5500,00 zł
11 paź 2025 - 30 cze 2026
Online

E-nauczyciel

Offer image
Wybrany termin:

Termin:

11 paź 2025 - 30 cze 2026

Miejsce:

Online

Czas trwania:

200 godz.

Cena:

5500,00 zł

Dodatkowe informacje
Kierownik studiów: dr Zbigniew Leśniak

Termin rejestracji elektronicznej: 2025-06-01 - 2025-09-30

Pozostałe terminy:

W tym momencie brak dostepnych innych terminów

Studia podyplomowe E-nauczyciel są ukierunkowane na nabywanie i ugruntowanie przez słuchaczy praktycznych umiejętności w zakresie nauczania zdalnego. Studia te mają za zadanie przygotować do samodzielnego planowania i tworzenia kursów zdalnych oraz prowadzenia zajęć on-line w trybie asynchronicznym i synchronicznym.

Usługa:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany

Studia podyplomowe E-nauczyciel są skierowane do osób zainteresowanych zdobyciem wiedzy i umiejętności w zakresie szeroko pojętego nauczania zdalnego, niezależnie od ukończonego przez nich kierunku studiów oraz doświadczenia zawodowego. Nie jest wymagane posiadanie wiedzy w zakresie obsługi specjalistycznych narzędzi informatycznych, czy programowania. Znajomość zagadnień tworzenia i wdrażania aplikacji internetowych czy umiejętność programowania w dowolnym języku ułatwi studiowanie, ale nie jest warunkiem niezbędnym.

Semestr 1:

  1. E-learning – projektowanie kursów
  2. Elementy sztucznej inteligencji
  3. Grafika komputerowa i multimedia
  4. Technologia informacyjno-komunikacyjna w szkole podstawowej
  5. Projektowanie gier edukacyjnych

Semestr 2:

  1. Systemy zarządzania nauczaniem LMS
  2. Technologia informacyjno-komunikacyjna w szkole ponadpodstawowej
  3. STEM – na lekcjach w szkole podstawowej i ponadpodstawowej
  4. BYOD – Bring Your Own Device – na lekcjach w szkole podstawowej i ponadpodstawowej
  5. Wizualizacja w raportach i prezentacjach

Wszystkie wykłady i ćwiczenia prowadzone są w całości z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość na żywo na platformie Teams.

Biuro Rekrutacji

e-mail: rekrutacja.podyplomowe@uken.krakow.pl

tel. 12 662 74 80

Uczestnik otrzymuje:

Dyplom ukończenia studiów

Wiedza:

  • zna zasady organizacji i wdrażania e-learningu
  • zna typy i kanały komunikacji w zespołach projektowych
  • zna zasady doboru i przeznaczenia narzędzi informacyjno-komunikacyjnych wykorzystywanych na różnych poziomach edukacji
  • posiada niezbędną wiedzę w zakresie: systemów graficznych, charakterystyki grafiki rastrowej i wektorowej, modeli barw, praktycznego zastosowania transformacji grafiki dwuwymiarowej
  • posiada niezbędną wiedzę w zakresie: tworzenia animacji i edycji dźwięku
  • posiada wiedzę w obszarze komunikacji wizualnej
  • zna podstawowe pojęcia i definicje związane ze sztuczną inteligencją, takie jak uczenie maszynowe, sieci neuronowe
  • posiada wiedzę na temat budowy modeli AI oraz podstawowych metod reprezentacji wiedzy i wnioskowania w AI
  • zna podstawową terminologię gier komputerowych oraz składnię używaną podczas tworzenia skryptów do gier edukacyjnych
  • zna sposoby opracowywania zebranych danych i prezentacji otrzymanych wyników
  • zna zaawansowane metody wizualizacji danych
  • zna mechanizm działania systemów LMS
  • zna standardy pakowania zawartości i komunikacji systemów e-learningowych
  • posiada wiedzę z zakresu nowoczesnych technologii oraz sposobów jej wykorzystania w nauczaniu i uczeniu się na wszystkich etapach edukacyjnych
  • zna korzyści i ograniczenia związane ze stosowaniem nowoczesnych technologii informacyjnej w nauczaniu na wszystkich etapach edukacyjnych
  • posiada wiedzę z zakresu projektowania gier edukacyjnych oraz sposobów ich wykorzystania w procesie nauczania i uczenia się na różnych poziomach edukacji
  • posiada wiedzę z zakresu STEM (ang. science, technology, engineering, mathematics) na różnych poziomach edukacji

Umiejętności:

  • wykorzystuje wiedzę z zakresu organizacji i wdrażania rozwiązań e-learningowych, takich jak analiza, wdrożenie, ewaluacja
  • stosuje w praktyce wiedzę i narzędzia związane z konstruowaniem przekazu oraz komunikacji interpersonalnej w zakresie e-learningu
  • stosuje zaawansowane narzędzia służące do tworzenia i edycji grafiki wektorowej i rastrowej, animacji i edycji dźwięku
  • stosuje praktyczną wiedzę z zakresu projektowania komunikacji wizualnej do tworzenia materiałów wspomagających e-nauczanie
  • potrafi dobrać odpowiedni model sztucznej inteligencji do konkretnego problemu i go zoptymalizować
  • potrafi oceniać skuteczność modeli AI przy użyciu odpowiednich miar jakości
  • potrafi zaprojektować scenariusz gry edukacyjnej oraz tworzyć obiekty i interakcje między nimi z wykorzystaniem silnika Unity
  • potrafi tworzyć interaktywne wizualizacje
  • potrafi zaprojektować pulpity nawigacyjne oraz tworzyć interaktywne raporty korzystając z usługi Power BI
  • potrafi przeprowadzić proces instalacji oraz konfiguracji systemu LMS oraz uruchomić dodatkowe moduły
  • potrafi zarządzać użytkownikami oraz generować prawa dostępu w systemie LMS
  • potrafi komunikować się z otoczeniem za pośrednictwem nowych technologii
  • posługuje się BYOD (Bring Your Own Device) w realizacji celów dydaktycznych
  • potrafi wyszukać i przygotować materiały z wykorzystaniem nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych
  • wykorzystuje grywalizację w projektach edukacyjnych

Kompetencje społeczne:

  • zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę jej uzupełniania
  • wykorzystuje różne źródła informacji do poszerzania własnych umiejętności i wiedzy
  • rozumie konieczność precyzyjnego formułowania pytań służących pogłębieniu swojej wiedzy
  • pracuje zespołowo i rozumie konieczność systematycznej pracy nad projektami
  • dzieli się wiedzą z innymi członkami zespołu projektowego
  • rozumie konieczność przestrzegania zasad etyki zawodowej i netykiety
  • jest świadomy zagrożeń związanych z nieetycznym wykorzystaniem AI i potrafi stosować zasady odpowiedzialnej sztucznej inteligencji

Pozostałe korzyści:

Absolwent nabędzie umiejętność konfigurowania i zarządzania platformą szkoleniową LMS, tworzenia prostych dynamicznych witryn internetowych oraz gier edukacyjnych (Unity), przygotowywania interaktywnych raportów i wizualizacji oraz ich publikowania na stronach www. Interdyscyplinarność powiązania umiejętności praktycznych z obszarem dydaktyki ogólnej przygotują słuchaczy do wdrażania i administrowania autorskich kursów na różnych poziomach kształcenia. Poznanie zasad tworzenia e-kursów pozwoli na publikowanie materiałów edukacyjnych o wysokiej jakości merytorycznej, skorelowanej z prawidłową komunikacją wizualną.