527,67 zł
21 lip 2025
Online

Centralny Rejestr Umów (CRU) w jednostkach sektora finansów publicznych

Wybrany termin:

Termin:

21 lip 2025

Miejsce:

Online

Czas trwania:

6 godz.

Prowadzący:

Logo
Małgorzata Czartoryska

Cena:
netto:

527,67 zł
429,00 zł

Centralny Rejestr Umów (CRU) to nowe narzędzie służące zapewnieniu większej przejrzystości i jawności gospodarowania środkami publicznymi przez jednostki sektora finansów publicznych. Obowiązek rejestracji umów zawieranych przez instytucje publiczne wiąże się z nowelizacją przepisów ustawy o finansach publicznych i wprowadza istotne zmiany w pracy administracji. Wdrożenie CRU oznacza konieczność przystosowania wewnętrznych procedur, wyznaczenia odpowiedzialnych osób i dostosowania sposobu obiegu dokumentów. 

Nasze szkolenie pomoże Ci dobrze przygotować się do nowych wymogów i zrozumieć wszystkie kluczowe aspekty systemu.

Usługa:
Szkolenie/Kurs
Poziom:
Zaawansowany
Kategorie:

Zapraszamy wszystkie osoby zainteresowane działaniem Centralnego Rejestru Umów - systemu teleinformatycznego wprowadzonego w celu zapewnienia przejrzystości i jawności gospodarowania środkami publicznymi przez jednostki sektora finansów publicznych (JSFP).

Obowiązek rejestrowania umów to nowy element w systemie kontroli publicznej, który znacząco wpłynie na sposób funkcjonowania administracji publicznej.

Od kiedy obowiązuje Centralny Rejestr Umów?

  • Od 1 stycznia 2026 r. – obowiązek dla jednostek rządowych.
  • Od 1 lipca 2026 r. – obowiązek dla jednostek samorządu terytorialnego.
  • Od 1 stycznia 2027 r. – obowiązek dla pozostałych jednostek sektora finansów publicznych.
  1. Podstawy prawne obowiązku prowadzenia rejestru umów, zasada jawności i przejrzystości finansów publicznych oraz uzasadnienie dla wprowadzenia nowej regulacji prawnej.
  2. Terminy wejścia w życie obowiązku prowadzenia Centralnego Rejestru Umów, zróżnicowanie podmiotowe w stosowaniu przepisów ustawy (1 stycznia 2026 r., 1 lipca 2026 r., 1 stycznia 2027 r.), a także zmiany w katalogu wyłączeń podmiotowych.
  3. Definicja rejestru umów, dopuszczalna forma jego prowadzenia, zagadnienie wzoru Rejestru – czy zostanie określony urzędowy wzór oraz czy należy spodziewać się aktu wykonawczego w formie rozporządzenia.
  4. Jak skutecznie wdrożyć proces wprowadzania danych do Centralnego Rejestru Umów w jednostce organizacyjnej (m.in. wymagania w zakresie ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa informacji, analiza ryzyka, opracowanie regulacji wewnętrznych, wyznaczenie odpowiedzialnych stanowisk, zasady odpowiedzialności, Rejestr a dostęp do informacji publicznej).
  5. Umowa jako informacja publiczna – które umowy mogą podlegać ujawnieniu (główne kryterium rejestrowania: dostępność umowy w ramach procedury dostępu do informacji publicznej).
  6. Wartość umowy jako podstawa do wpisania jej do Rejestru – progowe kwoty wynikające z przepisów prawa.
  7. Zakres informacji o umowach jednostek sektora finansów publicznych podlegających wpisowi do Rejestru, zasady dotyczące umów spełniających kryterium wartościowe, ale zawartych przed datą wejścia w życie obowiązku rejestracji, oraz zmiany w katalogu wyłączeń przedmiotowych.
  8. Czy umowy zawarte przed obowiązywaniem przepisów o rejestrze muszą zostać ujawnione w Centralnym Rejestrze Umów?
  9. Czy dokumenty takie jak faktura lub rachunek również uznawane są za umowy?
  10. Czy aneks do umowy podlega obowiązkowi wpisu do Rejestru?
  11. Czy porozumienia i inne formy kontraktów również powinny być rejestrowane?
  12. Od kiedy obowiązuje obowiązek wpisywania umów do Rejestru – zagadnienie tzw. przesłanki temporalności.
  13. Rodzaje umów publikowanych w Rejestrze – analiza przypadków, próg wartościowy, forma zawarcia, zmiany treści umowy, uzupełnienia – oraz terminy ujawnienia informacji w Rejestrze.
  14. Dostęp do informacji zamieszczonych w Rejestrze – status danych publicznych i wyłączenie z obowiązku udostępniania informacji publicznej w trybie wnioskowym (UDDIP).
  15. Wyłączenia i ograniczenia dotyczące rejestracji umów w CRU – art. 12 ust. 1 PZP i art. 5 ust. 1, 2, 2a UDDIP (m.in. prawo do prywatności, dostępność danych publicznych, ochrona danych osobowych, tajemnica przedsiębiorcy, wyjątki, osoby pełniące funkcje publiczne).
  16. Osoba odpowiedzialna w jednostce sektora finansów publicznych za prowadzenie Rejestru – projektowane zmiany w zakresie odpowiedzialności.
  17. Sankcje za brak zamieszczenia informacji w rejestrze umów lub za podanie w nim danych niezgodnych z rzeczywistością – planowane zmiany w przepisach.

