4950,00 zł
1 paź 2024 - 1 lip 2025
Białystok
Termin niedostępny

Finanse i rachunkowość przedsiębiorstw

Offer image
Wybrany termin:

Termin:

1 paź 2024 - 1 lip 2025

Miejsce:

Białystok

Czas trwania:

197 godz.

Termin niedostępny

Pozostałe terminy:

W tym momencie brak dostepnych innych terminów

Celem Studiów Podyplomowych Finanse i Rachunkowość Przedsiębiorstw jest przygotowanie uczestników do organizacji i prowadzenia rachunkowości w przedsiębiorstwach, wykorzystania rachunkowości do podejmowania decyzji i sterowania procesami ekonomicznymi oraz usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Wiedza i umiejętności nabyte na studiach podyplomowych są niezbędnym elementem pracy na stanowiskach finansowo-księgowych w biurach rachunkowych, działach finansowo-księgowych przedsiębiorstw oraz innych jednostkach prowadzących księgi rachunkowe. Pozwalają również na skuteczne i efektywne wykonywanie zawodu księgowego, a także wykonywania innych zawodów i funkcji, w których znajomość wiedzy z zakresu rachunkowości jest szczególnie przydatna.

Usługa:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany

Do rekrutacji zapraszamy przede wszystkim:

  • absolwentów szkół wyższych, w szczególności kierunków finansowych i ekonomicznych,
  • przedsiębiorców samodzielnie prowadzących działalność gospodarczą,
  • osoby posiadające praktykę w zakresie rachunkowości, finansów czy podatków pragnące poszerzyć swoje kompetencje zawodowe z zakresu organizacji i prowadzenia rachunkowości.

Rachunkowość finansowa 

  • teoretyczne podstawy, podstawowe zasady, cechy jakościowe, zasady pomiaru i klasyfikacji informacji, normy prowadzenia rachunkowości, organizacja i kontrola wewnętrzna;
  • zasady ogólne prowadzenia ksiąg rachunkowych, dokumenty księgowe, okresy sprawozdawcze, inwentaryzacja, dokumentacja rachunkowości;
  • zagadnienia rachunkowości finansowej, w szczególności dotyczące wyceny i ewidencji: składników aktywów trwałych (wartości niematerialnych i prawnych, rzeczowych aktywów trwałych, aktywów finansowych, należności długoterminowych); składników aktywów obrotowych (zapasów, należności, inwestycji krótkoterminowych), przychodów i kosztów, ustalenia i podziału wyniku finansowego, kapitałów własnych i obcych oraz innych aspektów rachunkowości przedsiębiorstw w szczególnych sytuacjach.

Sprawozdawczość finansowa z elementami analizy

  • ogólne zasady sporządzania sprawozdań;
  • analiza sytuacji majątkowej, finansowej i dochodowej na podstawie sprawozdania finansowego.

Rachunek kosztów 

  • rodzaje i metody kalkulacji kosztów;
  • szacowanie kosztów;
  • klasyfikacja kosztów na potrzeby planowania i podejmowania decyzji.

System podatkowy

  • podatki bezpośrednie i pośrednie w prowadzonej działalności gospodarczej;
  • zasady wykonywania podatków;
  • kontrola podatkowa, egzekucja zaległości podatkowych;

Ubezpieczenia społeczne 

  • składki ZUS i fundusze pokrewne;
  • zasiłki z zabezpieczenia społecznego.

Prawo gospodarcze, administracyjne, pracy

  • elementy prawa pracy: stosunek pracy i związane z nim obowiązki zakładu pracy i pracownika, BHP;
  • elementy prawa cywilnego: własność i inne prawa rzeczowe, umowy i zobowiązania umowne, spółka cywilna, formy wymagane dla ważności czynności prawnych;
  • elementy prawa administracyjnego, w tym postępowanie administracyjne;
  • elementy prawa o działalności gospodarczej, w tym podstawowe pojęcia prawa handlowego, powstawanie oraz funkcjonowanie i likwidacja podmiotów gospodarczych, podstawy prawne działalności podmiotów gospodarczych.

Bezpieczne i higieniczne warunki kształcenia

Wykłady, ćwiczenia, warsztaty

Kontak:

mgr Anna Białous

tel. 857457732

e-mail: a.bialous@uwb.edu.pl

Organizator: Wydział Ekonomii i Finansów

Uczestnik otrzymuje:

Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych

Wiedza:

