Projektowanie graficzne

Offer image
Offer image

Terminy:

W tym momencie brak dostepnych terminów

Studia podyplomowe w zakresie projektowania graficznego mają na celu nauczenie uczestników wszystkich etapów kreacji komunikatu reklamowego, począwszy od analizy rynku, briefingu, formułowania założeń projektowych, aż do autorskiej realizacji projektu w programach komputerowych. Celem jest wykształcenie świadomego projektanta, który potrafi samodzielnie podejmować zadania projektowe i skutecznie je wykonywać. Zakres obejmuje umiejętność tworzenia kreatywnej grafiki, budowania złożonych układów typograficznych, tworzenia identyfikacji korporacyjnej oraz wykorzystania fotografii do celów reklamowych.

Usługa:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany

Studia skierowane są do osób posiadających dyplom ukończenia dowolnych studiów wyższych, które pasjonują się projektowaniem graficznym, grafiką reklamową i pracą w agencjach reklamowych, wydawnictwach, czy instytucjach związanych z mediami.

  • Projektowanie Grafiki Wydawniczej
  • Projektowanie Plakatu
  • Identyfikacja wizualna
  • Fotografia reklamowa
  • Kompozycja
  • Edycja obrazu graficznego bitmapowego – Adobe Photoshop
  • Edycja obrazu graficznego wektorowego – Adobe Illustrator
  • Edycja obrazu graficznego wektorowego – Adobe InDesign
  • Prepress, DTP - przygotowanie plików do druku
  • Prawo autorskie
  • Wykłady
  • Warsztaty komputerowe
  • Ćwiczenia praktyczne
  • Indywidualne korekty z wykładowcą

Studium Studiów Podyplomowych

mgr Anna Dull

+48 696-067-419

+48 42 254-74-83

podyplomowe@asp.lodz.pl

Organizator studiów: Instytut Projektowania Graficznego

Uczestnik otrzymuje:

Świadectwo ukończenia studiów

Wiedza:

  • Omawia zasady tworzenia założeń projektowych oraz kluczowe procesy i etapy projektowania komunikatu wizualnego.
  • Prezentuje teoretyczną wiedzę niezbędną do rozwiązywania problemów projektowych i przedstawia podstawy teorii oraz historii projektowania graficznego.
  • Definiuje środki ekspresji, wyrazu plastycznego i umiejętności warsztatowe w grafice wydawniczej, plakatach, identyfikacji wizualnej i fotografii reklamowej.
  • Opisuje zależność między treścią a formą przekazu wizualnego oraz wymienia formy graficzne jako narzędzie komunikacji.
  • Określa zasady tworzenia kompozycji projektów graficznych, perspektywy, symetrii, orientacji i barwy, oraz prawidłowości percepcji wzrokowej.
  • Wymienia i charakteryzuje formy publikacji projektu graficznego oraz ich aspekty techniczne, formalne i gatunkowe obiegowe formy wydawnicze.
  • Definiuje zasady stosowania typografii i dokonuje świadomego wyboru narzędzi i środków graficznych.
  • Formułuje treść komunikatu i dostosowuje do niego formę graficzną, opisuje techniki i technologie w fotografii reklamowej.
  • Rozróżnia zależność treści i formy w projektowaniu graficznym oraz wyjaśnia zjawiska, trendy i kierunki rozwojowe.
  • Wymienia techniki, technologie i programy komputerowe do projektowania graficznego, określa ich ograniczenia oraz omawia wpływ rozwoju technologicznego.
  • Wskazuje terminologię z teorii i praktyki grafiki projektowej oraz sztuki, omawia etyczne aspekty projektowania i odpowiedzialność moralną grafika.
  • Identyfikuje podstawowe problemy prawne związane z projektowaniem graficznym, swobodnie wypowiada się na temat teorii i historii grafiki.
  • Uczestniczy w wydarzeniach graficznych jako obserwator lub projektant, wykorzystuje wiedzę o tendencjach rozwojowych i podstawową wiedzę z zakresu prawa autorskiego.

Umiejętności:

  • Samodzielnie tworzy i realizuje koncepcje projektowe w zakresie form wydawniczych, logotypów, plakatów, citylightów i innych złożonych form.
  • Projektuje grafikę zewnętrzną (plakat, billboard) i łączy grafikę, ilustrację, fotografię z typografią.
  • Dobiera i wykorzystuje wiedzę z projektowania znaków i typografii.
  • Używa form graficznych jako narzędzi komunikacji i projektuje systemy identyfikacji wizualnej.
  • Posługuje się programami graficznymi do tworzenia projektów i przygotowania ich do realizacji.
  • Świadomie stosuje środki języka graficznego, morfologię znaków, mikrotypografię oraz kroje i znaki specjalne.
  • Nadaje szatę graficzną dziełom literackim i innym utworom tekstowym.
  • Samodzielnie realizuje koncepcje w zakresie fotografii reklamowej, obsługuje sprzęt fotograficzny i oświetleniowy.
  • Używa programów graficznych do retuszu zdjęć produktowych i wykorzystuje fotografię w projektowaniu graficznym.
  • Wypracowuje własny język artystyczny, analizuje kierunki zmian w grafice, rozwiązuje problemy projektowe.
  • Komponuje na płaszczyźnie, stosuje konstrukcję, linię, proporcję, skalę i barwę, wykonuje analizy formy.
  • Interpretując rzeczywistość, wyraża odczucia artystyczne, analizuje i wykorzystuje zjawiska artystyczne.
  • Prezentuje, omawia i ocenia własne prace, przyjmuje krytykę, prowadzi dyskusję o projektach.
  • Podejmuje decyzje dotyczące koncepcji projektowej, broni jej w dyskusji i dokonuje publicznej prezentacji projektu.

Kompetencje społeczne:

  • Przeprowadza analizę własnych projektów, rozwija ideę, formułuje krytyczną argumentację.
  • Prowadzi dyskusję na temat własnych projektów graficznych, argumentuje swoje wybory, przyjmuje krytykę.
  • Krytycznie interpretuje dzieła i zjawiska artystyczne w grafice, formułuje własne opinie.
  • Pracuje w zespołach projektowych, efektywnie komunikuje się z innymi, uwzględnia poglądy innych, przyjmuje krytykę, rozwija własne pomysły.
  • Interpretuje zjawiska wizualne jako bazę dla aktywności twórczej.
  • Nadaje funkcje i kontekst społeczny opracowywanemu projektowi.
  • Prowadzi poszukiwania w kulturze, estetyce, wskazując na źródła inspiracji projektanta.
  • Wykorzystuje wyobraźnię, intuicję, zdolność twórczego myślenia w pracy projektowej i rozwiązywaniu problemów.
  • Samodzielnie organizuje sobie pracę, zbiera i analizuje informacje, dokonuje ich syntezy.
  • Adaptuje się do zmieniających się okoliczności wynikających z realizacji projektu.
  • Ma świadomość poziomu swojej wiedzy, planuje rozwój zawodowy i artystyczny.
  • Kontroluje swoje zachowanie podczas publicznej prezentacji własnego projektu.
  • Jest krytyczny w stosunku do własnych działań projektowych oraz analizuje dokonania innych.
  • Stosuje zasady etyki w pracy projektanta grafiki, ma świadomość społecznych i etycznych aspektów realizacji projektów.
  • Śledzi zmiany technologiczne i zdobywa wiedzę na temat nowych technologii i materiałów.