Studia Administracji: Kontrola, Nadz贸r i Audyt w Administracji Publicznej

Terminy:

W tym momencie brak dostepnych termin贸w

Studium przeznaczone g艂贸wnie dla absolwent贸w wszystkich kierunk贸w studi贸w wy偶szych, zainteresowanych funkcjonowaniem kontroli wewn臋trznej i audytu w administracji publicznej, kadry kierowniczej i pracownik贸w w urz臋dach administracji rz膮dowej szczebla centralnego i wojew贸dzkiego (w administracji zespolonej i niezespolonej) oraz w urz臋dach i jednostkach organizacyjnych tworzonych przez samorz膮dy terytorialne wszystkich szczebli. Zagadnienia kontroli, nadzoru i audytu w Administracji Publicznej przedstawi膮 s艂uchaczom pracownicy dydaktyczni Wydzia艂u Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, s臋dziowie Naczelnego S膮du Administracyjnego, jak r贸wnie偶 wysoko wykwalifikowani specjali艣ci z administracji rz膮dowej i samorz膮dowej.

Us艂uga:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany

Studia s膮 skierowane do absolwent贸w r贸偶nych kierunk贸w studi贸w wy偶szych, kadry kierowniczej i pracownik贸w urz臋d贸w administracji rz膮dowej oraz samorz膮dowej, zainteresowanych tematyk膮 kontroli, nadzoru i audytu w administracji publicznej.

Semestr I

  • Wprowadzenie do administracji publicznej i prawa administracyjnego
  • Ustr贸j administracji publicznej
  • Podstawowe problemy zarz膮dzania i organizacji w urz臋dzie administracji
  • Procedura administracyjna
  • Finanse publiczne
  • Podstawy rachunkowo艣ci w jednostce sektora finans贸w publicznych
  • Teoretyczne i prawne aspekty kontroli i nadzoru
  • Prawny system kontroli administracji publicznej
  • Nadz贸r w zdecentralizowanej administracji publicznej
  • Konwersatorium I
  • Konwersatorium II

Semestr II

  • Kontrola wewn臋trzna w jednostkach organizacyjnych administracji publicznej
  • Organizacja i technika kontroli wewn臋trznej
  • Procedury w kontroli wewn臋trznej
  • Kontrola finansowa
  • Audyt wewn臋trzny w jednostkach finans贸w publicznych
  • Metodyka i techniki audytu
  • Procedura realizacyjna audytu
  • Konwersatorium III
  • Konwersatorium IV
  • Seminarium dyplomowe

wyk艂ady, konwersatoria oraz seminaria.

Sekretariat

mgr Bernadeta Piekarska-G膮dek

Collegium Iuridicum I, pok. 325, II pi臋tro

ul. Krakowskie Przedmie艣cie 26/28,00-927 Warszawa

tel./fax. (+48 22) 55 24 316

e-mail: psa@wpia.uw.edu.pl

Uczestnik otrzymuje:

艣wiadectwo uko艅czenia studi贸w podyplomowych

Wiedza:

  • Znajomo艣膰 podstawowych poj臋膰 i teorii zwi膮zanych z administracj膮 publiczn膮 i prawem administracyjnym.
  • Wiedza na temat ustroju administracji publicznej.
  • Zrozumienie podstawowych problem贸w zarz膮dzania i organizacji w urz臋dach administracji.
  • Znajomo艣膰 procedur administracyjnych.
  • Wiedza z zakresu finans贸w publicznych.
  • Zrozumienie podstaw rachunkowo艣ci w jednostkach sektora finans贸w publicznych.
  • Wiedza na temat teoretycznych i prawnych aspekt贸w kontroli i nadzoru.
  • Znajomo艣膰 prawnego systemu kontroli administracji publicznej.
  • Wiedza na temat nadzoru w zdecentralizowanej administracji publicznej.
  • Zrozumienie metod i technik audytu wewn臋trznego.

Umiej臋tno艣ci:

  • Umiej臋tno艣膰 stosowania wiedzy teoretycznej w praktyce administracji publicznej.
  • Zdolno艣膰 do przeprowadzania kontroli wewn臋trznej w jednostkach organizacyjnych administracji publicznej.
  • Umiej臋tno艣膰 organizacji i techniki kontroli wewn臋trznej.
  • Zdolno艣膰 do przeprowadzania kontroli finansowej.
  • Umiej臋tno艣膰 prowadzenia audytu wewn臋trznego w jednostkach finans贸w publicznych.
  • Zdolno艣膰 do stosowania procedur realizacyjnych audytu.
  • Umiej臋tno艣膰 przygotowywania raport贸w z kontroli i audytu.
  • Zdolno艣膰 do analizowania i interpretowania wynik贸w kontroli i audytu.
  • Umiej臋tno艣膰 pracy w zespole audytorskim.
  • Zdolno艣膰 do efektywnego komunikowania wynik贸w audytu i kontroli.

Kompetencje spo艂eczne:

  • Zrozumienie roli etyki zawodowej w pracy audytora i kontrolera.
  • Umiej臋tno艣膰 samodzielnego i odpowiedzialnego podejmowania decyzji.
  • Zdolno艣膰 do efektywnej komunikacji z pracownikami administracji publicznej.
  • Umiej臋tno艣膰 wsp贸艂pracy w zespole.
  • Zdolno艣膰 do zarz膮dzania czasem i organizowania pracy w艂asnej.
  • Umiej臋tno艣膰 adaptacji do zmieniaj膮cych si臋 warunk贸w i wymaga艅 zawodowych.
  • Zrozumienie znaczenia ci膮g艂ego doskonalenia zawodowego.
  • Umiej臋tno艣膰 krytycznej oceny w艂asnej pracy i wynik贸w.
  • Zdolno艣膰 do rozwi膮zywania konflikt贸w.
  • Zrozumienie znaczenia przejrzysto艣ci i odpowiedzialno艣ci w administracji publicznej.