  • Absolwent zna teoretyczne podstawy rachunkowości finansowej, zasady pomiaru i klasyfikacji informacji oraz normy prowadzenia rachunkowości.
  • Zna zasady ogólne prowadzenia ksiąg rachunkowych, dokumentacji rachunkowości, okresów sprawozdawczych oraz inwentaryzacji.
  • Posiada pogłębioną wiedzę na temat wyceny i ewidencji składników aktywów trwałych i obrotowych, przychodów i kosztów, ustalania i podziału wyniku finansowego, kapitałów własnych i obcych.
  • Zna ogólne zasady sporządzania sprawozdań finansowych oraz analizy sytuacji majątkowej, finansowej i dochodowej przedsiębiorstwa.
  • Rozumie rodzaje i metody kalkulacji kosztów, szacowania kosztów oraz klasyfikacji kosztów na potrzeby planowania i podejmowania decyzji w przedsiębiorstwach.
  • Posiada wiedzę na temat podatków bezpośrednich i pośrednich, zasad wykonywania podatków oraz kontroli i egzekucji zaległości podatkowych.
  • Zna zasady związane z ubezpieczeniami społecznymi, w tym składkami ZUS i funduszami pokrewnymi oraz zasiłkami z zabezpieczenia społecznego.
  • Ma wiedzę na temat elementów prawa pracy, cywilnego, administracyjnego oraz prawa o działalności gospodarczej.
  • Rozumie normy prawne regulujące procesy finansowe w przedsiębiorstwie oraz podstawowe pojęcia z zakresu prawa handlowego i funkcjonowania podmiotów gospodarczych.

Umiejętności:

  • Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do prawidłowego prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz organizacji rachunkowości w przedsiębiorstwach.
  • Umie sporządzać sprawozdania finansowe oraz przeprowadzać analizę sytuacji majątkowej, finansowej i dochodowej na podstawie tych sprawozdań.
  • Potrafi szacować koszty, klasyfikować je oraz wykorzystać wiedzę z zakresu rachunku kosztów do podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie.
  • Sprawnie posługuje się przepisami prawa i nakazami etyki w debacie i codziennej praktyce zawodowej.
  • Potrafi eliminować zachowania sprzeczne z wymogami prawa, kierując zespołem.
  • Poprawnie formułuje wypowiedzi w języku prawnym i prawniczym, komunikując się w ramach pracy w zespole.
  • Umie przygotowywać opracowania pisemne, formułować wypowiedzi ustne i prowadzić debaty na tematy z zakresu prawa medycznego i bioetyki.
  • Jest świadom potrzeby stałego pogłębiania swojej wiedzy oraz potrafi planować własny rozwój i ukierunkowywać innych w tym zakresie.

Kompetencje społeczne:

  • Krytycznie ocenia posiadaną wiedzę z zakresu rachunkowości i prawa medycznego oraz jest gotów do jej uzupełniania i doskonalenia.
  • Jest otwarty na nawiązywanie relacji społecznych oraz zasięganie opinii ekspertów w przypadku trudności.
  • Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy.
  • Wypełnia zobowiązania społeczne, inspiruje i organizuje działalność na rzecz środowiska społecznego, mając na celu jakość wykonywanych świadczeń medycznych oraz prawnych.
  • Aktywnie funkcjonuje w organizacjach i instytucjach, pełni różne role społeczne, odpowiedzialnie i etycznie pełni role zawodowe oraz rozwija dorobek zawodu i zasady etyki zawodowej.
  • Wykorzystuje zdobytą wiedzę do antycypowania zjawisk społecznych i politycznych, określania kierunków ich rozwoju oraz prawidłowego ustalania problemów poznawczych i praktycznych w zakresie funkcjonowania organizacji i instytucji oraz ich rozstrzygania.

Inni oglądali również

Studia podyplomowe

ESG compliance w przedsiębiorstwie

Offer image
7800,00 zł
4 paź 2025
120 godz.
Poznań
Ustawodawstwo unijne w zakresie raportowania ESG stawia ogromne wyzwania przed przedsiębiorcami, wymagając od firm uwzględniania czynników środowiskowych („E-environmental”), społecznych („S-social”) i zarządzania korporacyjnego („G-governance”) w prowadzeniu działalności gospodarczej i strategii biznesowej. Studia „ESG compliance w przedsiębiorstwie” są odpowiedzią na potrzebę przedsiębiorców w zakresie dostępu do wiedzy na temat czynników „E”, „S” i „G” oraz przygotowania przedsiębiorstw do procesu raportowania ESG w oparciu o aktualne wymogi regulacyjne w obszarze środowiska, praw człowieka i praw pracowniczych oraz ładu korporacyjnego.Nasze studia adresowane są do przedstawicieli firm, które już rozpoczęły lub zamierzają rozpocząć prace nad procesem raportowania ESG, a także do wszystkich zainteresowanych tematyką ESG i jej znaczeniem dla praktyki biznesowej – w szczególności do osób odpowiedzialnych za obszary regulacyjne (prawne) i compliance, określanie i opracowywanie celów i strategii zrównoważonego rozwoju w przedsiębiorstwie oraz zarządzanie zasobami ludzkimi i ryzykiem.Studiując u nas, będziesz mógł uzyskać specjalistyczną wiedzę oraz umiejętności praktyczne potrzebne, by przygotować przedsiębiorstwo do procesu raportowania w zakresie zrównoważonego rozwoju w oparciu o najnowsze wymogi regulacyjne, a także dobre praktyki spółek, które są już liderami zmian w zakresie ESG.
Logo firmy
UAM w Poznaniu