Informatyka Dla Nauczycieli - Studia Kwalifikacyjne

Offer image
Offer image

Terminy:

W tym momencie brak dostepnych terminów

Studia podyplomowe w zakresie Informatyki dla nauczycieli są studiami przygotowującymi do wykonywania zawodu nauczyciela w zakresie przygotowania merytorycznego i dydaktycznego do nauczania kolejnego przedmiotu i przeznaczone są dla absolwentów studiów pierwszego stopnia i studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich kierunków, których programy studiów określały efekty uczenia się obejmujące wiedzę i umiejętności odpowiadające wymaganiom ogólnym podstawy programowej przedmiotu informatyka posiadających przygotowanie merytoryczne, psychologiczno-pedagogiczne, w zakresie podstaw dydaktyki i emisji głosu oraz dydaktyczne do nauczania pierwszego przedmiotu (zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2021 r., poz. 1450, ze zm.).

Absolwent studiów podyplomowych Informatyka dla nauczycieli, posiada wiedzę szczegółową związaną z najbardziej popularnymi technikami programowania, algorytmami, narzędziami i oprogramowaniem stosowanymi w pracy nauczyciela informatyki.

Usługa:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany

Studia przeznaczone są dla osób legitymujących się dyplomem ukończenia studiów wyższych (których programy studiów określały efekty uczenia się obejmujące wiedzę i umiejętności odpowiadające wymaganiom ogólnym podstawy programowej przedmiotu informatyka) i posiadających kwalifikacje drugiego stopnia oraz przygotowanie do wykonywania zawodunauczyciela (zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela - Dz.U. 2021 poz. 890).

Semestr 1

  1. Wstęp do informatyki
  2. Organizacja i funkcjonowanie szkolnej infrastruktury informatycznej
  3. Systemy oprogramowania użytkowego
  4. Algorytmika i programowanie I

Semestr 2

  1. Algorytmika i programowanie II
  2. Metodyka nauczania informatyki i korzystania z technologii w nauczaniu I
  3. Praktyka I

Semestr 3

  1. Metodyka nauczania informatyki i korzystania z technologii w nauczaniu II
  2. Prawne, etyczne i społeczne aspekty informatyki
  3. Dalszy profesjonalny rozwój nauczyciela
  4. Praktyka II

Wykłady, ćwiczenia, praktyki

Sekretarz

mgr Kinga Lecko

tel. 664 315 525

e-mail: psi@matman.uwm.edu.pl

Organizator: Wydział Matematyki i Informatyki

Uczestnik otrzymuje:

świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w zakresie Informatyki dla nauczycieli

Wiedza:

Absolwent zna i rozumie:

  • fundamentalne zagadnienia z zakresu podstawowych działów informatyki oraz ich zastosowania
  • cele kształcenia i treści nauczania przedmiotu informatyka, wyrażone w wymaganiach ogólnych podstawy programowej
  • metody i techniki programowania w tym programowania aplikacji i serwisów internetowych
  • najnowsze osiągnięcia informatyki, w zakresie sprzętu i oprogramowania, jak również aktualne trendy rozwojowe informatyki
  • budowę i zasady funkcjonowania sieci komputerowych i urządzeń sieciowych
  • pojęcie algorytmu i złożoności obliczeniowej, podstawowe instrukcje języka wysokiego poziomu używanego do programowania imperatywnego
  • architekturę systemów i sieci komputerowych oraz systemów operacyjnych
  • zaawansowane funkcje aplikacji komputerowych
  • podstawowe struktury danych oraz algorytmy, własności algorytmów i zakres ich zastosowań
  • teorię i praktykę myślenia komputacyjnego w kształceniu
  • treści nauczania i typowe trudności uczniów związane z ich opanowanie
  • metody nauczania i doboru efektywnych środków dydaktycznych, w tym zasobów internetowych, wspomagających nauczanie przedmiotu lub prowadzenie zajęć, z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów

Umiejętności:

Absolwent potrafi:

