8400,00 zł
18 paź 2024 - 1 sie 2026
Kraków
Termin niedostępny

Logopedia

Offer image
Wybrany termin:

Termin:

18 paź 2024 - 1 sie 2026

Miejsce:

Kraków

Czas trwania:

442 godz.

Termin niedostępny

Pozostałe terminy:

W tym momencie brak dostepnych innych terminów

Studia podyplomowe w zakresie logopedii mają na celu wykształcenie specjalistów w zakresie budowania i usprawniania systemu językowego dzieci z zaburzeniami rozwoju oraz osób, które utraciły kompetencje językowe wskutek uszkodzeń neurologicznych lub innych przyczyn. Studia przygotowują do wykonywania zawodu logopedy, umożliwiając diagnozowanie zaburzeń mowy, opisywanie objawów, usprawnianie pacjentów oraz współpracę z innymi specjalistami w celu ustalania metod terapeutycznych.

Usługa:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany

Studia są kierowane do osób posiadających dyplom ukończenia studiów II stopnia (magisterskie) oraz kwalifikacje pedagogiczne. Wymagane jest również zaświadczenie od logopedy o braku przeciwwskazań do wykonywania zawodu logopedy.

  • Diagnoza logopedyczna
  • Terapia logopedyczna
  • Metody i techniki badań logopedycznych
  • Rozwojowe zaburzenia mowy
  • Nabyte zaburzenia mowy
  • Interpretacja badań specjalistycznych
  • Współpraca z lekarzem, psychologiem, pedagogiem
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna
  • Przygotowanie dokumentacji orzeczniczej
  • Zajęcia stacjonarne
  • Możliwość organizacji części kursów online
  • Praktyki w gabinetach logopedycznych
  • Praca pisemna
  • Egzamin końcowy

Biuro Rekrutacji:

  • E-mail: rekrutacja.podyplomowe@uken.krakow.pl
  • Tel.: 12 662 74 80

Organizator studiów: Instytut Nauk o Zdrowiu

Uczestnik otrzymuje:

Absolwent studiów podyplomowych uzyskuje dyplom, który uprawnia do samodzielnego prowadzenia gabinetów logopedycznych oraz pracy w placówkach oświatowych, poradniach społeczno-zawodowych, gabinetach logopedycznych, ośrodkach wczesnej interwencji, szpitalach oraz świetlicach terapeutycznych.

Wiedza:

  • Posiada zaawansowaną wiedzę na temat mowy i jej rozwoju w ontogenezie.
  • Zna różne definicje mowy oraz potrafi wyliczyć i opisać czynniki składające się na efektywną komunikację językową.
  • Zna składniki wypowiedzi językowej i potrafi je opisać.
  • Orientuje się w podstawowych obszarach wiedzy związanych z genetyką, embriologią człowieka, neurologią, neurologią dziecięcą, psychiatrią, ortodoncją, foniatrią.
  • Posiada rozwiniętą wiedzę na temat fonetyki i fonologii języka polskiego z elementami audiofonologii.
  • Zna i rozumie zasady budowy języka z uwzględnieniem morfologii, składni, semantyki, pragmatyki, lingwistki tekstu.
  • Posiada zaawansowaną wiedzę na temat zaburzeń komunikacji językowej, w tym dyslalii, alalii, dysleksji, dysglosji, jąkania, dyzartrii, anartrii, oligofazji, autyzmu, afazji, niedosłuchu.
  • Zna zasady diagnostyki czynności pokarmowych i odruchów orofacjalnych oraz postępowania rehabilitacyjnego w zaburzeniach połykania.
  • Posiada wiedzę na temat psychologicznych i pedagogicznych podstaw logopedii.
  • Zna zasady, metody i etapy postępowania logopedycznego, w tym diagnozy oraz projektowania i prowadzenia terapii logopedycznej.

