Wybrany termin:
Termin:
1 paź 2024 - 1 lip 2025
Miejsce:
Białystok
Cena:
4950,00 zł

Finanse i rachunkowość przedsiębiorstw

Offer image
Wybrany termin:

Termin:

1 paź 2024 - 1 lip 2025

Miejsce:

Białystok

Czas trwania:

197 godz.

Prowadzący:

dr Anna Fiedorowicz
dr hab. Grażyna Michalczuk, prof. UwB
dr Teresa Mikulska

Termin niedostępny

Pozostałe terminy:

W tym momencie brak dostepnych terminów

Celem Studiów Podyplomowych Finanse i Rachunkowość Przedsiębiorstw jest przygotowanie uczestników do organizacji i prowadzenia rachunkowości w przedsiębiorstwach, wykorzystania rachunkowości do podejmowania decyzji i sterowania procesami ekonomicznymi oraz usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych. Wiedza i umiejętności nabyte na studiach podyplomowych są niezbędnym elementem pracy na stanowiskach finansowo-księgowych w biurach rachunkowych, działach finansowo-księgowych przedsiębiorstw oraz innych jednostkach prowadzących księgi rachunkowe. Pozwalają również na skuteczne i efektywne wykonywanie zawodu księgowego, a także wykonywania innych zawodów i funkcji, w których znajomość wiedzy z zakresu rachunkowości jest szczególnie przydatna.

Usługa:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany

Do rekrutacji zapraszamy przede wszystkim:

  • absolwentów szkół wyższych, w szczególności kierunków finansowych i ekonomicznych,
  • przedsiębiorców samodzielnie prowadzących działalność gospodarczą,
  • osoby posiadające praktykę w zakresie rachunkowości, finansów czy podatków pragnące poszerzyć swoje kompetencje zawodowe z zakresu organizacji i prowadzenia rachunkowości.

Rachunkowość finansowa 

  • teoretyczne podstawy, podstawowe zasady, cechy jakościowe, zasady pomiaru i klasyfikacji informacji, normy prowadzenia rachunkowości, organizacja i kontrola wewnętrzna;
  • zasady ogólne prowadzenia ksiąg rachunkowych, dokumenty księgowe, okresy sprawozdawcze, inwentaryzacja, dokumentacja rachunkowości;
  • zagadnienia rachunkowości finansowej, w szczególności dotyczące wyceny i ewidencji: składników aktywów trwałych (wartości niematerialnych i prawnych, rzeczowych aktywów trwałych, aktywów finansowych, należności długoterminowych); składników aktywów obrotowych (zapasów, należności, inwestycji krótkoterminowych), przychodów i kosztów, ustalenia i podziału wyniku finansowego, kapitałów własnych i obcych oraz innych aspektów rachunkowości przedsiębiorstw w szczególnych sytuacjach.

Sprawozdawczość finansowa z elementami analizy

  • ogólne zasady sporządzania sprawozdań;
  • analiza sytuacji majątkowej, finansowej i dochodowej na podstawie sprawozdania finansowego.

Rachunek kosztów 

  • rodzaje i metody kalkulacji kosztów;
  • szacowanie kosztów;
  • klasyfikacja kosztów na potrzeby planowania i podejmowania decyzji.

System podatkowy

  • podatki bezpośrednie i pośrednie w prowadzonej działalności gospodarczej;
  • zasady wykonywania podatków;
  • kontrola podatkowa, egzekucja zaległości podatkowych;

Ubezpieczenia społeczne 

  • składki ZUS i fundusze pokrewne;
  • zasiłki z zabezpieczenia społecznego.

Prawo gospodarcze, administracyjne, pracy

  • elementy prawa pracy: stosunek pracy i związane z nim obowiązki zakładu pracy i pracownika, BHP;
  • elementy prawa cywilnego: własność i inne prawa rzeczowe, umowy i zobowiązania umowne, spółka cywilna, formy wymagane dla ważności czynności prawnych;
  • elementy prawa administracyjnego, w tym postępowanie administracyjne;
  • elementy prawa o działalności gospodarczej, w tym podstawowe pojęcia prawa handlowego, powstawanie oraz funkcjonowanie i likwidacja podmiotów gospodarczych, podstawy prawne działalności podmiotów gospodarczych.