Telefon:

+48 510 810 990

Email:

biuro@pelniwiedzy.pl

Uczestnik otrzymuje:

  • Certyfikat- Wersja elektroniczna
  • Udział w wydarzeniu na żywo
  • Materiały szkoleniowe
  • Oprawiony Certyfikat (99.00 zł)

Pozostałe korzyści:

Biorąc udział w naszym szkoleniu:

  1. Poznasz aktualne podstawy prawne dotyczące obowiązku prowadzenia Centralnego Rejestru Umów (CRU).
  2. Zdobędziesz praktyczną wiedzę, jak przygotować jednostkę do wdrożenia Centralnego Rejestru Umów.
  3. Nauczysz się, które umowy i dokumenty podlegają rejestracji w CWU, a które są z niej wyłączone.
  4. Dowiesz się, jak prawidłowo organizować proces wprowadzania danych do CRU z uwzględnieniem ochrony danych osobowych i bezpieczeństwa informacji.
  5. Zrozumiesz, jakie obowiązki spoczywają na Twojej jednostce i jakie mogą być konsekwencje za brak realizacji tych obowiązków.
  6. Otrzymasz wskazówki, jak przygotować dokumentację wewnętrzną i wyznaczyć osoby odpowiedzialne za obsługę rejestru.

Inni oglądali również

Szkolenie/Kurs

„Sygnaliści” w Jednostkach Samorządu Terytorialnego oraz ich Jednostkach Organizacyjnych - w świetle ustawy o ochronie sygnalistów z 14 czerwca 2024 r.

