Wybrany termin:
Termin:
Do ustalenia
Miejsce:
Nowy Sącz
Cena:
3600,00 zł

Organizacja i zarządzanie oświatą

Wybrany termin:

Termin:

Do ustalenia

Miejsce:

Nowy Sącz

Czas trwania:

276 godz.

Prowadzący:

Kierownik merytoryczny: dr Marzena Kiełbasa

Cena (brutto):

3600,00 zł

Pozostałe terminy:

W tym momencie brak dostepnych terminów

Przygotowanie kandydatów do ubiegania się o objęcie stanowisk kierowniczych w szkołach i placówkach systemu oświaty, a także przygotowanie zainteresowanych osób do zarządzania oświatą samorządową. Studia są studiami interdyscyplinarnymi, prowadzonymi w Instytucie Pedagogicznym.

Ogólne cele kształcenia: przygotowanie uczestników do pełnienia funkcji kierowniczej w przedszkolu, szkole i innych placówkach oświatowych z uwzględnieniem zasad dobrego planowania, organizowania, kierowania nimi oraz sprawowania nadzoru pedagogicznego; aktualizacja i rozszerzenie wiedzy w zakresie prawa oświatowego oraz prawa komplementarnego i kompatybilnego z prawem oświatowym; przygotowanie do wprowadzania zmian systemowych; przygotowanie do współpracy z organem prowadzącym i nadzorującym oraz szeroko pojętym środowiskiem lokalnym; zapoznanie z zasadami zarządzania finansami i majątkiem szkolnym; stworzenie uczestnikom warunków sprzyjających opracowaniu efektywnych materiałów przydatnych w pełnieniu funkcji kierowniczej; upowszechnienie współczesnych rozwiązań kierowania i zarządzania placówką oświatową; wykorzystanie współczesnych podstaw naukowych do samokształcenia i kierowania zasobami ludzkimi oraz planowania własnego rozwoju.

Usługa:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany

Absolwenci studiów wyższych: nauczyciele, pracownicy nadzoru pedagogicznego oraz pracownicy samorządowej administracji oświatowej – zainteresowani nabyciem wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych, niezbędnych do zarządzania szkołami i placówkami oświatowymi.

  • Teoretyczne podstawy zarządzania
  • Podstawy wiedzy prawnej
  • Administrowanie szkołą i placówką oświatową
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi
  • Zarządzanie zmianą w szkole i placówce oświatowej
  • Zarządzanie strategiczne, programowanie pracy szkoły i placówki oświatowej
  • Projektowanie procesu dydaktycznego w szkole i placówce oświatowej
  • Ocenianie osiągnięć uczniów z elementami pomiaru dydaktycznego
  • Projektowanie procesu wychowawczego
  • Współpraca szkoły i placówki oświatowej ze środowiskiem
  • Zapewnianie jakości pracy szkoły i placówki oświatowej
  • Zarządzanie finansami oraz majątkiem w szkole i placówce oświatowej
  • BHP w szkole i placówce oświatowej

Wykład, ćwiczenia, warsztaty, laboratoria, studium przypadku,

Kontakt:

Tel.: 18 443 45 45 wew. 299,

e-mail: stpod@ans-ns.edu.pl

Uczestnik otrzymuje:

absolwent uzyskuje jedno z wymagań do ubiegania się o stanowisko dyrektora przedszkola, szkoły i placówki, o których mowa: w art. 2 pkt. 1–8 i 10 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe oraz w § 1, pkt 2 rozporządzenia MEN z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w publicznym przedszkolu, publicznej szkole podstawowej, publicznej szkole ponadpodstawowej oraz publicznej placówce (Dz. U. 2017, poz. 1597 z późn. zm.)

Wiedza:

  • Zna i rozumie klasyczne oraz współczesne teorie organizacji i zarządzania.
  • Posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie kompleksowego zarządzania jakością.
  • Zna i rozumie pojęcia związane z organizacją i zarządzaniem szkołą oraz różnice między nimi.
  • Zna i rozumie prawo oświatowe, prawo cywilne i administracyjne, prawo pracy oraz uwarunkowania prawne i etyczne związane z pełnieniem funkcji kierowniczej.
  • Zna i rozumie podstawy pracy administracyjnej dyrektora przedszkola, szkoły i placówki oraz jej dokumentowania.

Umiejętności:

  • Potrafi wykorzystać poznaną wiedzę do zarządzania szkołą.
  • Potrafi czytać prawo i posługiwać się językiem prawniczym.
  • Potrafi tworzyć prawo wewnętrzne przedszkola, szkoły i placówki oświatowej.
  • Potrafi czytać prawo administracyjne i posługiwać się nim.
  • Potrafi tworzyć dokumenty wewnętrzne przedszkola, szkoły i placówki oświatowej dotyczące działalności administracyjnej.

Kompetencje społeczne:

  • Jest gotów do przyjęcia sprzeciwu, konstruktywnej krytyki i informacji zwrotnych od współpracowników.
  • Potrafi skutecznie komunikować się z podmiotami i organami w przedszkolu, szkole i placówce, rodzicami, a także organem nadzoru pedagogicznego, prowadzącym i instytucjami środowiskowymi w sprawach placówki i dziecka/ucznia.
  • Jest gotowy do uznawania wiedzy i kompetencji innych osób w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych na stanowisku kierowniczym.
  • Potrafi tworzyć efektywny zespół, motywować pracowników, wytyczać cele, organizować pracę zespołową oraz rozwiązywać złożone problemy interpersonalne i inne.
  • Jest gotowy do pogłębienia wiedzy i umiejętności związanych z wprowadzeniem i kierowaniem zmianą w przedszkolu, szkole i placówce.