Psychologiczne Wspomaganie Rozwoju Dzieci i M艂odzie偶y z Trudno艣ciami

Offer image

Terminy:

W tym momencie brak dostepnych termin贸w

Studia Podyplomowe Psychologiczne Wspomaganie Rozwoju Dzieci i M艂odzie偶y z Trudno艣ciamis膮 studiami typu doskonal膮cego. Stanowi膮 szerokie przygotowanie teoretyczne i praktyczne w zakresie diagnozowania, stawiania hipotez oraz planowania procesu wychowawczo-terapeutycznego.

Us艂uga:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany
  • Dla os贸b, kt贸re chc膮 pomaga膰 dzieciom i m艂odzie偶y z trudno艣ciami w profesjonalny spos贸b.
  • Chc膮cych zrozumie膰 wewn臋trzny 艣wiat nietypowo rozwijaj膮cych si臋 dzieci.
  • Szukaj膮cych zar贸wno sprawdzonych jak i nowych rozwi膮za艅 w pracy z dzie膰mi i m艂odzie偶膮 z trudno艣ciami.
  • Dla os贸b, kt贸re uko艅czy艂y studia I lub II stopnia, posiadaj膮cych tytu艂 licencjata lub magistra.

Zapraszamy na nasze studia nie tylko osoby pracuj膮ce na co dzie艅 z dzie膰mi i m艂odzie偶膮, tak偶e rodzic贸w

  • Prawid艂owy i nieprawid艂owy rozw贸j cz艂owieka: trudno艣ci, zaburzenia i dysharmonie w rozwoju psychicznym, zaburzenia kliniczne u dzieci i m艂odzie偶y, dysfunkcje intelektu, proces deformowania si臋 osobowo艣ci.
  • Kompetencje wychowawcy:  komunikacja nauczyciel-rodzice-dziecko; radzenie sobie z konfliktami w relacjach dziecko-doros艂y, sytuacje trudne w nauczaniu, sposoby radzenia sobie z agresj膮 wychowank贸w, techniki tw贸rczego my艣lenia w pracy z dzie膰mi i m艂odzie偶膮, poszerzanie 艣wiadomo艣ci w艂asnej osoby jako wychowawcy (trening umiej臋tno艣ci wychowawczych, rozw贸j inteligencji emocjonalnej, zapobieganie wypaleniu zawodowemu).
  • Spo艂eczny i indywidualny kontekst trudno艣ci i zaburze艅 w rozwoju: nie艣mia艂o艣膰, nadpobudliwo艣膰 psychoruchowa i zaburzenia uwagi, trudno艣ci w kszta艂towaniu wi臋zi i formowaniu charakteru.
  • Trudno艣ci i problemy szkolne: niepowodzenia szkolne (przyczyny, konsekwencje, profilaktyka); specyficzne trudno艣ci w nauce czytania i pisania (dysleksja, dysortografia, dysgrafia, dyskalkulia); dostosowanie wymaga艅 edukacyjnych do mo偶liwo艣ci psychofizycznych ucznia
  • Problemy okresu dorastania: prawid艂owy i nieprawid艂owy rozw贸j to偶samo艣ci, obrony psychologiczne w okresie dorastania, bunt m艂odzie艅czy, syndrom presuicydalny, problemy nastolatk贸w z niepe艂nosprawno艣ci膮 intelektualn膮
  • Psychoprofilaktyka i terapia zaburze艅: terapia rodzin; socjoterapia; wspieranie rozwoju mowy, problemy i zaburzenia karmienia i od偶ywiania, autystyczne spektrum (objawy, mechanizmy, zaburzenia rodziny); zaburzenia depresyjne i l臋kowe, zachowania ryzykowne dzieci w wieku szkolnym; problematyczne u偶ywanie Internetu.

Zaj臋cia prowadzone s膮 przez nauczycieli akademickich 艂膮cz膮cych prac臋 naukow膮 z praktyk膮 psychologiczn膮 oraz praktyk贸w: psycholog贸w dzieci臋cych, psychoterapeut贸w, neuropsycholog贸w.

Sekretarz:  mgr in偶. Joanna Pasiewicz 

joanna.pasiewicz@uwr.edu.pl 

telefon: +48 71 367-20-01 wew.117;

Uczestnik otrzymuje:

Absolwent otrzymuje 艣wiadectwo uko艅czenia studi贸w podyplomowych.

Wiedza:

  • wiedza z zakresu normy i patologii rozwoju dzieci i m艂odzie偶y
  • identyfikowanie czynnik贸w ryzyka kszta艂towania si臋 trudno艣ci i zaburze艅 rozwojowych oraz wyja艣niania ich mechanizmu
  • rozpoznawanie specyficznych potrzeb rozwojowych dzieci i m艂odzie偶y w wymiarze spo艂ecznym i indywidualnym
  • uwzgl臋dnienie sposobu indywidualnego odbioru i prze偶ywania rzeczywisto艣ci przez dziecko lub nastolatka

Umiej臋tno艣ci:

  • potrafi rozpozna膰 czynniki ryzyka kszta艂towania si臋 trudno艣ci i zaburze艅 rozwojowych
  • wyja艣nia ich mechanizm, wykorzystuj膮c r贸偶ne podej艣cia teoretyczne, dzi臋ki czemu wszechstronnie ujmuje proces patogenezy. Potrafi korzysta膰 ze wsp贸艂czesnych system贸w klasyfikacji zaburze艅.
  • rozpoznaje specyficzne potrzeby rozwojowe dzieci i m艂odzie偶y w wymiarze spo艂ecznym i indywidualnym.
  • potrafi krytycznie ustosunkowa膰 si臋 do istniej膮cych metod terapii i wspierania rozwoju, dobra膰 metod臋 oddzia艂ywa艅 do indywidualnego przypadku, zmodyfikowa膰 j膮 lub skonstruowa膰 w艂asny program wspomagania rozwoju.

Kompetencje spo艂eczne:

  • rozpoznaje w艂asne zasoby i ograniczenia w pracy z dzie膰mi i m艂odzie偶膮.
  • potrafi komunikowa膰 si臋 z rodzicami i nauczycielami w spos贸b u艂atwiaj膮cy wsp贸艂prac臋.
  • 艣wiadomie stosuje strategie wychowawcze z poszanowaniem odr臋bno艣ci os贸b zaanga偶owanych w proces.