Logopedia

Offer image

Terminy:

W tym momencie brak dostepnych termin贸w

Studia podyplomowe w zakresie logopedii maj膮 na celu wykszta艂cenie specjalist贸w w zakresie budowania i usprawniania systemu j臋zykowego dzieci z zaburzeniami rozwoju oraz os贸b, kt贸re utraci艂y kompetencje j臋zykowe wskutek uszkodze艅 neurologicznych lub innych przyczyn. Studia przygotowuj膮 do wykonywania zawodu logopedy, umo偶liwiaj膮c diagnozowanie zaburze艅 mowy, opisywanie objaw贸w, usprawnianie pacjent贸w oraz wsp贸艂prac臋 z innymi specjalistami w celu ustalania metod terapeutycznych.

Us艂uga:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany

Studia s膮 kierowane do os贸b posiadaj膮cych dyplom uko艅czenia studi贸w II stopnia (magisterskie) oraz kwalifikacje pedagogiczne. Wymagane jest r贸wnie偶 za艣wiadczenie od logopedy o braku przeciwwskaza艅 do wykonywania zawodu logopedy.

  • Diagnoza logopedyczna
  • Terapia logopedyczna
  • Metody i techniki bada艅 logopedycznych
  • Rozwojowe zaburzenia mowy
  • Nabyte zaburzenia mowy
  • Interpretacja bada艅 specjalistycznych
  • Wsp贸艂praca z lekarzem, psychologiem, pedagogiem
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna
  • Przygotowanie dokumentacji orzeczniczej
  • Zaj臋cia stacjonarne
  • Mo偶liwo艣膰 organizacji cz臋艣ci kurs贸w online
  • Praktyki w gabinetach logopedycznych
  • Praca pisemna
  • Egzamin ko艅cowy

Biuro Rekrutacji:

  • E-mail: rekrutacja.podyplomowe@uken.krakow.pl
  • Tel.: 12 662 74 80

Organizator studi贸w: Instytut Nauk o Zdrowiu

Uczestnik otrzymuje:

Absolwent studi贸w podyplomowych uzyskuje dyplom, kt贸ry uprawnia do samodzielnego prowadzenia gabinet贸w logopedycznych oraz pracy w plac贸wkach o艣wiatowych, poradniach spo艂eczno-zawodowych, gabinetach logopedycznych, o艣rodkach wczesnej interwencji, szpitalach oraz 艣wietlicach terapeutycznych.

Wiedza:

  • Posiada zaawansowan膮 wiedz臋 na temat mowy i jej rozwoju w ontogenezie.
  • Zna r贸偶ne definicje mowy oraz potrafi wyliczy膰 i opisa膰 czynniki sk艂adaj膮ce si臋 na efektywn膮 komunikacj臋 j臋zykow膮.
  • Zna sk艂adniki wypowiedzi j臋zykowej i potrafi je opisa膰.
  • Orientuje si臋 w podstawowych obszarach wiedzy zwi膮zanych z genetyk膮, embriologi膮 cz艂owieka, neurologi膮, neurologi膮 dzieci臋c膮, psychiatri膮, ortodoncj膮, foniatri膮.
  • Posiada rozwini臋t膮 wiedz臋 na temat fonetyki i fonologii j臋zyka polskiego z elementami audiofonologii.
  • Zna i rozumie zasady budowy j臋zyka z uwzgl臋dnieniem morfologii, sk艂adni, semantyki, pragmatyki, lingwistki tekstu.
  • Posiada zaawansowan膮 wiedz臋 na temat zaburze艅 komunikacji j臋zykowej, w tym dyslalii, alalii, dysleksji, dysglosji, j膮kania, dyzartrii, anartrii, oligofazji, autyzmu, afazji, niedos艂uchu.
  • Zna zasady diagnostyki czynno艣ci pokarmowych i odruch贸w orofacjalnych oraz post臋powania rehabilitacyjnego w zaburzeniach po艂ykania.
  • Posiada wiedz臋 na temat psychologicznych i pedagogicznych podstaw logopedii.
  • Zna zasady, metody i etapy post臋powania logopedycznego, w tym diagnozy oraz projektowania i prowadzenia terapii logopedycznej.

Umiej臋tno艣ci:

  • Potrafi przeprowadzi膰 diagnoz臋 logopedyczn膮 w przypadku dzieci, m艂odzie偶y i doros艂ych z zaburzeniami mowy.
  • Potrafi analizowa膰 wyniki bada艅 specjalistycznych i okre艣la膰 spos贸b wsp贸艂pracy z innymi specjalistami zajmuj膮cymi si臋 pacjentem z zaburzeniami mowy.
  • Potrafi interpretowa膰 wyniki bada艅 specjalistycznych.
  • Potrafi r贸偶nicowa膰 zaburzenia mowy.
  • Potrafi zaprojektowa膰 i prowadzi膰 terapi臋 logopedyczn膮 dopasowuj膮c j膮 do indywidualnych mo偶liwo艣ci pacjenta i diagnozy.
  • Potrafi nazywa膰 zaburzenia mowy zgodnie z postawion膮 diagnoz膮.
  • Posiada praktyczne umiej臋tno艣ci pracy z pacjentem z zaburzeniami mowy.
  • Potrafi interpretowa膰 wyniki badania logopedycznego i okre艣la膰 prognozy oraz warunki terapii.
  • Potrafi wsp贸艂pracowa膰 z r贸偶nymi specjalistami oraz osobami zajmuj膮cymi si臋 wychowaniem i pomoc膮 dziecku z zaburzeniami mowy.
  • Potrafi zaplanowa膰 i przeprowadzi膰 badania o charakterze naukowym w zakresie prowadzonej praktyki logopedycznej.

Kompetencje spo艂eczne:

  • Potrafi okre艣li膰 sw贸j stan wiedzy i umiej臋tno艣ci, wskazuj膮c obszary konieczne do dalszego doskonalenia.
  • Ma 艣wiadomo艣膰 odpowiedzialno艣ci za podejmowane w stosunku do pacjenta dzia艂ania.
  • Ma gotowo艣膰 do uczestniczenia w programach o charakterze pomocowym i badawczym maj膮cych na celu pomoc osobom z zaburzeniami mowy.
  • Respektuje zasady etyki zawodowej logopedy.
  • Respektuje priorytety wa偶ne dla wykonywanego zawodu.

Pozosta艂e korzy艣ci:

W czasie studi贸w s艂uchacz uzyskuje kwalifikacje do wykonywania zawodu logopedy. Kwalifikacje dotycz膮:

1. znajomo艣ci metod i technik bada艅 logopedycznych pozwalaj膮cych na diagnozowanie rozwojowych i nabytych zaburze艅 mowy;

2. opisu objaw贸w j臋zykowych i niej臋zykowych i zaburze艅 mowy;

3. sposob贸w usprawniania os贸b z rozwojowymi i nabytymi zaburzeniami mowy;

4. opisu i interpretacji bada艅 specjalistycznych;

5. wsp贸艂pracy z lekarzem, psychologiem, pedagogiem, rodzin膮 pacjenta w celu ustalania metod i trybu post臋powania terapeutycznego w zakresie komunikacji (werbalnej i niewerbalnej).

Poziom kompetencji absolwenta spe艂nia wymagania programowe przewidziane w europejskich standardach kszta艂cenia logoped贸w. Przygotowanie pedagogiczne w ramach proponowanego kierunku studi贸w podnosi kwalifikacje absolwenta jako nauczyciela - logopedy. Pozwala kompetentnie prowadzi膰 zaj臋cia z osobami ze sprz臋偶onymi zaburzeniami rozwojowymi i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.