Pedagogika Specjalna – Studia Kwalifikacyjne

Terminy:

W tym momencie brak dostepnych terminów

Studia mają charakter kwalifikacyjny i nadają uprawnienia do zajmowania stanowiska pedagoga specjalnego, zgodnie z odpowiednimi rozporządzeniami. Celem studiów jest nabycie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych w zakresie pedagogiki specjalnej, dydaktyki specjalnej oraz pracy z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi. Studia są zgodne z wymogami określonymi w Rozporządzeniach i Ustawach dotyczących kształcenia nauczycieli.

Usługa:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany
Kategorie:
  • Absolwenci studiów jednolitych magisterskich lub studiów pierwszego i drugiego stopnia w zakresie pedagogiki
  • Osoby posiadające przygotowanie pedagogiczne
  • Osoby chcące podnieść swoje kompetencje zawodowe, wzbogacić i aktualizować wiedzę oraz uzyskać kwalifikacje zwiększające szanse na pozyskanie zatrudnienia lub zmianę profilu zatrudnienia
  • Pedagogika specjalna
  • Dydaktyka specjalna
  • Praca z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi
  • Teorie pedagogiki specjalnej
  • Praktyka zawodowa
  • Wykłady
  • Ćwiczenia praktyczne
  • Wymiana doświadczeń z nauczycielami praktykami
  • Praktyki zawodowe
  • Możliwość korzystania z metod i technik kształcenia na odległość

Telefon: 014 63 16 568

E-mail: uceu@atar.edu.pl

Jednostka organizacyjna: Uczelniane Centrum Edukacji Ustawicznej

Uczestnik otrzymuje:

Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych, potwierdzające kwalifikacje do zajmowania stanowiska pedagoga specjalnego

Wiedza:

  • Wiedza z zakresu pedagogiki specjalnej i dydaktyki specjalnej
  • Znajomość teorii pedagogiki specjalnej
  • Wiedza na temat prawidłowości w pracy z dziećmi i uczniami ze specjalnymi potrzebami

Umiejętności:

  • Umiejętność pracy z dziećmi i uczniami o specjalnych potrzebach
  • Umiejętność stosowania teorii pedagogiki specjalnej w praktyce
  • Zdolność do efektywnego realizowania zadań związanych z pracą pedagogiczną

Kompetencje społeczne:

  • Umiejętność efektywnej komunikacji z dziećmi i uczniami o specjalnych potrzebach
  • Zdolność do współpracy z innymi specjalistami i nauczycielami
  • Empatia i umiejętność dostosowywania metod pracy do indywidualnych potrzeb uczniów