Kurs przygotowuje do samodzielnego korzystania z umiejętości mówienia, czytania i słuchania oraz pisania w połączeniu z nabytą wiedzą w zakresie gramatyki i słownictwa na poziomie A1 według ESOKJ; potwierdza kształtowanie kompetencji społecznych: przełamanie bariery mówienia, wprowadzenie nawyku myślenia po angielsku oraz samodzielnej pracy nad rozwojem języka.
Firmy i instytucje
Kurs przeznaczony jest dla osób które nigdy wcześniej nie mały kontaktu z językiem angielskim lub był on w niewielkiej ilości. Kurs prowadzony jest w formie online jako zajęcia indywidualne. Zajęcia indywidualne w szkole McGregor skupiają się na komunikacji oraz ćwiczeniu mówienia i interakcji potrzebnych w życiu codziennym. Dążymy do tego aby kursant jak najszybciej zaczął komunikować się i brał czynny udział w prostych rozmowach i dialogach", "Równocześnie rozwijamy umiejętności słuchania, czytania ze zrozumieniem oraz pisania przy równoczesnym poznawaniu nowego słownictwa oraz struktur gramatycznych na poziomie A1 zgodnie z Państwa potrzebami.
W nauczaniu indywidualnym proponujemy podejście eklektyczne, które umożliwia wybór technik i form pracy odpowiednich dla kursanta. Zalecamy stosowanie wielu różnorodnych technik nauczania, tak aby dotrzeć do kursanta i w pełni wykorzystać jego potencja", "Nasza szkoła szczególny nacisk kładzie na wykształcenie szeroko rozumianej kompetencji komunikacyjnej. Takie podejście prezentuje też powszechnie akceptowany dokument Rady Europy – Europejski System Opisu Kształcenia Językowego. Kształtowaniu kompetencji komunikacyjnej sprzyja taka organizacja procesu dydaktycznego, w której kursant może uczestniczyć w możliwie wielu organizowanych przez lektora sytuacjach, które gwarantują wykorzystanie języka obcego w sposób zbliżony do naturalnych sytuacji i komunikowania się w życiu codziennym. Praca ta może być również wspomagana przez podejście Task-Based Learning", "Kursanci mają osiągnąć określony cel komunikacyjny przy użyciu posiadanej wiedzy. Podejściu komunikacyjnym w głównej mierze przeważają ćwiczenia mające charakter aktywizujący np. dialogi, dyskusje, symulacje, odgrywanie roli. W zakresie nauczania gramatyki proponujemy stosowanie metody indukcyjnej polegającej na samodzielnym odkrywaniu zjawisk systematycznie pojawiających się w języku przez kursanta oraz samodzielnego formułowania hipotez dotyczących reguł gramatycznych
W zakresie nauczania słownictwa proponujemy podejście leksykalne, kładące nacisk na nauczanie i zapamiętywanie wyrazów w kontekście oraz w związkach z innymi wyrazami (np. kolokacje).Przykładowe techniki nauczania umiejętności językowych wykorzystywane w wymienionych powyżej metodach nauczania języka angielskiego jako języka obcego to: pytania otwarte, dialogi, pytania prawda/fałsz, pytania wielokrotnego wyboru, uzupełnianie luk, dryle, symulacje, odgrywanie ról, gry i zabawy komunikacyjne, ćwiczenia z luką informacyjną, dialogi, dyskusje, dryle, praca z fiszkami.
Przed przystąpieniem do kursu weryfikujemy poziom znajomości języka angielskiego poprzez wykonanie testu diagnostycznego w wersji online oraz krótkiej rozmowy kwalifikacyjnej, która potwierdzi poziom znajomości języka angielskiego, "Sprawdzamy również dyspozycyjność Państwa, abyśmy mogli zaproponować najbardziej odpowiednie dni i godziny zajęć.
Dyplom ukończenia szkolenia, materiały dydaktyczne. Materiały na zajęcia indywidualne są przygotowane przez lektora i są dostosowane do indywidualnych potrzeb kursanta i wspomagają Państwa proces uczenia się na zajęciach jak również poza nimi.
Na zakończenie kursu będą Państwo samodzielnie rozpoznawać, definiować, kategoryzować, nazywać i samodzielnie stosować słownictwo na poziomie A1 nie tylko w słuchaniu i czytaniu ale również w tworzeniu wypowiedzi ustnych i pisemnych z zakresu: cyfry 1-100; dni tygodnia; miesiące; kolory; państwa i narodowości; praca; rodzina; czynności codzienne; zainteresowania; czas wolny.\n\nNa zakończenie kursy będą Państwo samodzielnie rozpoznawać, identyfikować, porównywać oraz samodzielnie stosować struktury gramatyczne na poziomie A1 nie tylko w słuchaniu i czytaniu ale również w tworzeniu wypowiedzi ustnych i pisemnych w zakresie: czasownik „be”; have got; czas present simple; zwroty „there is”, „there are”; rzeczowniki liczba pojedyncza i mnoga; przyimki, przymiotniki.
Mówienie: na zakończenie kursu będą Państwo samodzielnie stosować podstawowe zwroty potoczne i wyrażenia dotyczące życia codziennego. Będą Państwo przedstawiać siebie i innych oraz formułować pytania z zakresu życia prywatnego, dotyczące np. miejsca, w którym mieszka, ludzi, których zna i rzeczy, które posiada. Będą Państwo prowadzić bardzo prostą rozmowę, pod warunkiem, że rozmówca będzie mówi wolno, zrozumiale i będzie gotowy do pomocy.
Słuchanie: słuchanie wymaga ciągłej pracy i nie od razu będą Państwo w stanie zrozumieć i wychwycić wszystkie niezbędne informacje. Potrzebne są ćwiczenia oraz systematyczna praca. Na zakończenie kursu będą Państwo z pomocą lektora wykonywali polecenia lektora prowadzącego kurs, będą Państwo wychwytywali ze słuchu poszczególne informacje takie jak: kiedy, gdzie, o której godzinie, z kim, za ile, co i kto, precyzowali czy podana informacja jest prawdziwa lub fałszywa z odsłuchanym nagraniem.
Czytanie: na zakończenie kursu będą Państwo samodzielnie czytali ze zrozumieniem takie proste teksty jak : bardzo proste maile, blogi, oraz opowiadania. Będą Państwo próbowali określali główną myśl prostego tekstu czytanego, precyzowali czy dane zdania są prawdziwe czy fałszywe w odniesieniu do tekstu.
Pisanie: na zakończeniu kursu będą Państwo budowali samodzielnie bardzo proste teksty użytkowe, używając słownictwa oraz struktur gramatycznych z którymi zapoznali się Państwo na kursie taki jak: formularze oraz bardzo proste maile. Będą Państwo stosowali bardzo prosty format tekstu użytkowego, bardzo proste struktury gramatyczne i leksykalne charakterystyczne dla wypowiedzi głównie nieformalnych poznane na kursie oraz poprawnie stosować interpunkcje i zasady pisowni.
["Będą Państwo zmotywowani pozytywnie do dalszego poszerzania wiedzy z języka angielskiego; do samodzielnej pracy w domu nad rozwojem umiejętności mówienia, słuchania , czytania oraz pisania przy równoczesnej pracy nad rozbudowaniem struktur leksykalno gramatycznych."]