Bezpieczne i higieniczne warunki kształcenia

Wykłady, ćwiczenia, warsztaty

Kontak:

mgr Anna Białous

tel. 857457732

e-mail: a.bialous@uwb.edu.pl

Organizator: Wydział Ekonomii i Finansów

Uczestnik otrzymuje:

Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych

Wiedza:

  • Absolwent zna teoretyczne podstawy rachunkowości finansowej, zasady pomiaru i klasyfikacji informacji oraz normy prowadzenia rachunkowości.
  • Zna zasady ogólne prowadzenia ksiąg rachunkowych, dokumentacji rachunkowości, okresów sprawozdawczych oraz inwentaryzacji.
  • Posiada pogłębioną wiedzę na temat wyceny i ewidencji składników aktywów trwałych i obrotowych, przychodów i kosztów, ustalania i podziału wyniku finansowego, kapitałów własnych i obcych.
  • Zna ogólne zasady sporządzania sprawozdań finansowych oraz analizy sytuacji majątkowej, finansowej i dochodowej przedsiębiorstwa.
  • Rozumie rodzaje i metody kalkulacji kosztów, szacowania kosztów oraz klasyfikacji kosztów na potrzeby planowania i podejmowania decyzji w przedsiębiorstwach.
  • Posiada wiedzę na temat podatków bezpośrednich i pośrednich, zasad wykonywania podatków oraz kontroli i egzekucji zaległości podatkowych.
  • Zna zasady związane z ubezpieczeniami społecznymi, w tym składkami ZUS i funduszami pokrewnymi oraz zasiłkami z zabezpieczenia społecznego.
  • Ma wiedzę na temat elementów prawa pracy, cywilnego, administracyjnego oraz prawa o działalności gospodarczej.
  • Rozumie normy prawne regulujące procesy finansowe w przedsiębiorstwie oraz podstawowe pojęcia z zakresu prawa handlowego i funkcjonowania podmiotów gospodarczych.

Umiejętności:

  • Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do prawidłowego prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz organizacji rachunkowości w przedsiębiorstwach.
  • Umie sporządzać sprawozdania finansowe oraz przeprowadzać analizę sytuacji majątkowej, finansowej i dochodowej na podstawie tych sprawozdań.
  • Potrafi szacować koszty, klasyfikować je oraz wykorzystać wiedzę z zakresu rachunku kosztów do podejmowania decyzji w przedsiębiorstwie.
  • Sprawnie posługuje się przepisami prawa i nakazami etyki w debacie i codziennej praktyce zawodowej.
  • Potrafi eliminować zachowania sprzeczne z wymogami prawa, kierując zespołem.
  • Poprawnie formułuje wypowiedzi w języku prawnym i prawniczym, komunikując się w ramach pracy w zespole.
  • Umie przygotowywać opracowania pisemne, formułować wypowiedzi ustne i prowadzić debaty na tematy z zakresu prawa medycznego i bioetyki.
  • Jest świadom potrzeby stałego pogłębiania swojej wiedzy oraz potrafi planować własny rozwój i ukierunkowywać innych w tym zakresie.

Kompetencje społeczne:

  • Krytycznie ocenia posiadaną wiedzę z zakresu rachunkowości i prawa medycznego oraz jest gotów do jej uzupełniania i doskonalenia.
  • Jest otwarty na nawiązywanie relacji społecznych oraz zasięganie opinii ekspertów w przypadku trudności.
  • Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy.
  • Wypełnia zobowiązania społeczne, inspiruje i organizuje działalność na rzecz środowiska społecznego, mając na celu jakość wykonywanych świadczeń medycznych oraz prawnych.
  • Aktywnie funkcjonuje w organizacjach i instytucjach, pełni różne role społeczne, odpowiedzialnie i etycznie pełni role zawodowe oraz rozwija dorobek zawodu i zasady etyki zawodowej.
  • Wykorzystuje zdobytą wiedzę do antycypowania zjawisk społecznych i politycznych, określania kierunków ich rozwoju oraz prawidłowego ustalania problemów poznawczych i praktycznych w zakresie funkcjonowania organizacji i instytucji oraz ich rozstrzygania.

