First Time Manager – fundamenty roli lidera

Offer image

Terminy:

W tym momencie brak dostepnych terminów

Szkolenie ma na celu kompleksowe przygotowanie uczestników do roli lidera, stratega i szefa zespołu. Pomaga rozwinąć umiejętności zarządzania zespołem, motywowania pracowników oraz budowania atmosfery współpracy w firmie. Uczestnicy zyskują wiedzę i praktyczne narzędzia umożliwiające efektywne zarządzanie oraz realizację celów strategicznych organizacji.

Usługa:
Szkolenie/Kurs
Poziom:
Zaawansowany

Szkolenie dedykowane jest:

  • Osobom przygotowującym się do roli menedżera.
  • Pracownikom awansującym na stanowiska kierownicze (np. przechodzącym z roli współpracownika do roli szefa).
  • Nowym liderom, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności zarządzania zespołem.

Moduł I. Rola lidera – co oznacza awans na stanowisko kierownicze?

  • Osobiste „why” (dlaczego chcę być/jestem szefem) i koncepcja Simon Sinek. Zasady budowania autentyczności.
  • Rola szefa – blaski i cienie, czyli na co należy się przygotować?
  • Rola i odpowiedzialność szefa. Moja odpowiedzialność – zawodowy i osobisty punkt widzenia, a oczekiwania pracodawcy.
  • Co buduje autorytet lidera? – case study.
  • Jak budować siłę psychologiczną i pewność siebie?

Moduł II. Zarządzanie zespołem – od czego zacząć?

  • Exposé kierownika (celowość i wskazówki dotyczące jego wykonania) wraz z zestawem porad dla osób nowych w firmie i osób awansujących z zespołu. Arkusz lidera.
  • Rola szefa, a role członków zespołu (komunikowanie celów stanowiskowych członkom zespołu).
  • Przywództwo sytuacyjne według K. Blancharda (style zarządzania a etap rozwoju pracownika). Analiza własnych zespołów.
  • Jak dopasować odpowiedni styl zarządzania do pracownika?
  • Jak zbudować dobre zespoły? – długoterminowe działanie zapobiegające dysfunkcjom zespołowym (P. Lencioni).

Moduł III. Zarządzanie zadaniami

  • Podstawowe zasady priorytetyzacji zadań własnych i zadań wspierających zespół (matryca D. Eisenhowera).
  • Jednominutowy menedżer spotyka małpę, czyli jak nie zabierać pracy swojemu zespołowi.
  • Cele długoterminowe, złożone i trudne – SMARTny cel – jak przygotować się do procesu delegowania zadań?
  • Rozmowa delegująca – arkusz lidera.

Moduł IV. Komunikacja z zespołem i jednostką

  • Dlaczego nie możemy zrezygnować z komunikacji?
  • Model DISC w praktyce komunikacyjnej z zespołem i jednostką (dobre praktyki). Ścieżki dostępu.
  • Ścieżki dostępu – jak dopasować komunikację do odpowiedniego typu?
  • Udzielanie informacji – zasady informacji zwrotnej – feedback czy feedforward (dobór metod do sytuacji, arkusz lidera)
  • Rozmowa coachingowa i rozmowa o problemie.

Moduł IV. Osobista strategia lidera

  • Cotygodniowy przegląd.
  • Osobista strategia lidera (o czym szef musi pamiętać, co planować i weryfikować?).
  • Trudne sytuacje oraz skutki zaniechań liderskich.
  • Warsztaty praktyczne z ćwiczeniami na bazie przykładów uczestników.
  • Dyskusje i panele tematyczne.
  • Analiza przypadków (case studies).
  • Wykłady i ćwiczenia praktyczne w oparciu o cykl Kolba.
  • E-konsultacje z trenerem po zakończeniu szkolenia.

Kontakt ws. szkolenia: (22) 224 21 95, 603 906 655, biuro@humanskills.pl

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT=zw.

Sprawdź czy możesz pozyskać dofinansowanie do szkolenia: Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS) Skorzystaj z dofinansowania dla firm na realizację szkoleń (duże, średnie, małe oraz mikroprzedsiębiorstwa), o ile w Twojej firmie zatrudniają min. jedną osobę na umowę o pracę.

Uczestnik otrzymuje:

Certyfikat ukończenia kursu w Human Skills.

Wiedza:

  • Kluczowe aspekty roli lidera i szefa.
  • Zasady tworzenia exposé kierownika.
  • Reguły skutecznej komunikacji z zespołem.
  • Zasady delegowania i monitorowania zadań.
  • Metody zarządzania zespołem i budowania jego potencjału.

Umiejętności:

  • Przyjmowanie odpowiedzialności za obowiązki kierownicze.
  • Skuteczna komunikacja w oparciu o model DISC.
  • Prowadzenie dialogu z pracownikami i spotkań zespołowych.
  • Budowanie osobistej strategii lidera.
  • Zarządzanie i motywowanie zespołu w dynamicznym środowisku pracy.

Kompetencje społeczne:

  • Budowanie atmosfery współpracy w zespole.
  • Wzmacnianie relacji z pracownikami poprzez otwartą komunikację.
  • Umiejętność podejmowania decyzji w niepewnych warunkach.
  • Zarządzanie zmianą w organizacji.
  • Rozwój empatii i zrozumienia dla potrzeb pracowników.

Pozostałe korzyści:

  • Dostęp do wysokiej jakości materiałów szkoleniowych.
  • Rozwój warsztatu lidera w praktycznym i nowoczesnym kontekście.