z klientami.
MODUŁ 1
W module pierwszym zostały zaprezentowane założenia kursu, a także powody, dla których warto analizować zachowania klientów. Ponadto przedstawiono źródła danych wykorzystywanych w takich analizach.
MODUŁ 2
W module drugim zostały zaprezentowane podstawowe statystyki opisowe pozwalające zrozumieć poszczególne zbiorowości.
MODUŁ 3
Moduł trzeci uczy czytania rozkładów zmiennych oraz porównywania zbiorowości dzięki wykresom i podstawowym statystykom opisowym.
MODUŁ 4
W module czwartym została zaprezentowana rola czasu w badaniach zachowań klientów. Omówiono możliwości zastosowania analizy trendu i sezonowości w badaniach klientów.
MODUŁ 5
W module piątym została zaprezentowana metoda wyceny wartości klienta CLV (Client Lifetime Value).
MODUŁ 6
W module szóstym została zaprezentowana istota segmentacji rynku, kryteria, a także wybrane metody profilowania i segmentacji klientów.
MODUŁ 7
Moduł siódmy zawiera opis metody RFM (Recency, Frequency, Monetary Value), pozwalającej wybierać segmenty klientów do celowanych akcji marketingowych.
MODUŁ 8
W module ósmym zostały zaprezentowane czynniki, od których zależą zachowania klienta oraz metody badania współzachowania cech (korelacje).
MODUŁ 9
W module dziewiątym wcześniejsze rozważania dotyczące współzachowania zostały wzbogacowane o analizę przyczynowo-skutkową. Zaprezentowano możliwości wykorzystania analizy regresji liniowej w badaniu zachowań klienta.
MODUŁ 10
W module dziesiątym zostały zaprezentowane metody naiwne i średnie prognozowania, które można wykorzystać w przewidywaniu zachowań klientów.
Kurs bezpłatny, dostępny na platformie navoica.pl. Konieczna rejestracja w serwisie.
Organizator: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bezpłatne zaświadczenie o ukończeniu kursu (po uzyskaniu minimum 51% punktów z każdego testu)