5000,00 zł
25 paź 2025 - 30 cze 2026
Kraków

Animacja kultury i public design

Offer image
Wybrany termin:

Termin:

25 paź 2025 - 30 cze 2026

Miejsce:

Kraków

Czas trwania:

240 godz.

Cena:

5000,00 zł

Dodatkowe informacje
kierownik studiów: dr Bożena Jaskowska

Termin rejestracji elektronicznej: 2025-06-01 - 2025-09-30

Pozostałe terminy:

W tym momencie brak dostepnych innych terminów

Chcesz działać twórczo w przestrzeni publicznej, tworzyć wydarzenia kulturalne i angażować lokalną społeczność? Studia podyplomowe „Animacja kultury i public design” to intensywny, 2-semestralny program, który da Ci praktyczne narzędzia, menedżerskie kompetencje i kreatywną energię do pracy w instytucjach kultury, bibliotekach i projektach społecznych. Poznaj nowoczesne technologie, naucz się projektować działania animacyjne i zmieniaj otoczenie – z pasją i profesjonalizmem!

Cel studiów

  • przygotowanie merytoryczne do pracy w charakterze animatora kultury i sztuki w bibliotekach oraz instytucjach publicznych zajmujących się kulturą, sztuką i nauką,
  • zdobycie praktycznych umiejętności prowadzenia działań animacyjnych skierowanych do różnych grup społecznych: dzieci, młodzieży, dorosłych i seniorów,
  • wykształcenie kompetencji organizatorskich i menedżerskich w zakresie zarządzania projektami w przestrzeni publicznej,
  • nabycie praktycznej wiedzy i umiejętności z zakresu projektowania graficznego na potrzeby animacji kultury,
  • zapoznanie z nowoczesnymi technologiami i narzędziami wspierającymi animację kultury i projektowanie usług publicznych,
  • przygotowanie do działań w środowisku lokalnym promującym miejsce (przestrzeń) wraz z charakterystycznymi dla niego tradycjami i obrzędowością, regionalnym dziedzictwem kulturowym oraz lokalnym produktem kulturowo-turystycznym,
  • przygotowanie do uczestniczenia w projektach społecznych, kulturalnych, obywatelskich, gospodarczych i in.
  • inspirowanie do tworzenia kreatywnych i wartościowych inicjatyw twórczych, mających pozytywny wpływ na społeczność lokalną.
Usługa:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany

Warunki przyjęcia na studia: Ukończenie studiów I lub II stopnia lub studiów jednolitych magisterskich na dowolnych kierunkach.

Semestr 1:

  • Narzędzia i techniki animacji kultury
  • Diagnozowanie potrzeb i badania użytkowników
  • Animacja czasu wolnego I
  • Projektowanie graficzne I
  • Zarządzanie projektami
  • Infobrokering i research w animacji kultury
  • Animacja sytuacji twórczych – warsztat
  • Narzędzia SI w pracy animatora kultury
  • Event design
  • Kulturalny start-up I

Semestr 2:

  • Środowisko oddziaływań animacyjnych
  • Ocena jakości usług kulturalnych
  • Projektowanie i organizacja wystaw
  • Animacja czasu wolnego II
  • Marketing sztuki i PR
  • Projekty grantowe
  • Metody pracy w zespole
  • Projektowanie graficzne II
  • Kulturalny start-up II

Studia mają charakter praktyczny i warsztatowy, dzięki czemu absolwent potrafi indywidualnie i zespołowo projektować, organizować i realizować różnorodne inicjatywy kulturalne oraz twórcze w przestrzeni publicznej. Analizie zostaną poddane konkretne przypadki animacji z uwzględnieniem specyfiki środowiska lokalnego. Omówione zostaną również najnowsze trendy w organizacjach sektora kultury i zarządzanie partycypacyjne w instytucjach kultury. Efektem końcowym i warunkiem ukończenia studiów jest opracowanie i zaprezentowanie projektu „Kulturalny start-up” dotyczącego wybranego obszaru animacji kultury wśród dowolnej grupy odbiorców: dzieci, młodzieży, dorosłych, seniorów albo adresowanego do lokalnej społeczności z wykorzystaniem nabytych podczas studiów umiejętności.

Biuro Rekrutacji

ul. Podchorążych 2, 30-084 Kraków

pokój 51, parter;

e-mail: rekrutacja.podyplomowe@uken.krakow.pl

tel. 12 662 74 80

Uczestnik otrzymuje:

Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych

Wiedza:

Absolwent:

  • Ma wiedzę z zakresu nauk o komunikacji społecznej i mediach oraz dziedzin pokrewnych.
  • Zna adekwatną terminologię odnoszącą się do praktyki i teorii animacji kultury w sektorze publicznym.
  • Rozumie istotę kulturowych usług publicznych oraz ich znaczenie w rozwoju społecznym.
  • Ma wiedzę z zakresu organizacji pracy w różnych instytucjach kultury i form współpracy z otoczeniem.
  • Zna techniki i narzędzia animacji kultury oraz metody zarządzania projektami.
  • Zna cechy środowiska oddziaływań animacyjnych.
  • Rozumie znaczenie nowoczesnych metod marketingowych i public relations w działalności kulturalnej.
  • Ma uporządkowaną wiedzę z zakresu narzędzi i technik animacji kultury oraz komunikacji wizualnej.
  • Zna formy pracy z użytkownikiem instytucji kultury i wie, jak diagnozować jego potrzeby.
  • Orientuje się we współczesnych trendach projektowania usług w sektorze publicznym.
  • Ma wiedzę na temat doboru i wykorzystania technologii cyfrowych w twórczej pracy z lokalną społecznością.

