Dostępność dla koordynatorów dostępności

Terminy:

W tym momencie brak dostepnych terminów

Celem studiów jest przekazanie kompleksowej wiedzy z zakresu dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej oraz przygotowanie do pełnienia funkcji koordynatora ds. dostępności.

Usługa:
Studia podyplomowe
Poziom:
Zaawansowany

Studia są kierowane do osób, które chcą uzyskać kwalifikacje w zakresie zarządzania dostępnością, szczególnie do pracowników instytucji publicznych planujących pełnienie funkcji koordynatorów ds. dostępności.

  • Prawo - prawne podstawy dostępności
  • Standardy dostępności w Polsce i na świecie
  • Dostępność cyfrowa
  • Dostępność produktów i usług, teoria i praktyka
  • Warsztaty design thinking
  • Projekt dyplomowy
  • Dostępność architektoniczna. Standardy, normy, praktyka
  • Projektowanie ścieżki dostępności: zapewnianie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
  • Skuteczne zarządzanie zespołem
  • Pozyskiwanie środków na inwestycje związane z wprowadzeniem dostępności i zarządzanie nimi
  • Ewakuacja osób ze szczególnymi potrzebami
  • Zajęcia online (zdalne)
  • Warsztaty
  • Projekt dyplomowy

Osoba kontaktowa: mgr Katarzyna Rzehak

E-mail: katarzyna.rzehak@gmail.com

Biuro Kształcenia Biznesowego:

  • E-mail: podyplomowe@pbs.edu.pl
  • Telefon: 52 374 92 78, 505 496 975

Uczestnik otrzymuje:

  • Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych
  • Absolwent zdobywa kwalifikacje do pełnienia funkcji koordynatora ds. dostępności oraz umiejętności niezbędne do zarządzania projektami związanymi z dostępnością architektoniczną, cyfrową i informacyjno-komunikacyjną.

Wiedza:

  • Prawo i regulacje dotyczące dostępności
  • Standardy dostępności w Polsce i na świecie
  • Zasady dostępności cyfrowej i architektonicznej
  • Metody projektowania dostępności

Umiejętności:

  • Skuteczne zarządzanie zespołem
  • Projektowanie i wdrażanie rozwiązań dostępnościowych
  • Pozyskiwanie i zarządzanie środkami na inwestycje związane z dostępnością
  • Ewakuacja osób ze szczególnymi potrzebami

Kompetencje społeczne:

  • Komunikacja i współpraca z zespołami i interesariuszami
  • Empatia i umiejętność pracy z osobami ze szczególnymi potrzebami