Głównym celem kształcenia na poziomie studiów podyplomowych jest przygotowanie merytoryczne oraz dydaktyczne nauczycieli do nauczania przedmiotu edukacja zdrowotna, a także wyposażenie ich w praktyczne umiejętności w zakresie przygotowania i przeprowadzenia zajęć dydaktycznych zgodnych z treściami zawartymi w podstawie programowej tego przedmiotu. Uczestnicy studiów zdobędą kwalifikacje w zakresie nauczania przedmiotu edukacja zdrowotna.
Studia adresowane są do czynnych zawodowo nauczycieli, chcących nabyć kwalifikacje do prowadzenia zajęć dydaktycznych z edukacji zdrowotnej w ramach nauczania nowego, kolejnego przedmiotu lub prowadzenia nowych, kolejnych zajęć dydaktycznych. Studia te są także dedykowane nauczycielom, których kwalifikacje do nauczania edukacji zdrowotnej zostały uznane przez MEN, ale chcą pogłębić i poszerzyć swoją wiedzę i kompetencje dydaktyczne w zakresie realizacji przedmiotu edukacja zdrowotna.
Gruntowne przygotowanie dydaktyczne (w wymiarze 90 godzin) odpowiadające działom podstawy programowej przedmiotu i realizowane w formie warsztatów oraz ćwiczeń wyposaży słuchaczy studiów w kompetencje umożliwiające prowadzenie zajęć dydaktycznych zgodnie ze specyfiką metodyki nauczania przedmiotu edukacja zdrowotna. Dodatkowo realizowana praktyka zawodowa w szkole podstawowej i ponadpodstawowej przyczyni się do prowadzenia zajęć zgodnych z nową podstawą programową i w oparciu o samodzielnie opracowane scenariusze lekcji, przy jednoczesnej ich weryfikacji w trakcie zajęć prowadzonych w ramach praktyk.
Program kwalifikacyjnych studiów podyplomowych jest zgodny z załącznikiem nr 1 rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019r. określającego standard kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
Wykaz treści realizowanych podczas studiów:
Wykaz treści realizowanych w ramach dydaktyki przedmiotu edukacja zdrowotna:
Sekretariat
Katarzyna Korner
e-mail: Katarzyna.korner@us.edu.pl
tel. 500 233 475
Centrum Studiów Podyplomowych
Absolwenci studiów uzyskają pogłębioną, poszerzoną, interdyscyplinarną wiedzę naukową oraz niezbędne kompetencje w zakresie nauczania i popularyzowania treści merytorycznych, a także pakiet umiejętności metodycznych, niezbędnych do planowania i realizowania zajęć dydaktycznych w zakresie następujących modułów: wartości i postawy; zdrowie fizyczne; aktywność fizyczna; odżywianie; zdrowie psychiczne; zdrowie społeczne; dojrzewanie; zdrowie seksualne; zdrowie środowiskowe; Internet i profilaktyka uzależnień; system ochrony zdrowia.
Uczestnicy studiów podyplomowych zostaną przygotowani w zakresie interdyscyplinarnej wiedzy naukowej, umiejętności i metodyki nauczania przedmiotu edukacja zdrowotna w szkole podstawowej i szkołach ponadpodstawowych na poziomie wymagań, które określają zapisy obowiązującej podstawy programowej przedmiotu edukacja zdrowotna. Absolwenci po ukończeniu studiów będą spełniać standardy przygotowania nauczycieli/edukatorów zdrowia do realizacji przedmiotu edukacja zdrowotna na poziomie szkoły podstawowej i ponadpodstawowej.