  • dobrać oraz wykorzystać właściwe metody i narzędzia, w celu rozwiązania złożonych problemów informatycznych
  • zastosować technologie informatyczne do realizacji zadań na rzecz bezpieczeństwa, w szczególności ustawiać poziomy bezpieczeństwa systemów informatycznych i zwalczać najważniejsze rodzaje zagrożeń w cyberprzestrzeni.
  • projektować i uzasadnić poprawność działania programu z uwzględnieniem złożoności algorytmów i zapisać go w języku wysokiego poziomu
  • konfigurować urządzenia komunikacyjne w lokalnych sieciach teleinformatycznych, przestrzegając zasad bezpieczeństwa
  • posługiwać się właściwie dobranymi środowiskami programistycznymi do projektowania, tworzenia, modyfikacji i zarządzania bazami danych
  • zaprojektować i wykonać aplikację internetową w różnych środowiskach programistycznych, a także przeprowadzić testy
  • pracować indywidualnie i w zespole; oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania; opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów
  • posługiwać się standardowymi aplikacjami użytkowymi lokalnie oraz w chmurze
  • rozpoznać typ sieci komputerowej i konfigurować urządzenia komunikacyjne w lokalnych sieciach teleinformatycznych, administrować siecią komputerową, a także wykorzystać odpowiednie narzędzia diagnostyczne do rozwiązywania problemów napotykanych w działaniu sieci komputerowych, zarządzać bezpieczeństwem sieci
  • pracować z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z dziećmi z trudnościami adaptacyjnymi związanymi z doświadczeniem migracyjnym, pochodzącymi ze środowisk zróżnicowanych pod względem kulturowym lub z ograniczoną znajomością języka polskiego
  • odpowiedzialnie organizować pracę szkolną oraz pozaszkolną ucznia, z poszanowaniem jego prawa do odpoczynku
  • udzielać pierwszej pomocy
  • projektować i realizować programy nauczania z uwzględnieniem zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych uczniów

Kompetencje społeczne:

Absolwent jest gotów do:

  • oceny możliwości wykorzystania dotychczasowych osiągnięć technologii w swoim zawodzie
  • zachowania się w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności poglądów
  • posługiwania się uniwersalnymi zasadami i normami etycznymi w swojej działalności oraz kierowania się szacunkiem dla każdego człowieka
  • porozumiewania się z osobami pochodzącymi z różnych środowisk i o różnej kondycji emocjonalnej, dialogowego rozwiązywania konfliktów oraz tworzenia dobrej atmosfery dla komunikacji w klasie szkolnej i poza niąuwzględniania ograniczeń własnej wiedzy i umiejętności oraz dalszego kształcenia, w tym zdobywania wiedzy pozadziedzinowej
  • uwzględniania ograniczeń własnej wiedzy i umiejętności oraz dalszego kształcenia, w tym zdobywania wiedzy pozadziedzinowej
  • pracy w zespole, pełnienia w nim różnych ról oraz współpracy z nauczycielami, pedagogami, specjalistami, rodzicami lub opiekunami uczniów oraz innymi członkami społeczności szkolnej i lokalnej
  • formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących osiągnięć nauk ścisłych
  • uznania zawodu nauczyciela jako roli społecznej
  • budowania relacji opartych na wzajemnym zaufaniu między wszystkimi podmiotami procesu wychowania i kształcenia, w tym z rodzicami lub opiekunami ucznia oraz włączania ich w działania sprzyjające efektywności edukacyjnej
  • rozpoznawania specyfiki środowiska lokalnego i podejmowania współpracy na rzecz dobra uczniów i tego środowiska
  • projektowania działań zmierzających do rozwoju szkoły lub placówki systemu oświaty oraz stymulowania poprawy jakości pracy tych instytucji
  • myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
  • podejmowania decyzji związanych z organizacją procesu kształcenia w edukacji włączającej (uzyskane uprawnienia i kwalifikacje zawodowe, zwięzła, ogólna charakterystyka wiedzy, umiejętności, kompetencji społecznych – określenie działań do podjęcia których przygotowana będzie osoba po ukończeniu studiów podyplomowych)

Pozostałe korzyści:

STUDIA BEZPŁATNE (finansowane w całości przez Ministerstwo Edukacji i Nauki, Umowa nr MEiN/2023/CTC/3539), Wymagane dokumenty:

  • Podanie o przyjęcie na studia podyplomowe;
  • Odpis dyplomu ukończenia studiów wyższych (drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich);
  • Zaświadczenie o przygotowaniu do wykonywania zawodu nauczyciela;
  • Zaświadczenie o zatrudnieniu w placówce edukacyjnej.