Zarządzanie kapitałem ludzkim

Terminy:

W tym momencie brak dostepnych terminów

Celem studiów jest przekazanie specjalistycznej wiedzy i umiejętności związanych z zarządzaniem kapitałem ludzkim w organizacji w warunkach globalizacji. Program studiów obejmuje pogłębiony zakres zagadnień związanych z zarządzaniem pracownikami w oparciu o proces kadrowy w ujęciu całościowym wzbogacony treningiem rozwoju kompetencji osobistych.

Usługa:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany

Studia przygotowują do pracy na stanowiskach: menedżer HR specjalista ds. szkoleń specjalista ds. rekrutacji i selekcji specjalista ds. ocen pracowniczych specjalista ds. systemu wynagrodzeń kierownik działu

  1. Modele kompetencyjne w organizacji
  2. Rekrutacja personelu
  3. Dobór kandydatów do pracy
  4. System oceniania pracowników
  5. Szkolenie i rozwój pracowników
  6. Zarządzanie talentami
  7. System motywowania i wynagradzania
  8. Assessment center
  9. Outplacement
  10. Międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi
  11. Strategiczna rola kapitału ludzkiego w organizacji
  12. Organizacja funkcji personalnej w organizacji
  13. Zarządzanie zmianą w zespole
  14. Współpraca z agencją doradztwa personalnego
  15. Polityka państwa na rynku pracy
  16. Współczesne problemy zarządzania zasobami ludzkimi
  17. Prawo pracy
  18. Komunikacja interpersonalna
  19. Negocjacje
  20. Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu – szkolenie interaktywne
  21. Coaching – warsztaty
  22. Mentoring
  23. Seminarium dyplomowe

Wykłady, ćwiczenia, praca indywidualna i zespołowa, dyskusja, projekty

Kontakt:

Barbara Drygalska

tel. 56/611 46 08,

e-mail: barbara.drygalska@umk.pl 

Organizator: Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania

Uczestnik otrzymuje:

Dyplom ukończenia studiów podyplomowych UMK

Wiedza:

  • Biegle nazywa i definiuje procesy personalne w organizacji.
  • Zna nowoczesne trendy i metody wykorzystywane w procesie rekrutacji i selekcji kandydatów do pracy.
  • Zna różnorodne metody oraz kryteria okresowych ocen pracowniczych oraz przykłady ich implementacji w praktyce gospodarczej.
  • Zna zasady diagnozowania potrzeb szkoleniowych w firmie, planowania i przeprowadzania szkoleń oraz oceny ich skuteczności.
  • Klasyfikuje, opisuje i diagnozuje źródła motywacji do pracy jednostek, grup i zespołów.
  • Zna i opisuje procesy zachodzące na współczesnym rynku pracy warunkujące funkcjonowanie instytucji gospodarczych.
  • Identyfikuje i opisuje na poziomie pogłębionym procesy psychologiczne wpływające na zakłócenia w sytuacji pracy.
  • Zna i opisuje zaawansowane procedury komunikowania się w organizacji ze szczególnym uwzględnieniem komunikowania się interpersonalnego.
  • Definiuje na poziomie pogłębionym istotę mentoringu.
  • Zna przyczyny wypalenia zawodowego i zaawansowane sposoby jego zapobiegania.
  • Definiuje na poziomie pogłębionym istotę coachingu jako procesu rozwoju człowieka.
  • Zna i identyfikuje na poziomie pogłębionym uwarunkowania prawne wyznaczające standardy stosunku pracy.
  • Rozumie psychoneurologiczne podstawy zmiany i zna zasady wprowadzania zmiany w zespole.
  • Posiada wiedzę dotyczącą strategicznego zarządzania kapitałem ludzkim w organizacji, rozumie powiązania pomiędzy strategią organizacji a strategią HR.
  • Rozpoznaje wzajemne powiązania i zależności w modelu biznesowym, wpływające na sytuację strategiczną organizacji, zna narzędzia potrzebne do rozwijania potencjału pracowników i kreowania ścieżek rozwojowych oraz jakościowe oraz ilościowe miary efektywności tych działań.

Umiejętności:

  • Diagnozuje typowe i nietypowe zakłócenia w zakresie funkcji personalnej i ich przyczyny.
  • Stosuje odpowiednie i innowacyjne instrumentarium do realizacji procesów kadrowych na poziomie optymalnym.
  • Diagnozuje wymagania stanowiska pracy z uwzględnieniem podziału na różne kategorie kompetencji.
  • Projektuje procedurę rekrutacyjną i selekcyjną z uwzględnieniem ich predykcji i potrzeb organizacji.
  • Projektuje działania szkoleniowe oraz procesy ocen i rozwoju pracowników w organizacji oraz dokonuje ich ewaluacji.
  • Projektuje nowoczesne i innowacyjne systemy i programy motywowania adekwatne do specyfiki grupy pracowniczej.
  • Analizuje informacje statystyczne dotyczące rynku pracy, oblicza i interpretuje wskaźniki opisujące sytuację na rynku pracy.
  • Planuje proces mentoringu i dokonuje wyboru adekwatnych metod.
  • Konstruktywnie porozumiewa się z innymi w sytuacji zadaniowej.
  • Formułuje cele coachingu i dokonuje wyboru adekwatnych metod.
  • Podejmuje skuteczne interwencje przeciwdziałające wypaleniu zawodowemu.
  • Biegle wykorzystuje psychologiczne instrumenty wywierania wpływu w praktyce zarządzania.
  • Umie zaplanować i wprowadzić zmiany w sobie i w zespole.
  • Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do projektowania programu rozwoju talentów w organizacji.
  • Analizuje zjawiska i procesy związane z wykorzystaniem kapitału ludzkiego zachodzące w organizacji oraz potrafi je interpretować w odniesieniu do składowych modelu biznesu.
  • Potrafi stosować narzędzia w zakresie rozwijania kapitału ludzkiego w organizacji, zna jakościowe oraz ilościowe miary efektywności tych działań.

Kompetencje społeczne:

  • Inspiruje i organizuje działania własne i innych w celu przestrzegania obowiązujących zasad i utrzymania wysokiej jakości prowadzonych działań oraz zapewnienia kultury współpracy i konkurencji.
  • Potrafi prawidłowo zidentyfikować, krytycznie ocenić, rozważyć i rozstrzygnąć merytoryczne oraz etyczne dylematy związane z pojawiającymi się w pracy zagadnieniami społecznymi.
  • Posiada zdolność do ciągłego doskonalenia się i odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych.
  • Jest gotów do przejęcia odpowiedzialności za decyzje i wypełniania zobowiązań zgodnie z zasadami przedsiębiorczości i wrażliwości społecznej.
  • Szanuje i uwzględnia granice i potrzeby drugiego człowieka w planowaniu zmiany.
  • Rozumie znaczenie analizy i rozwijania kapitału ludzkiego dla realizacji strategii organizacji.