Wykorzystanie analizy sensorycznej i badań konsumenckich w projektowaniu i doskonaleniu produktów

Offer image

Terminy:

W tym momencie brak dostepnych terminów

Analiza sensoryczna oraz badania konsumenckie stanowią fundament skutecznego projektowania i doskonalenia produktów spożywczych, pozwalając na dopasowanie właściwości organoleptycznych do potrzeb i oczekiwań odbiorców. Umiejętne wykorzystanie tych narzędzi umożliwia nie tylko bieżącą ocenę jakości i akceptowalności produktów, lecz także optymalizację receptur, identyfikację wyróżników sensorycznych oraz przewidywanie preferencji konsumenckich w oparciu o obiektywnie zweryfikowane dane. Kluczowe jest tu połączenie wiedzy z zakresu metod analizy sensorycznej i badań konsumenckich z kompetencjami w zakresie planowania testów oraz analizy wyników.

Szkolenie przygotowuje uczestników do prowadzenia badań wspierających rozwój nowych produktów oraz podejmowanie decyzji technologicznych i marketingowych w oparciu o wyniki analizy sensorycznej i badań konsumenckich.

Usługa:
Szkolenie/Kurs
Poziom:
Zaawansowany

Szkolenie kierowane jest do technologów, specjalistów ds. jakości, pracowników działów badań i rozwoju (R&D), marketingu oraz członków zespołów sensorycznych, którzy uczestniczą w projektowaniu produktów lub podejmowaniu decyzji opartych na danych sensorycznych i konsumenckich.

1. Rola analizy sensorycznej i badań konsumenckich w procesie tworzenia i doskonalenia produktów.

2. Metodologia badań sensorycznych i ich zastosowanie – analiza ekspercka vs. ocena konsumencka.

3. Zastosowanie metod analizy sensorycznej w ocenie produktów charakterystyka i zastosowanie metod różnicowych, metod skalowania i sensorycznej analizy opisowej w optymalizacji produktu.

4. Zastosowanie metod analizy sensorycznej w badaniach konsumenckich.

5. Badania konsumenckie – testy preferencji, akceptacji, testy hedoniczne.

6. Zogniskowane wywiady grupowe jako narzędzie pogłębionej analizy oczekiwań konsumentów.

7. Analiza danych z badań sensorycznych oraz badań konsumenckich i ich wykorzystanie w procesie projektowania.

8. Wykorzystanie danych w podejmowaniu decyzji marketingowych i technologicznych.

9. Przegląd trendów konsumenckich.

10. Pytania i odpowiedzi

Kontakt:

tel. +48 501 227 428

e-mail: info@ergosquare.pl

Uczestnik otrzymuje:

·   Materiały szkoleniowe

·   Możliwość konsultacji w czasie i po szkoleniu

·   Certyfikat ukończenia szkolenia w języku polskim

Pozostałe korzyści:

Szkolenie koncentruje się na praktycznym zastosowaniu analizy sensorycznej i badań konsumenckich w procesie projektowania oraz doskonalenia produktów spożywczych. Celem jest przedstawienie metod badań oraz zapoznanie uczestników z możliwościami wykorzystania danych przy podejmowaniu decyzji dotyczących doskonalenia produktów spożywczych.

Uczestnicy nauczą się, jak planować i prowadzić badania sensoryczne oraz konsumenckie, jak analizować i interpretować wyniki oraz wykorzystywać je w procesie rozwoju i optymalizacji produktów.

Ta informacja nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 ze zm.) oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).