Inni oglądali również

Studia podyplomowe

Administracja i Zarządzanie

Offer image
1 paź 2024
184 godz.
Katowice
3600,00 zł
Celem studiów jest podniesienie kwalifikacji pracowników administracji publicznej, a także osób zamierzających podjąć pracę w strukturach administracyjnych. Ponadto studia dając możliwość uzyskania wszechstronnej wiedzy na temat funkcjonowania sektora publicznego, a także zasad prowadzenia działalności gospodarczej, pozwalają przedsiębiorcom zdobyć kompetencje przydatne w pracy zawodowej, w tym nabyć umiejętności skutecznego zarządzania firmą, a także zespołem.Studia poświęcone są szeroko rozumianym kwestiom dotyczącym funkcjonowania administracji publicznej oraz zarządzania przedsiębiorstwem, przede wszystkim w relacjach z organami administracji. W ramach studiów szeroko omawiane są kwestie organizacji administracji publicznej, procedur ich funkcjonowania, nowoczesnych trendów i wyzwań współczesności. Celem studiów jest nabycie przez uczestników przede wszystkim umiejętności analizy tekstów prawnych przy wykorzystaniu dostępnych metod wykładni prawa, sporządzania rozmaitych dokumentów (wniosków, pism, środków odwoławczych, umów w obrocie gospodarczym), a także organizacji oraz zarządzania przedsięwzięciami realizowanymi przez sektor publiczny. Opanowanie podstawowej wiedzy z zakresu funkcjonowania administracji publicznej oraz zarządzania przedsiębiorstwem ma na celu nabycie przez uczestników umiejętności oraz kwalifikacji niezbędnych w praktyce gospodarczej oraz działalności administracji publicznej.
Logo
Uniwersytet Śląski w Katowicach
Studia podyplomowe

Informatyka i Zarządzanie-Menedżer Bezpieczeństwa Informacji - Inspektor Ochrony Danych Osobowych – poziom zaawansowany [MBI – IODO]

Offer image
5 paź 2024
192 godz.
Kraków
4400,00 zł
Koncepcja i cel realizacji programu studiów Informatyka i zarządzanie- moduł Menedżer Bezpieczeństwa Informacji– Inspektor Ochrony Danych Osobowych [MBI – IODO] poziom zaawansowany, powstała w oparciu o sygnalizowane potrzeby rozwijania kompetencji absolwentów studiów podyplomowych dla inspektorów ochrony danych osobowych poziomu podstawowego AGH. Zmiany przepisów prawa, które weszły w życie z dniem 27 kwietnia 2016 r. oraz prognozowanych oczekiwań i potrzeb wzmacniania kadr / zasobów ludzkich na rynku pracy i gospodarki opartej na wiedzy w społeczeństwie informacyjnym.Intencją autora i zaangażowanej kadry jest wykształcenie wysokokwalifikowanej kadry zarządzającej / menedżerskiej Systemami Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w organizacji. Innowacyjny program i dobór treści będzie sprzyjać zagwarantowaniu merytorycznego przygotowania uczestników i w efekcie ułatwi wykonywanie obowiązków wynikających z przepisów prawa ochrony danych osobowych, bezpieczeństwa informacji wg polskiego i europejskiego porządku prawnego. Dodatkową wartością studiów jest aspekt infologiczny, co oznacza skupienie uwagi na informacji jako treści dostarczanej przez komunikat (wiadomość). Określenie i badanie właściwości informacji, jej funkcji, różnorodności oraz tych jej cech jakościowych, które przez użytkowników są traktowane jako ważne w procesach jej gromadzenia, przetwarzania i udostępniania.
Logo
Wydział Elektrotechniki, Automatyki, Informatyki i Inżynierii Biomedycznej AGH