Zarządzanie zasobami ludzkimi

Offer image
Offer image

Terminy:

W tym momencie brak dostepnych terminów

Podstawowymi celami studiów są usystematyzowanie i aktualizacja wiedzy w zarządzaniu zasobami pracy (aspekt poznawczy) oraz kształtowanie i rozwijanie umiejętności menedżerskich nakierowanych na sprawne (efektywne, ekonomiczne i etyczne) kierowaniu ludźmi (aspekt praktyczny).

Usługa:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany

Adresaci:

  • kadra kierownicza przedsiębiorstw i organizacji publicznych;
  • pracownicy komórek personalnych przedsiębiorstw i organizacji publicznych;
  • pracownicy firm szkoleniowych, doradztwa zawodowego oraz agencji pracy;
  • osoby chcące doskonalić się w sprawach kierowaniu ludźmi;

A. PODSTAWY I UWARUNKOWANIA ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI

1. Praca kierownicza

2. Employer branding

B. OBSZARY ZADANIOWE ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI

1. Modele i strategie zarządzania zasobami ludzkimi

2. Planowanie i dobór zasobów ludzkich

3. Rozwój zasobów ludzkich i zarządzanie kompetencjami

4. Wartościowanie i ocena pracy

5. Motywowanie pracowników

C. SOCJOPSYCHOLOGICZNE ASPEKTY KIEROWANIA LUDŹMI

1. Zachowania organizacyjne

2. Budowanie zespołu

3. Komunikacja interpersonalna

4. Coaching

5. Negocjacje

6. Zarządzanie czasem pracy

7. Podejście projektowe w kształtowaniu relacji i komunikacji w zespole

D. PRAWNE ASPEKTY PRACY

1. Prawne aspekty Zarządzania Zasobami Ludzkimi

2. Pracodawca wobec pracowników z niepełnosprawnościami

E. EFEKTYWNOŚĆ ZARZĄDZANIA ZASOBAMI LUDZKIMI

1. Wycena zasobów ludzkich i controling

Zajęcia prowadzone są w formie wykładów i ćwiczeń z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, case study oraz warsztatów indywidualnych i grupowych. Słuchacze, dzięki aktywnym formom prowadzenia zajęć, mają możliwość poznania praktycznej strony omawianych zagadnień.

Obsługa administracyjna studiów

mgr Magdalena Janczyło,

tel. +89 524 55 56, tel. kom. 882 788 008

e-mail: wne.podyplomowe@uwm.edu.pl

Organizator: Wydział Nauk Ekonomicznych

Uczestnik otrzymuje:

świadectwo ukończenia studiów podyplomowych 

Umiejętności:

  • Absolwent studiów posiada kompetencje pozwalające na identyfikowanie, rozumienie oraz rozwiązywanie problemów podmiotów gospodarczych w aspektach organizacyjnym, finansowym, prawnym i społecznym.
  • Absolwent potrafi opracowywać strategie zarządzania zasobami ludzkimi w kontekście strategii ogólnej.
  • Umie planować potrzeby kadrowe, przeprowadzać rekrutację i selekcję pracowników oraz kandydatów do pracy, identyfikować i organizować procesy doskonalenia zawodowego oraz dokonywać ewaluacji szkoleń.
  • Potrafi także konstruować systemy oceniania, motywowania i wynagradzania pracowników, jak również dokonywać wartościowania i oceny pracy.
  • Jest specjalistą w zakresie pomiaru kompetencji i projektowania profili kompetencyjnych dla różnych stanowisk, funkcji i ról pełnionych w organizacji.
  • Absolwent potrafi diagnozować, a następnie kierować procesami zmian oraz kształtować kulturę organizacji. Umie zidentyfikować, zaplanować i przeprowadzić procesy wydzieleń (outsourcingu) oraz zwolnień monitorowanych (outplacementu).

Kompetencje społeczne:

  • Jest przygotowany do kierowania zespołami ludzkimi, przewidywania przyszłych stanów i procesów oraz stymulowania ich wpływu na efektywność i ekonomiczną wartość organizacji. 
  • Ma rozbudzoną wrażliwość na spełnianie potrzeb i oczekiwań wszystkich interesariuszy procesów pracy oraz działa społecznie odpowiedzialnie nie tylko w obszarach zadaniowych zarządzania zasobami ludzkimi.
  • Absolwent studiów jest dobrze przygotowany do pracy na stanowisku specjalisty ds. zasobów ludzkich w przedsiębiorstwach oraz organizacjach publicznych, w tym samorządowych oraz w organizacjach pośrednictwa pracy lub firmach szkoleniowych.
  • Może także pełnić w tych podmiotach funkcję doradcy zawodowego lub organizatora szkoleń.
  • Jest przygotowany do pełnienia funkcji lidera zmiany oraz promotora zachowań społecznie odpowiedzialnych. (uzyskane uprawnienia i kwalifikacje zawodowe, zwięzła, ogólna charakterystyka wiedzy, umiejętności, kompetencji społecznych – określenie działań do podjęcia których przygotowana będzie osoba po ukończeniu studiów podyplomowych).