Offer image
499,00 zł
30 wrz 2025
8 godz.
Online
W dniu 14 czerwca 2024 r. opublikowano ustawę o ochronie sygnalistów, która ma na celu implementację dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii.Szkolenie skierowane jest do pracowników Urzędów Gmin oraz ich jednostek organizacyjnych, w szczególności z referatów administracyjnych, finansów i budżetu oraz funduszy zewnętrznych, planowania inwestycji, osób odpowiedzialnych za spójnośći tworzenie procedur w Urzędzie. Ponadto dedykowane jest dla pracowników działów prawnych oraz osób zajmujących się ochroną danych osobowych.Cele szczegółowe:Zrozumienie podstaw prawnych – uczestnicy poznają genezę, przedmiot oraz zakres regulacji dotyczących ochrony sygnalistów, w tym różnice między dyrektywą unijną a polską ustawą.Rozpoznanie kluczowych definicji – wyjaśnienie pojęć takich jak sygnalista, zgłoszenie naruszenia, działania następcze, kanały zgłoszeniowe oraz ochrona zgłaszających.Przygotowanie do wdrożenia wewnętrznych procedur – uczestnicy dowiedzą się, jak organizować wewnętrzne kanały zgłoszeniowe, jakie procedury wdrożyć i kto ponosi odpowiedzialność za ich realizację w JST.Zasady obsługi zgłoszeń – omówienie zasad działania zewnętrznego systemu zgłoszeniowego, w tym roli organów publicznych i centralnych w podejmowaniu działań następczych.Ochrona sygnalistów i zakaz działań odwetowych – zapewnienie zgodności działań JST z przepisami o ochronie sygnalistów, w tym stosowanie mechanizmów zapobiegających działaniom odwetowym wobec zgłaszających naruszenia.Zasady przetwarzania danych osobowych – wpływ przepisów o whistleblowingu na ochronę danych osobowych i obowiązki JST w zakresie przetwarzania oraz przechowywania zgłoszeń.Praktyczne aspekty wdrożenia – omówienie regulaminów, rejestrów zgłoszeń, formularzy oraz procedur niezbędnych do zgodnego z prawem funkcjonowania systemu ochrony sygnalistów w JST.
Logo firmy
Sedno Training
Studia podyplomowe

Analityka danych z wykorzystaniem języka SQL oraz narzędzi Business Intelligence

Offer image
8870,00 zł
10 paź 2025
205 godz.
Online
W ostatnich latach obserwowany jest nieustanny wzrost znaczenia analizy danych w otoczeniu biznesowym. W erze bardzo szybko przyrastającej ilości zbieranych danych, tradycyjne narzędzia i arkusze kalkulacyjne są niewystarczającymi narzędziami do formułowania wniosków i podejmowania odpowiednich akcji. Program studiów powstał w oparciu o dwa spostrzeżenia dotyczące trendów wprost z rynku pracy: Język SQL jest najczęściej pojawiającym się wymogiem i pewnym minimum w kontekście ofert pracy na stanowisko analityka. Jednocześnie, poziom znajomości tego zagadnienia wśród osób rozpoczynających pracę w obszarze analityki pozostaje względnie niski. Business Intelligence jest nowym, szybko rozwijającym się obszarem, który będzie absorbował coraz większą liczbę wykwalifikowanych specjalistów.Studia podyplomowe przygotowują słuchaczy do poznania i dalszego rozwoju w obu dziedzinach.Głównym celem studiów podyplomowych „Analityka danych z wykorzystaniem języka SQL (w bazach danych Oracle) oraz narzędzi Business Intelligence (Power BI i Tableau)” jest szeroko rozumiany rozwój umiejętności pracy z danymi u słuchaczy - od pozyskania ich bezpośrednio z dowolnej bazy danych, przez wstępną obróbkę i przygotowanie do analizy, wizualizację oraz raportowanie i prezentację. Program studiów, jak i proponowana metoda kształcenia, skonstruowane zostały pod kątem wiedzy praktycznej - 100% zajęć prowadzonych jest przez praktyków biznesowych z wielkim doświadczeniem i ma formę warsztatową przy komputerach. Uczestnicy zapoznają się ze stosowanymi przez analityków metodami oraz narzędziami stosowanymi podczas przetwarzania danych. Nabędą ważną umiejętność pracy z danymi w sposób wydajny i efektywny. W ten sposób, słuchacze będą gotowi, aby bezpośrednio po studiach wykorzystywać wiedzę w pracy zawodowej, jak i będą potrafili samodzielnie rozszerzać swoje kompetencje w dowolnym kierunku z zakresu szeroko pojętej analityki danych.
Logo firmy
Uniwersytet Warszawski

Szkolenia i Kursy które mogą Cię zainteresować