Umiejętności:

  • Potrafi przeprowadzić diagnozę logopedyczną w przypadku dzieci, młodzieży i dorosłych z zaburzeniami mowy.
  • Potrafi analizować wyniki badań specjalistycznych i określać sposób współpracy z innymi specjalistami zajmującymi się pacjentem z zaburzeniami mowy.
  • Potrafi interpretować wyniki badań specjalistycznych.
  • Potrafi różnicować zaburzenia mowy.
  • Potrafi zaprojektować i prowadzić terapię logopedyczną dopasowując ją do indywidualnych możliwości pacjenta i diagnozy.
  • Potrafi nazywać zaburzenia mowy zgodnie z postawioną diagnozą.
  • Posiada praktyczne umiejętności pracy z pacjentem z zaburzeniami mowy.
  • Potrafi interpretować wyniki badania logopedycznego i określać prognozy oraz warunki terapii.
  • Potrafi współpracować z różnymi specjalistami oraz osobami zajmującymi się wychowaniem i pomocą dziecku z zaburzeniami mowy.
  • Potrafi zaplanować i przeprowadzić badania o charakterze naukowym w zakresie prowadzonej praktyki logopedycznej.

Kompetencje społeczne:

  • Potrafi określić swój stan wiedzy i umiejętności, wskazując obszary konieczne do dalszego doskonalenia.
  • Ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane w stosunku do pacjenta działania.
  • Ma gotowość do uczestniczenia w programach o charakterze pomocowym i badawczym mających na celu pomoc osobom z zaburzeniami mowy.
  • Respektuje zasady etyki zawodowej logopedy.
  • Respektuje priorytety ważne dla wykonywanego zawodu.

Pozostałe korzyści:

W czasie studiów słuchacz uzyskuje kwalifikacje do wykonywania zawodu logopedy. Kwalifikacje dotyczą:

1. znajomości metod i technik badań logopedycznych pozwalających na diagnozowanie rozwojowych i nabytych zaburzeń mowy;

2. opisu objawów językowych i niejęzykowych i zaburzeń mowy;

3. sposobów usprawniania osób z rozwojowymi i nabytymi zaburzeniami mowy;

4. opisu i interpretacji badań specjalistycznych;

5. współpracy z lekarzem, psychologiem, pedagogiem, rodziną pacjenta w celu ustalania metod i trybu postępowania terapeutycznego w zakresie komunikacji (werbalnej i niewerbalnej).

Poziom kompetencji absolwenta spełnia wymagania programowe przewidziane w europejskich standardach kształcenia logopedów. Przygotowanie pedagogiczne w ramach proponowanego kierunku studiów podnosi kwalifikacje absolwenta jako nauczyciela - logopedy. Pozwala kompetentnie prowadzić zajęcia z osobami ze sprzężonymi zaburzeniami rozwojowymi i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Inni oglądali również

Szkolenie/Kurs

Japoński Masaż Twarzy Kobido

Offer image
1400,00 zł
27 kwi 2025
20 godz.
Kraków
Japoński masaż twarzy KO-BI-DO znaczy 'Droga do Piękna’. Jego korzenie sięgają XV wieku. Powstał na bazie chińskiego masażu AnMa, co oznacza naciskać (An), pocierać (Ma). Założeniem masażu AnMa było uznanie piękna, jako stanu doskonałej równowagi pomiędzy zdrowiem fizycznym, emocjonalnym i duchowym. Japoński masaż twarzy działa więc na wielu poziomach, oprócz wyraźnej poprawy wyglądu i kondycji skóry gwarantuje głęboki relaks. Ten japoński liftingujący masaż twarzy jest jedną z najbardziej zaawansowanych technik masażu. Działa nie tylko na powierzchni skóry ale przez swoją złożoność i intensywność, również w jej głębszych warstwach, strukturach mięśni i powięzi. Charakteryzuje się głównie szybkością pracy rąk i palców. Dzieli się na cztery etapy: relaks, drenaż limfatyczny, lifting oraz akupresura. Składa się z około tysiąca ruchów: subtelnych, szybkich, intensywnych zapewniając widoczną oraz długotrwałą poprawę wyglądu i kondycji skóry twarzy, szyi i dekoltu. Masaż ten to również profilaktyka procesów starzenia się skóry. W wyniku masażu następuje wygładzenie, zmarszczek, podniesienie owalu twarzy, wzmaga się produkcja kolagenu i elastyny, dzięki czemu poprawia się jej jędrność i napięcie skóry, stąd nazywany jest liftingiem bez skalpela i stanowi alternatywę dla zabiegów medycyny estetycznej.
Logo firmy
Akademia Sztuki Masażu MENOS