Umiejętności:

Absolwent:

  • W sytuacjach profesjonalnych umie wykorzystać wiedzę teoretyczną i praktyczną oraz posługiwać się pojęciami właściwymi dla nauk o komunikacji społecznej i mediach oraz sztuk plastycznych.
  • Umie analizować i interpretować zjawiska społeczne, diagnozować potrzeby odbiorców oraz realizować projekty kulturalne w przestrzeni publicznej.
  • Umie zastosować metody i techniki animacji kultury z odbiorcą w każdym wieku.
  • Wie, jak zarządzać projektem, organizować pracę w zespole, pozyskiwać fundusze oraz oceniać jakość usług kulturalnych.
  • Umie diagnozować potrzeby społeczne i dopasować projekt kulturalny lub artystyczny do potrzeb odbiorców.
  • Myśli i działa kreatywnie z poszanowaniem prawa własności intelektualnej.
  • Umie zastosować nowoczesne techniki marketingowe i cyfrowe w promocji.
  • Zna zasady komunikacji wizualnej i projektowania graficznego.
  • Potrafi wykorzystywać narzędzia cyfrowe w animowaniu kultury.
  • W stopniu zaawansowanym potrafi stworzyć oprawę graficzną projektu kulturalnego, a także skutecznie animować sytuacje twórcze.
  • Umie zorganizować wystawę w wersji tradycyjnej i cyfrowej.
  • Potrafi różnicować formy pracy artystycznej w zależności od odbiorcy.

Kompetencje społeczne:

Abslowent:

  • Jest świadomy wiedzy i umiejętności wyniesionych ze studiów.
  • Rozumie, że w przyszłości należy je permanentnie uzupełniać.
  • Aktywnie uczestniczy w życiu kulturalnym środowiska, w którym pracuje.
  • Kształtuje i rozwija własne zainteresowania kulturalne; jest gotów do pracy z ekspertami w danej dziedzinie.
  • Ma świadomość roli związanej z pracą w sektorze kultury i sztuki oraz odpowiedzialności za tworzenie usług kulturowych w sektorze publicznym.
  • Rozumie znaczenie wartości humanistycznych i wrażliwości artystycznej w świecie zdominowanym przez technologie informatyczne.
  • Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w zakresie podejmowanych inicjatyw kulturowych i twórczych.
  • Docenia tradycję i dziedzictwo kulturowe ludzkości oraz rolę działań w środowisku lokalnym promującym miejsce (przestrzeń) wraz z charakterystycznymi dla niego tradycjami i obrzędowością, regionalnym dziedzictwem kulturowym oraz lokalnym produktem kulturowo-turystycznym.
  • Wykazuje aktywność w samodzielnym i zbiorowym uczestnictwie we współczesnych procesach komunikowania masowego, świadomie radzi sobie z jego złożonością oraz interferencjami oraz kształtuje wobec nich stosowne postawy etyczne.

Pozostałe korzyści:

Studia doskonalące dają przygotowanie merytoryczne do pracy w charakterze animatora kultury i sztuki w bibliotekach oraz różnego rodzaju instytucjach publicznych zajmujących się usługami z zakresu kultury, sztuki i nauki. Absolwent zdobywa solidne podstawy organizatorskie i menedżerskie z zarządzania projektami w przestrzeni publicznej oraz zdobywa kompetencje z zakresu animacji kultury wśród dzieci, młodzieży, osób dorosłych i seniorów.

Absolwent studiów:

  • jest przygotowany do pełnienia funkcji animatora kultury w bibliotekach, instytucjach kultury i rekreacji, szkołach, świetlicach środowiskowych, ośrodkach naukowych, galeriach, działach edukacyjnych muzeów, klubach osiedlowych, wspólnotach samorządowych, stowarzyszeniach twórczości nieprofesjonalnej, klubach, kołach zainteresowań oraz organizacjach pozarządowych,
  • posiada solidne podstawy organizatorskie, menedżerskie i komunikacyjne, pozwalające na efektywne zarządzanie projektami kulturalnymi w przestrzeni publicznej,
  • umie posługiwać się językiem komunikacji wizualnej i sprawnie projektować grafikę na potrzeby animacji kultury,
  • jest zdolny do projektowania oraz realizacji inicjatyw kulturalnych i twórczych dostosowanych do potrzeb różnych grup społecznych: dzieci, młodzieży, dorosłych i seniorów,
  • wykazuje się kreatywnością, umiejętnością diagnozowania potrzeb społecznych i tworzenia działań wartościowych dla lokalnej społeczności,
  • posiada wiedzę z zakresu marketingu, PR, psychologii twórczości oraz nowoczesnych narzędzi technologicznych, które wspierają proces animacji kultury,
  • jest inspiratorem działań twórczych, który potrafi łączyć różne obszary wiedzy i doświadczenia w celu wzbogacania oferty kulturalnej oraz edukacyjnej w swoim środowisku.